[Cross Media Adverteerder 2018] Elles Haverkort over Disney
27-03-2018 12:14:00 Door: Arjen Westra | Hits: 5230 | Tags:

Disney is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Havas Media. Wij spreken met Elles Haverkort, Head of Content and Brand Marketing Benelux bij The Walt Disney Company.

Kun je Disney introduceren?

The Walt Disney Company (TWDC) is het nummer één entertainmentmerk in de wereld. Daarnaast vind je onze organisatie ook in de top-tien van ‘s werelds grootste en sterkste merken. Sinds de oprichting van TWDC in 1923 proberen wij trouw te blijven aan de ideeën van Walt Disney: het creëren van ongeëvenaarde ervaringen gebaseerd op uitzonderlijke verhalen.

Hoe kijken jullie vanuit Disney naar de ontwikkeling van crossmedia?

Al onze campagnes zijn 360 ingestoken, waarbij we altijd kijken om extra belevenis toe te voegen aan onze mediamix. Wij kijken altijd hoe we de verschillende mediakanalen kunnen inzetten om binnen de verschillende doelgroepen relevantie te creëren, nooit copy past, want elke film/release is anders. Het gaat om de nuances. Nieuwe mogelijkheden proberen wij (mits relevant) zo veel mogelijk te integreren in de plannen. Wij hebben al mooie, unieke content, maar kijken heel goed hoe we dit zo optimaal mogelijk kunnen inzetten op de verschillende consumer touchpoints.

Op welke manier bouwen jullie kennis over crossmedia op?

Havas, presentaties van media exploitanten, congressen etc., crossmediaplannen van andere Disney teams in andere landen.

Op welke crossmedia case van Disney ben je trots?

Beauty and the Beast Fashionweek: hierbij hebben wij het ‘Be Our Guest’ thema doorgetrokken in de hele campagne (events, digital, outdoor, radio, trade), maar wat met name cross mediaal was, was de documentaire van de Fashionweek die wij gebruikt hebben in onze digitale campagne. Zo hebben wij het event/de samenwerking verlengd en gebruikt als content in onze digitale campagne.

Beauty and the Beast Fashionweek: hierbij hebben wij het ‘Be Our Guest’ thema doorgetrokken in de hele campagne (events, digital, outdoor, radio, trade), maar wat met name cross mediaal was, was de documentaire van de Fashionweek die wij gebruikt hebben in onze digitale campagne. Zo hebben wij het event/de samenwerking verlengd en gebruikt als content in onze digitale campagne.

Hoe meten jullie de effecten van crossmediale campagnes? En wat zijn de effecten?

Bovenstaand zegt zéker niet alles, maar dat Disney wederom een succesvol jaar heeft gehad is een understatement. 6 (!) titels in de top 20 is natuurlijk een waanzinnig resultaat. En dit soort resultaten behaald Disney jaar in jaar uit. Dit gaat natuurlijk niet vanzelf. Disney probeert relevant te blijven, door in te spelen op nieuwe media, formaten en ideeën om zo de verschillende doelgroepen aan te blijven spreken. Dit doen wij door zorgvuldig gebruik te maken van insights, learnings, data, Social listening en OOTB sessies. Maar bovenal door te luisteren naar de consument, de Disney fans en bioscoopbezoekers, zij bepalen immers het succes van onze releases.

Hoe werken jullie op crossmedia gebied samen met Havas Media?

Wij bouwen een fanbase op onze vele owned kanalen (on- en offline) met de mooie content die wij al hebben, en daar voegen wij Paid media aan toe, om onze awarness te vergroten, en waar nodig cross mediaal te versterken, verrijken en aan te vullen. OSEP Media strategieën (owned, shared, earned, paid) zijn dan ook essentieel voor Disney.

Samen met Havas Media slaagt Disney al jaren in bovenstaand. Zonder gigantische media budgetten worden er toch impactvolle én creatieve Media/activatie campagnes neergezet.

Wat is het laatste nieuws? 

2018 belooft weer een fantastisch jaar te worden. Het jaar is goed begonnen met de succesvolle film Black Panther (beste superhero film of all-time in Nederland!). Ook verwachten we veel van de komende Star Wars release: Solo, een nieuwe Marvel Avengers film en de Disney-Pixar release Incredibles 2, we hopen wederom records te breken. En uiteraard te verrassen met geweldige activaties, bereikscampagnes en content die je raakt. Dat blijf immers het doel van Disney, ongeëvenaarde ervaringen creëren. Daar blijven we jaar in jaar uit ons uiterste best voor doen.

www.havasmedia.com    
www.disney.nl

Lees hier alles over de Cross Media Awards 2018.  

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie