[BedrijfsProfiel] The Media Outfit
18-08-2015 11:42:00 Door: | Hits: 4627 | Tags:

The Media Outfit is een onafhankelijk full service media-adviesbureau, dat zijn klanten een geïntegreerd (online én offline) media-advies levert. Deze mediaruimte kopen wij ook in, terwijl wij tevens de administratieve afhandeling verzorgen.

Bij The Media Outfit werken zeer ervaren media-experts met tientallen jaren ervaring bij internationale en lokale mediabureaus. Zowel op uitvoerend als management niveau. In die periode zijn zij werkzaam geweest op een brede range van adverteerders, met de meest uiteenlopende mediavraagstukken.

Door het karakter en de karakteristieken van ons bureau garanderen wij middelgrote, kleinere en startende, ambitieuze adverteerders die geloven in de kracht van onderscheidende en relevante communicatie een optimaal campagneresultaat. Op zowel nationaal, internationaal als regionaal niveau.

Los van onze focus op resultaat en ROI ervaren onze klanten dagelijks de voordelen die je van een kleinschalig bureau mag verwachten: veel aandacht, grote betrokkenheid, flexibiliteit, snelheid, korte lijnen en een ondernemende, pragmatische en persoonlijke benadering. Waarmee wij onze belofte telkens weer gestand kunnen doen: The Media Outfit, het mediabureau dat werkt! 

Netwerk

The Media Outfit heeft, op back-office niveau, een samenwerkingsverband met Dentsu Aegis Network. Op deze manier kunnen wij ons focussen op onze grootste kracht, geïntegreerd online en offline media-advies én -inkoop. Terwijl de media-administratie en –executie foutloos worden uitgevoerd door een gerenommeerde partner. Voor deze werkzaamheden blijven wij overigens het primaire aanspreekpunt. One stop shop dus voor onze klanten.

Markt

Middelgrote, kleinere en startende, ambitieuze adverteerders die geloven in de kracht van onderscheidende en relevante communicatie. Deze categorie adverteerders sluit qua servicebehoefte en karakter het best aan bij (de organisatie van) The Media Outfit en ervaart bij ons juist daarom de optimale dienstverlening. Wij realiseren ons namelijk dat juist adverteerders met beperktere budgetten een weldoordacht advies nodig hebben, waarna de media ook nog eens messcherp moeten worden ingekocht. Wie (nog) niet sterk is, moet tenslotte slim zijn.

Diensten

Wij bieden als full service mediabureau alle diensten aan die nodig zijn voor een complete invulling van het mediatraject van een adverteerder. Uiteenlopend van een écht geïntegreerd online en/of offline advies tot media-inkoop en van effectonderzoek tot drukwerkinkoop en –verspreiding. Daarnaast werken wij in opdracht van reclame-/communicatiebureaus. 

Online

De online discipline wordt vanuit het hart van ons bureau meegenomen bij het opstellen van de strategische mediaplannen. De executieve planning wordt bij externe partijen uitbesteed. Uiteraard blijft The Media Outfit ook hier het primaire aanspreekpunt. Wel zo praktisch en fijn voor onze klanten. 

Creatie

Voor creatie werken wij, indien onze klanten daar behoefte aan hebben, nauw samen met een aantal reclamebureaus. Al naar gelang de behoefte van de klant maken wij (tezamen) een keuze uit deze professionele en gerenommeerde partners. Voor online creatie werken we ook samen met partners die passen bij ons merk DNA en daarom in staat zijn om (indien nodig) snel te schakelen voor het optimale campagne-effect.

Cross Media

De noodzaak van crossmediaal denken is vandaag de dag niet zozeer een vraag als wel een gegeven. Doelgroepen consumeren merkcommunicatie tenslotte ook cross mediaal. Via offline en online media, social media en mobiel. Als je dit als gegeven als startpunt neemt voor je mediastrategie en je stelt de zogenaamde customer journey hierbij centraal en als leidraad voor de keuzes (uiteraard i.c.m. andere uitgangspunten) dan is crossmediale inzet, zoals gezegd, simpelweg een gegeven.

Klanten

The Media Outfit werkt voor een breed scala aan adverteerders en merken. Waaronder Roompot Vakanties, RTV Noord-Holland, het Omniversum, financiële dienstverlener Credion en de gemeente Schouwen-Duiveland. In 2014 mochten wij maar liefst negen nieuwe klanten begroeten en voor 2015 zijn wij op weg dit aantal minimaal te evenaren. En nog belangrijker, eenmaal binnen bij The Media Outfit willen onze klanten niet meer weg. Het feit dat zij als mens en niet als nummer worden benaderd speelt hierbij ongetwijfeld een belangrijke rol.

Onderzoek

Het doen van gedegen onderzoek is de basis voor continue optimalisatie van merkcommunicatie en media-inzet. Waar relevant probeert The Media Outfit dan ook immer om een budgetreservering voor effectmeting te realiseren. Over het algemeen levert dit waardevolle informatie, op basis waarvan de volgende campagnes nog effectiever kunnen worden uitgevoerd.  

Carrière

Mensen die bij The Media Outfit werken hebben allemaal hun sporen in de mediawereld al dik verdiend. Eén voor één hebben zij bij verschillende (vaak internationale) bureaus in de keuken gekeken en weten daarom precies wat een optimale mediadienstverlening behelst. Zij hebben in die periode gezien wat goed werkt, maar ook wat er ten opzichte van de werkwijze van die bureaus (zeker voor middelgrote en kleinere adverteerders) verbeterd kan worden. Daarbij is resultaatgericht, ondernemend en creatief denken een voorwaarde. Vanuit de immer aanwezige behoefte om de klant de beste 'waar voor zijn geld' te geven. Als jij je hierin herkent of hierdoor aangesproken wordt, dan ben je van harte welkom bij The Media Outfit!

USP's

Door het karakter en de karakteristieken van ons bureau garanderen wij onze doelgroep een optimalisatieslag op hun media-investering. Om die reden werken wij desgewenst ook graag op no cure no pay basis. Wij zouden toch geen knip voor de neus zijn als wij deze uitdaging niet aan zouden durven?! Wij laten echter liever onze klanten vertellen waarom zij zo tevreden over ons zijn en welke bijzondere kwaliteiten zij bij ons ervaren. Zoals weergegeven op onze website. Een contract tekenen is trouwens niet nodig, want wij werken desgewenst ook graag op projectbasis. Kortom, ook op het vlak van samenwerkings- en honoreringsstructuur zijn de wensen van onze klanten leidend. Niet onze protocollen, procedures en werkwijzen.

Media-inkoop

Vaak wordt beweerd dat adverteerders de beste mediatarieven krijgen bij de grote mediabureaus, omdat zij een groter volume vertegenwoordigen en daardoor meer onderhandelingskracht hebben. Echter, in Nederland onderhandelen bureaus op adverteerdersniveau, dus deze aanname is begrijpelijk maar feitelijk onjuist. De praktijk leert dat wij voor onze categorie klanten juist scherper inkopen, onder andere vanwege onze jarenlange, goede contacten bij de media-exploitanten, onze onderhandelingsexpertise (ja, ook dat is een vak!) en de gunfactor die wij als kleinschalig bureau ervaren. 

ROI

Dit is waar al onze inspanningen uiteindelijk toe moeten leiden. Scherpe media-inkoop is hiervoor één van de voorwaarden die leidt tot een directe kostenbesparing. Echter, veel liever kijken wij wat onze totale dienstverlening onze klanten oplevert. Daar zijn wij ook heel ondernemend in. Wij hebben verschillende campagnes gevoerd, waarbij wij door onze opdrachtgevers werden betaald op het behaalde resultaat. Een uitdaging die wij graag aangaan, omdat wij overtuigd zijn van de kwaliteit van onze adviezen en scherpe media-inkoop slechts zien als één van de voorwaarden om te komen tot een  optimaal campagneresultaat.

Key-medewerkers:

Rick Koornneef – Eigenaar / Media Director

Tom Wierenga – Media Director

Thijs Dorreboom – Cross Media Director

Aantal werknemers:

5+

www.themediaoutfit.nl

@Rick_TMOutfit

www.facebook.com/The-Media-Outfit-BV

www.linkedin.com/the-media-outfit

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie