[Cross Media Adverteerder 2018] Maurice van Dijk over Anderzorg
23-03-2018 11:01:00 Door: Arjen Westra | Hits: 4970 | Tags:

Anderzorg is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door XXS Amsterdam. Wij spreken met Maurice van Dijk merkstrateeg bij Menzis.

Kun je Anderzorg introduceren?

Anderzorg is de marktleider in het no-nonsense segment voor zorgverzekeringen. Door een lage prijs te combineren met sterk op de doelgroep gerichte communicatie, zorgpakketten en dienstverlening weet Anderzorg jaarlijks groei te realiseren als merk.

Hoe kijken jullie vanuit Anderzorg naar de ontwikkeling van crossmedia?

Er zijn, denk ik, nog weinig campagnes die niet cross mediaal worden ingezet. Maar er komen steeds meer nieuwe mogelijkheden om een boodschap bij de (potentiële-) klant te krijgen en hem/haar te verleiden tot actie. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe mogelijkheden die Apple Homepod, Alexa en Google Home kunnen toevoegen. Heel interessant voor merken, maar ook weer een ander medium om met consumenten te interacteren.

Op welke manier bouwen jullie kennis over crossmedia op?

Door te doen.

Op welke crossmedia case van Anderzorg ben je trots?

Eigenlijk de hele campagne in 2017 waarin we aan de hand van verschillende voor de doelgroep relevante items de communicatie hebben opgebouwd dwars door verschillende media heen. Als ik echt moet kiezen dan vind ik de samenwerking met Sharon Doorson over het onderwerp burn-out erg geslaagd. We konden aan de hand van een documentaire over Sharon, verhalen op Vice tonic en een scherpe pr-strategie aan verschillende doelgroepen ons verhaal vertellen over het burn-out probleem bij millennials én een oplossing aanbieden.

Hoe meten jullie de effecten van crossmediale campagnes? En wat zijn die effecten?

We zetten gericht onderzoek in om de effecten van verschillende media op de ontwikkeling van het merk in kaart te brengen. Dat onderzoek zelf is nog traditioneel met een nul-, één- en twee-meting.

Hoe werken jullie op crossmedia gebied samen met XXS Amsterdam?

We werken samen met een heel team. Samen met het creatief-strategisch bureau XXS Amsterdam, ons mediabureau Mindshare, PR-bureau en social bureau ontwikkelen we een campagne. De kracht van het succes zit in de samenwerking tussen de verschillende specialisten. 

www.anderzorg.nl
www.xxs.amsterdam

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie