[BedrijfsProfiel] Abovo Media
25-02-2015 12:37:00 Door: | Hits: 6706 | Tags:

Abovo Media is één van de weinige mediabureaus in Nederland die écht full-service is. Met creatie en media onder één dak. Zowel online als offline. Wij staan voor kwaliteit, service en verantwoordelijkheid. Al vijftien jaar lang. Dit betekent voor onze klanten dat er maximaal gebruik gemaakt wordt van de synergie tussen media en creatie, ofwel E = MC2 (Effect = Media x Creatie2). Dit zorgt voor korte communicatielijnen en snelle schakelacties, wanneer uitingen bijvoorbeeld om een aanpassing vragen om het gewenste effect te realiseren. Daarnaast is Abovo Media uniek vanwege het feit dat het een eigen ICT- en innovatieafdeling heeft. Deze afdeling ontwikkelt diverse unieke tools voor alle klanten.

Netwerk

Het snelst groeiende onafhankelijke mediabureau in Nederland en ROTA-erkend. Een gegeven waar wij als Abovo Media trots op zijn. Door het onafhankelijke karakter kunnen wij investeren in kennis en kunde op alle vlakken binnen ons full service strategie. Wij hebben de overtuiging dat reclame, media en online onder één dak enorm interessant is voor de adverteerder. Inmiddels is Abovo uitgegroeid tot een zelfstandig bureau met ruim 80 medewerkers die gespecialiseerd zijn in allerlei vormen van communicatie.

Markt 

Elke dag weer levert Abovo Media zijn brede pakket diensten, online en offline, aan zo’n 1900 verschillende opdrachtgevers. Van regionale, nationale tot internationale bedrijven. Wij bedienen klanten die het idee hebben dat er meer is dan alleen maar media-inkoop. Klanten die erachter komen dat ze zelf de kennis en expertise missen om in hun eigen mediabehoefte te voorzien of de tijd hiervoor simpelweg niet hebben. Ook klanten die het idee hebben dat ze bij hun huidige mediabureau slechts een nummertje zijn, zijn bij ons aan het juiste adres. Iedere klant krijgt zijn eigen klantteam en daarmee één direct aanspreekpunt. We hebben geen voorkeuren voor mediumtypen, maar kijken altijd naar doelstellingen en doelgroepen. We zijn analytisch gedreven en sterk in het interpreteren van data, we kijken nuchter naar doelstellingen en kansen proberen maximaal rendement binnen de gestelde budget te realiseren.

Diensten 

Ons ROTA-erkend bureau bestaat uit ruim 80 personen, ieder met zijn eigen specialisme. Strategie, planning, inkoop en uitvoering zijn vaste onderdelen van ons complete pakket aan mediadiensten, dat buitengewoon breed reikt: van strategisch advies tot de productie van complete tv-commercials. Van mediaplaatsingen in print tot online campagnes. Door de bundeling van al deze disciplines en ons innovatieve karakter kunnen we onze klanten altijd een compleet pakket communicatieve diensten aanbieden

Creatie

Service is de heilige graal binnen Abovo Media. En daarom willen wij alles op hoog niveau onder één dak aanbieden. Zo ook creatie. Ons team van grafische online- en offline specialisten zorgt voor een herkenbare vormgeving met de uitstraling die bij het bedrijf en doelgroep past. Met een zeer verzorgde uitvoering creëren wij een professioneel en overtuigend eindresultaat. Het onderbrengen van creatie is een keuze, wij werken als mediabureau ook regelmatig samen met andere creatieve bureaus.

Online

Online hebben we inmiddels volledig geïntegreerd binnen onze dienstverlening. Online is immers een onmisbare schakel in vrijwel elke mediacampagne. Met de komst van Rein Vogel hebben wij onze onbeperkte ambitie op het digitale vlak verder vorm gegeven. Ons Digital en Trading team werkt nauw samen met mediaplanning en strategie en zorgt voor optimale afstemming en inzet. We houden continu de markt en de ontwikkelingen hierbinnen scherp in de gaten. We streven naar een optimale mix tussen mediaplanning en mediatrading / automated trading. Het team zorgt voor continue afstemming, analyses en optimalisatie op basis van de doelstellingen van onze klanten.

Wij zien het als een grote uitdaging om op het al bestaande fundament van Abovo verder te bouwen aan de digitale toekomst van onze klanten. Hiermee kunnen we nog beter de hele keten van strategie, vormgeving/dtp, inkoop en executie verzorgen.

Klanten

Action, Basic-Fit, Fashioncheque, MediaBookers.nl, Vakantieveilingen.nl. CEWE fotoboek, Koopjedeal, Ambiance Zonwering, Avans+, DrukZo, Keller Keukens, Ricoh, Stokke.

Elke klant is voor ons belangrijk en dragen wij graag de verantwoordelijkheid voor. Om toch een case uit te lichten, verzorgt Abovo Media sinds een half jaar voor Emesa de strategie, planning en inkoop van media voor Vakantieveilingen.nl. Ook Fashioncheque is in het afgelopen jaar klant geworden. Overige nieuwe klanten die wij de afgelopen 12 maanden verworven hebben zijn:

DrukZo
Everystep/Allianz
Stichting Het Vergeten Kind (voorheen Guusje Nederhorst Foundation)
Keller keukens
Familieberichten.nl
Mediabookers
DTC Media (dealerdesk (Kia& Dealercom (Nissan)
TS Products (Sambucol., Bach Rescue)
Koopjedeal
IBS Capital Management
Similasan
Stayokay Hotels
Avans+ opleidingen

Onderzoek

Wij kunnen iedere mogelijke onderzoeksvraag oppakken en werken naar gelang het niveau en de diepte van de vraag met verschillende gerenommeerde onderzoeksbureaus samen. Van relatief eenvoudige effectmetingen tot en met crossmediale conversieattributie voeren wij regelmatig onderzoek uit voor onze klanten. Uiteraard is dit zowel nationaal als internationaal bij ons uit te besteden, er lopen as we speak zowel internationaal als nationaal tracking onderzoeken voor onze klanten.

Waarom zou iemand voor jullie bureau willen werken?

Abovo Media is een gezond bureau met een no-nonsense mentaliteit en heeft de ambitie, kennis en mogelijkheden om door te groeien. De werksfeer is plezierig en open en elke medewerker krijgt volop ontplooiingskansen.

Automated trading

Abovo Media heeft een eigen Trade Desk dat via de nieuwste en meest toonaangevende systemen en technieken in korte tijd een concurrerende positie heeft verworven in het programmatic landschap. Campagnes worden op basis van de kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen van onze klanten optimaal ingezet. Een team van specialisten zorgt voor een continue analyse en optimalisatie van deze campagnes. Afhankelijk van de doelstellingen van onze klanten creëren we een optimale mix tussen open- en private marketplaces en zorgen we ook voor een goede synchronisatie met de activiteiten op search (SEO-SEA). Abovo TradeDesk begeeft zich op social, display en video op alle devices en is klaar voor de toekomst waarin ook andere traditionele media open worden gesteld voor programmatic buying.

Mobiel

De jarenlange prognoses rondom mobiel adverteren komen uit, merken wij. Advertentiebudgetten verschuiven meer en meer richting mobiel. Dankzij de Abovo Trade Desk en ons eigen selfservice media-inkoop platform MediaBookers bereiken wij optimaal de mobiele gebruikers. Alle mobiele campagnes worden beheerd, geanalyseerd, geoptimaliseerd en gerapporteerd door een team van professionals. Wij kunnen op elke locatie in Nederland elke mobiele groep bereiken op basis van GEO-targeting. Die zorgt voor ongekende mogelijkheden, met name voor onze klanten met vele lokale vestigingen.

Big Data

Big data is niet nieuw, neemt een belangrijke rol in, maar de vraag is hoe je deze data op een effectieve manier filtert. Uiteindelijk moet dit leiden tot een betere communicatiestrategie.

Een uitkomst van Big Data is het ontstaan van het eerste selfservice concept op gebied van media-inkoop in Nederland: MediaBookers. Een zelf ontwikkeld platform met een boekbaar overzicht van álle advertentiemogelijkheden. Boekingen vinden plaats van huis-aan-huis kranten tot zeppelinreclame. We kunnen stellen dat MediaBookers iets nieuws, unieks en gewilds biedt aan de markt. In september 2014 pas gelanceerd en nu al ruim 1.300 adverteerders en ondernemers die hier gebruik van maken. MediaBookers als challenger in de voorheen rustige data/oplagemarkt heeft ervoor gezorgd dat adverteerders, bureaus én uitgevers een snelle, efficiënte stap voorwaarts kunnen maken in het plannen, inkopen en afwikkelen van hun campagnes.

Visie

Flexibel, nieuwsgierig en open minded zijn! Voor klanten geldt dat ze ons nóg meer mogen uitdagen, voor exploitanten geldt dat ze ook wel eens vaker buiten de gebaande paden mogen gaan. Juist buiten de gebaande paden groeien de mooiste bloemen!

ROI

Voor een lange termijn relatie is ROI van essentieel belang, het feit dat klanten over het algemeen nooit meer bij ons weg willen en wij als bedrijf al jaren positieve rendementen laten zien is daar het mooiste voorbeeld van!

Cross Media

Cross Media is van groot belang in de mediamix. We bereiken meerdere keren per dag miljoenen mensen met onze uitingen, via huis-aan-huisbladen. Maar ook met de inzet van radio- en tv-commercials, outdoor, printadvertenties of online. Dat laatste gebeurt buitengewoon effectief, dankzij onze eigen Abovo TradeDesk. Wie Nederland wil bereiken, moet Nederland kennen vinden wij.

USP's

Full service
Creatie, Abovo Media heeft een studio met 25 mensen
Media, creatie en online onder 1 dak
Service
Verantwoordelijkheid
Toekomstbestendig

The proof of the pudding is in the eating. Bovenstaande is niet uniek, onze manier van werken wel!

Hoe bereik je kooplustige mannen tussen 26-28 jaar in Almere die voorkeur hebben voor Nike schoenen? 

Naar alle waarschijnlijkheid bij één van de twee sportscholen van onze klant Basic-Fit aldaar! Mocht Nike met hen in contact willen komen, dan kunnen we daar vast wel iets op vinden!

Sleutelpersonen

1. Kees Verbeek Functie: Directeur

2. Marinus Zoutendijk Functie: Directeur         

3. Rein Vogel Functie: Directeur Digital & Trading

4. Remko Poggenklaas Functie: Commercieel directeur

5. Niels Bruinsma Functie: Strategisch directeur

Aantal werknemers

81

Jaaromzet

In 2014 kwam de omzet uit op 57 miljoen euro, een groei ten opzichte van 2013 van maar liefst 46%!

www.abovomedia.nl

Twitter: @abovomedia

Facebook: /ABOVOMedia

LinkedIn

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie