Astrid van der Hulst over Flow Magazine
15-10-2014 12:10:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 6359 | Tags:

De dynamiek op de tijdschriftenmarkt is enorm. Van veel tijdschriften staat de printoplage onder druk maar zeker niet van alle tijdschriften. Neem Flow Magazine. HOI laat zien dat de oplage steeg van 66.000 in Q2-2012 naar 69.000 in Q2-2013 en 73.000 in Q2-2014. Initiative spreekt met Astrid van der Hulst, Creative Director Flow Magazine van Flow Magazine.

Dag Astrid, wat is Flow Magazine?

Flow Magazine is een tijdschrift zonder haast, zeggen we altijd. Irene en ik hadden acht jaar geleden het idee dat de tijdgeest vroeg om een ander tijdschrift dan dat er tot dan toe in de winkels lag. En omdat we allebei uit het vak kwamen, en de kans kregen bij Sanoma, zijn we het zelf gaan maken. We maken verhalen over filosofie, positieve psychologie, klein geluk, andere manieren om over het leven na te denken. Daarnaast werden we altijd blij van de boekwinkel en de stationery winkel. Dat papiergevoel, dat wilden we ook in ons blad stoppen. Inmiddels is Flow zoveel meer dan een tijdschrift. We maken specials, stationery, agenda’s en kalenders. We lanceerden onlangs Flow Weekly, een wekelijkse mix tussen een tijdschrift en een schriftje. En we maken inmiddels ook een internationale engelstalige editie en we verschijnen in licentie in Duitsland en binnenkort ook in Frankrijk. En over drie weken reizen we naar Japan, omdat de mogelijkheden daar verder te onderzoeken. Wat begon als een idee op een zolderkamer is nu een internationaal verhaal geworden. Daar zijn we echt heel erg trots op.

Irene Smit en jij zijn als oprichters beiden Creative Director. Wie doet wat?

Toen we begonnen bedachten we dat we geen hoofredacteur oude-stijl wilden worden. We wilden graag allebei onze tijd stoppen in zaken waar we goed in zijn: bladen maken, creatieve concepten bedenken, mensen scouten wereldwijd. Dat doen we liever dan tijd stoppen in uitgeefoverleg of financiële zaken...
 

lees het volledige interview op de webiste van Initiative


 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie