[BedrijfsProfiel] PauwR Online Marketing
30-12-2014 10:02:00 Door: | Hits: 6099 | Tags:

PauwR is een online marketing- en mediabureau. Voor bedrijven en organisaties verzorgen wij krachtige online campagnes, waarbij het altijd draait om de juiste mix van search, social, display en conversion. Dat doen we met 16 professionals vanuit Amsterdam en Tilburg voor klanten als KWF Kankerbestrijding, EMTE Supermarkten, Ministerie SZW, Redcoon, PSV en PostNL. 

Onafhankelijk bureau

PauwR is onafhankelijk en kan daardoor altijd objectief samenwerken met alle reclame-, (social)media- en webbureaus zonder belangenverstrengeling. Omdat volumekortingen online bijna geen rol spelen (maar relevantie des te meer), hoeven wij geen inkoopkracht te bundelen en biedt een netwerk daarin geen voordelen. 

Markt

PauwR werkt zowel voor top 500 adverteerders, grote e-commerce spelers, NGO's en overheden als voor B2B bedrijven en MKB.

Diensten

Het is wellicht makkelijker om te zeggen wat we niet doen. Dat is offline. Dat is strategie en (content)creatie. Techniek. En social media strategie en monitoring. Hierdoor zijn wij een interessante partner voor veel bureaus die in ons (terecht) geen potentiële concurrent zien. Wat we wel doen is search, display advertising, online audio- én video-advertising, social media advertising en conversie-optimalisatie.

Waarom zou iemand voor jullie bureau willen werken?

Wij ontvangen bijna dagelijks sollicitaties van zowel studenten als ervaren marketeers die de kant van online op willen en dat willen doen bij een gerenommeerd bureau. Wij kiezen er vaak voor om mensen zelf op te leiden, omdat onze lat nu eenmaal erg hoog ligt. Omdat we opereren in een snel veranderende markt en we werken voor steeds meer uitdagende klanten, kunnen onze online marketeers zich blijven ontwikkelen. Dat is ook de reden dat meer dan de helft van hen al jarenlang aan PauwR verbonden is.

Automated trading

Automated Trading is iets wat wij al deden voordat het door de massa zo werd genoemd. Het automatisch plaatsen, bieden en optimaliseren van campagnes doen we dus al vanaf de start van het Google Display Netwerk in 2005, dus bijna 10 jaar. 

Mobiel

Search campagnes op mobiel doen we al een aantal jaren. Dus we zijn gewend aan de eisen en mogelijkheden van het medium. Die ervaring gebruiken we voor onze huidige campagnes, bijvoorbeeld app-download campagnes via Google, Facebook en Twitter. Een goed voorbeeld is de jongerencampagne die we voor het Ministerie van SZW hebben gedaan en die in 2014 'De Bonk' heeft gewonnen. Zie www.pauwr.nl

Wat moeten adverteerders doen om succesvol te zijn? 

Adverteerders moeten allereerst hun budgetten meer in lijn brengen met de mediaconsumptie. Meer naar online dus. Daarbij moeten ze het advies van hun (traditionele) mediabureau met een korreltje zout nemen, want die zijn als gevolg van kortingen, commissies en kickback's niet objectief. Ze zullen dus zelf moeten gaan denken hoe de mix van offline en online eruit moet gaan zien. En aangezien serieus online budget een serieus online bureau verdient, zal dat in de praktijk verdeeld worden over meerdere bureaus die uiteraard perfect dienen samen te werken.

ROI

Het voordeel van online is dat het meetbaar is. Het nadeel van online ... is dat het meetbaar is. Dus worden er allerlei dingen gemeten die irrelevant zijn, worden awareness campagnes afgemeten aan het aantal leads dat die heeft opgeleverd (zie ook www.marketingtribune.nl) en is ROI vaak ten onrechte de heilige graal, terwijl de cijfers niet worden gecorrigeerd of verkeerd worden geïnterpreteerd. Laten we zeggen dat we een haat-liefde verhouding hebben met ROI.

Cross Media

Wij zijn een groot voorvechter van meer samenwerking tussen bureaus om campagnes crossmedialer te maken en daardoor de effecten groter. We zitten gelukkig ook steeds vaker al bij de brainstorm om tafel met een creatief bureau of de klant om vanaf het begin input te kunnen geven op het gebied van online media inzet.

Wat kan jouw mediabureau dat andere bureaus niet kunnen?

Wij hebben een online DNA. Dat maakt dat optimaliseren, testen en korting krijgen door relevant te zijn (en niet door volume) fundamenteel verankerd zitten in ons doen en laten. Daarnaast onderscheiden we ons door de zaken die we niet doen, zodat we ons volledig kunnen focussen op wat we wel doen, en dat is om voor onze klanten en partners het maximale rendement te halen uit online advertising.

Wat is het doel voor 2015?

Wij doen haast geen acquisitie op eindklanten. Maar des te meer op mogelijke samenwerkingspartners onder reclamebureaus, (social)media- en communicatiebureaus en webbouwers. Voor hen willen we dé partner zijn op het gebied van online advertising. We zijn dat gelukkig al voor veel bureaus, maar in 2015 willen we dat uitbreiden met bureaus die onderkennen dat ze dit niet (langer) zelf kunnen of willen blijven doen en daarom op zoek zijn naar een betrouwbare, transparante en ambachtelijke partner op dat gebied. En dat is PauwR.

Sleutelpersonen 

Pieter Voogt
Managing Partner

Werknemers

16

www.PauwR.nl

twitter.com/PauwR

facebook.com/PauwRInternetmarketing

linkedin.com/company/pauwr-internetmarketing

plus.google.com/+PauwRNL

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie