[BedrijfsProfiel] MediaScience
23-12-2014 11:59:00 Door: | Hits: 6014 | Tags:

MediaScience is een digitaal marketingbureau met een specialisme in programmatic buying. Door een juiste combinatie van data, media, creatie en techniek bereiken wij de juiste doelgroep op het juiste moment, met de juiste boodschap, op het juiste device. Wij ontzorgen, leveren de hoogste service en bieden 100% transparantie met het in eigen beheer ontwikkelde dashboard Vision Insights. Transparantie betekent voor ons onder andere dat alle opdrachtgevers realtime kunnen zien wat de werkelijke inkoopprijs is, of de creatie wel is getoond aan de juiste doelgroep, in view is geweest en wat de werkzaamheden vanuit MediaScience zijn geweest om de behaalde resultaten te realiseren.

Naast het fullservice digitale bureau voor vele opdrachtgevers, is MediaScience ook gespecialiseerd in systeemintegratie voor de grootste adverteerders in Nederland of voor het uitrollen van innovatie concepten op het vlak van onder andere mobiel, video of branding campagnes.

Onafhankelijk bureau

MediaScience opereert geheel onafhankelijk in de wereld van online marketing. Hierdoor zijn wij niet gebonden aan contracten, interne verplichte afnames en lopen wij ver voorop in de markt van programmatic buying. MediaScience heeft alle kennis in huis op het gebied van strategie, executie, data analyses en rapportages op het vlak van SEA, Social, Display, E-mail en digitale radio. Zodoende ontstaat er geen ruis, zijn alle disciplines direct intern beschikbaar en kan MediaScience sneller schakelen dan welk ander bureau met de beste resultaten tot gevolg.

Diensten

MediaScience biedt een palet van diensten aan die als geheel, maar ook afzonderlijk kunnen worden afgenomen. We bieden een gratis analyse aan van de huidige mediainzet. Op basis hiervan wordt een digitale strategie ontwikkeld voor de opdrachtgever. Vanuit onze jarenlange kennis en ervaring zetten wij daarna de meest effectieve en creatieve campagnes op, maar niet voordat de tagging is geregeld en getest en Vision volledig is afgestemd om realtime rapportages op maat te leveren aan de klant. Daarnaast vormt creatie een zeer belangrijk aspect binnen het geheel. Wij ontwikkelen daarom, naast strategie en optimalisatie van campagnes, diverse creaties zoals alle advertentievormen en landingspagina’s.

Creatie

Op het gebied van creatie bieden wij de mogelijkheid om uiteenlopende creaties te ontwikkelen, van standaard IAB bannersets tot gehele take-overs en landingspagina’s.

Online media

Wij zijn een digitaal marketingbureau. Dit betekent dat onze campagnes volledig via alle beschikbare digitale media worden ingezet. Wij denken niet in kanalen maar herkennen de juiste doelgroep binnen alle beschikbare inventory.

Natuurlijk wordt offline media niet vergeten. Wij zijn van mening dat een marketingmix van on- en offline media de campagne vaak versterkt. Daarom wordt de online media-inzet zoveel mogelijk afgestemd met offline inzet. Succesvol afstemmen van on- en offline inzet levert extra rendement op binnen een campagne. De consument wordt via diverse kanalen geraakt met een heldere, afgestemde boodschap. Denk hierbij aan een afstemming van mobiel op de regio waar outdoor wordt ingezet, of tablet inzet tijdens uitzending van een tv commercial.

Klanten

Klanten die bij ons actief zijn, zijn onder andere KPN Hi, EnergieDirect.nl, Walibi Holland, Stena Line, De Hypotheekshop, SkyRadio en GANT.

Onderzoek

MediaScience voert continu onderzoek uit voor haar opdrachtgevers. Met onze eigen data analisten is het daardoor mogelijk om snel in te spelen op veranderingen binnen een campagne, de markt en het aanbod.

Onderzoek biedt learnings, waardoor strategieën nog beter kunnen worden opgezet. 2014 stond in het teken van mobiel, het was het jaar waarin mobiel definitief doorbrak. In samenwerking met Adfo Groep hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van mobiel in de marketingmix onder de Top 100 adverteerders en consumenten. Dit onderzoek resulteerde in de whitepaper Mobile Marketing Monitor. Ook in 2015 gaan we diverse onderzoeken uitvoeren in samenwerking met Adfo Groep. Naast deze onderzoeken publiceren wij iedere maand de MediaScience Exchange Barometer. De Exchange Barometer laat de belangrijkste ontwikkelingen zien op de Nederlandse Exchanges, gemeten in volume impressies en CPM tarieven.

Atomated trading

MediaScience behoort tot de Top op het vlak van Programmatic Trading. Deze onafhankelijke positie zorgt ervoor dat wij alle diensten aanbieden. Van system integration bij de grootste adverteerders tot het maken van dynamische creatie en de inzet van een uur lang alle impressies afkopen voor onze opdrachtgever, tot een Always-on strategie op zowel branding als performance inzet.

De verschuiving naar Programmatic Trading vindt plaats op alle media kanalen. Nu digitale radio al op deze manier wordt aangeboden, is TV het volgende (vijfde) device. Geen tariefkaarten meer, maar inkoop op basis van resultaten.

Mobiele campagnes

2014 was hét jaar van mobiel. Ten opzichte van het derde kwartaal 2013 is mobiel met maar liefst 91% gegroeid in 2014. We hebben een case ontwikkeld van de mobiele campagne voor attractiepark Walibi Holland. Onder andere door de inzet van mobiel is de mobiele verkoop gestegen met maar liefst 305%. Mobiel heeft daarmee een aandeel verworven van 16% in online bestedingen. In 2015 zal ID targeting voor mobiel een belangrijke topic worden. Niet met cookies, maar op andere unieke eigenschappen gaat targeting plaatsvinden op mobiel en in app.

Big Data

Wij zijn een data driven digitaal marketingbureau. Dit betekent dat MediaScience alle media inkoop baseert op data en learnings. Data zorgt ervoor dat de doelgroep relevantere advertenties ziet met aanzienlijk betere resultaten tot gevolg. Niet alleen bij performance campagnes maar juist ook bij branding inzet.

Wat moeten adverteerders doen om succesvol te zijn? En media-exploitanten?

Elke exploitant moet openstaan voor programmatic. Dit betekent leren en niet bang zijn dat de tarieven dramatisch zullen dalen. Elke exploitant met interessante inventory krijgt vanzelf het aandeel wat het verdiend. De deuren dichthouden is korte termijn politiek met als gevolg een enorme achterstand. Laat je goed begeleiden in dit proces, door bijvoorbeeld te starten met je belangrijkste klanten. Begin juist niet met het aanbieden aan new business, maar waardeer je relaties als eerste. Je zult zien dat dit juist meer omzet oplevert en een samenwerking voor nog vele jaren.

De adverteerder kan snel leren zover dit nog niet is gebeurd. Maak een gedeelte vrij van het budget en wees duidelijk in de KPI’s. Wat zijn de learnings uit het verleden en wat zijn de verwachtingen? Zorg ervoor dat je gaat werken met een gespecialiseerd bureau die volledig transparant is en gewend is om alle learnings te delen en op te stellen. Alleen dan krijg je inzicht in de toegevoegde waarde van programmatic buying.

Return On Investment

ROI vinden wij uiteraard heel belangrijk. Elke euro die wordt uitgegeven moet een bepaald rendement opleveren. Daarom moeten de KPI’s vooraf goed worden bepaald en met name meetbaar worden gemaakt waarbij iedereen dezelfde (analyse) bronnen tot zijn beschikking heeft.

Crossmedia

MediaScience denkt niet in kanalen, maar raakt de juiste persoon op het juiste moment op het juiste device. Cross Media wordt voor elke campagne standaard ingezet en volledig doorgemeten. Conversie attributie wordt dan ook bij elke campagne ingezet zodat de toegevoegde waarde van elk kanaal inzichtelijk wordt gemaakt.

Wat kan jouw mediabureau dat andere bureaus niet kunnen?

Wij zijn een innovatief bureau met passie voor digitale media. De passie bij alle collega’s zorgt ervoor dat wij veel verder gaan dan anderen.  We delen ook graag alle learnings en data zodat we samen verder leren. Dit levert een hele fijne samenwerking op met onze opdrachtgevers en leveranciers van de diverse tools. De samenwerking levert weer de resultaten op die uniek zijn in onze markt.

 We zijn volledig transparant naar onze adverteerders door middel van ons eigen dashboard Vision Insight. Vision Insight is een uniek product uit ons label Vision. Naast Vision Insight, waarbij de adverteerder in één opslag de resultaten uit de campagne kan bekijken, bouwen wij zelf data op met ons Data Management Platform Vision Spot. Door middel van Vision Spot kunnen wij heel selectief audiences targeten die overeenkomen met de doelgroep. Verder organiseren wij iedere maand exclusieve kennissessies voor onze relaties over uiteenlopende onderwerpen in online marketing.

Sleutelpersonen

MediaScience is opgericht door René Zeedijk, Boudewijn van Ewijk en Simon Aurik. Samen hebben zij jarenlange ervaring in online marketing.

Werknemers

In totaal zijn 19 werknemers actief binnen MediaScience, waarvan 15 op ons hoofdkantoor in Amsterdam, 3 personen in Polen en 1 werknemer in België. 

 

Klik hier voor nieuws over MediaScience

www.mediascience.nl

twitter.com/MediaScienceNL

www.facebook.com/MediaScience6

www.linkedin.com/company/mediascience

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie