[Cross Media Adverteerder 2016] Micha Smit over Yuki
11-04-2016 12:43:00 Door: Marianna Beets | Hits: 1880 | Tags:

Micha Smit is Marketing Manager bij Yuki, Robotic Accounting. Yuki is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2016, voorgedragen door SuperRebel.

Kun jij Yuki introduceren?

Yuki is een online boekhoudplatform voor accountants en ondernemers. Voor de ondernemer is het een platform waarmee ze de documenten voor de boekhouding kunnen aanleveren en waar ze actueel inzicht hebben in hun online boekhouding. Voor het accountantskantoor is het een platform om te communiceren met de ondernemer en op een efficiënte manier de boekhouding te verwerken. Yuki biedt daarbij het kantoor allerlei functies om de online boekhouding gemakkelijk te kunnen controleren. Alles centraal in één platform.

Yuki zorgt ervoor dat ondernemers zelf geen boekhouding meer hoeven te voeren, maar dat ze toch altijd kunnen zien waar ze staan met hun bedrijf. Het verwerken van de boekhouding is ‘rotwerk’ waar ondernemers en accountants zich liever niet mee bezighouden. Dankzij Yuki kunnen zij zich weer concentreren op de zaken die echt belangrijk zijn.

Onze grootste ambitie is een vorm van robotic accounting waarbij we een boekhoudsysteem creëren dat meedenkt en daarmee de ondernemer en zijn accountant kan mobiliseren: “Hé, er ontstaat een probleem bij het werkkapitaal, laat ik eens met mijn accountant gaan praten over hoe ik dat op kan lossen.” Het moet de toegevoegde waarde van de accountant nog meer zichtbaar maken.

Hoe kijken jullie vanuit Yuki naar crossmedia?

Wij geloven in de kracht van een crossmediale aanpak. Vorig jaar hebben we een billboardcampagne langs de Nederlandse snelwegen gehad. Tegelijkertijd waren we te horen op de radio, te zien in de krant en online zichtbaar met diezelfde campagne. Zo bereik je een zéér grote en diverse doelgroep met beeld en geluid op verschillende momenten van de dag. Extra sterk!

Wij zijn een online platform en focussen ons daarom voornamelijk ook op de online kanalen, toch kiezen we er bewust voor om sommige campagnes te ondersteunen met offline marketing om zo nog meer buzz rondom de campagnes te creëren. En van de ‘offline banners’, staan weer mooie foto’s online op onze social kanalen en online nieuwsbrieven natuurlijk. Een perfecte mix!

Op welke crossmedia case van Yuki ben je trots?

Onze Universal Business Language (UBL) campagne. Hiervoor hebben we radio, billboards, de krant en een online campagne ingezet. Op het billboard stond een teaser met een prikkelende boodschap 'Yuki spreekt vloeiend UBL'. Dankzij deze billboards kreeg de campagne het bereik en de buzz die we zochten. Met online en radio konden we deze boodschap nog iets meer duiding geven, om zo mensen echt aan het denken te zetten.

Hoe werken jullie op crossmedia gebied samen met SuperRebel?

SuperRebel helpt ons bij het bedenken van vernieuwende 'rebelse' campagnes voor Yuki. Ook maken zij de vertaalslag naar de diverse kanalen.

Wat zouden bureaus en exploitanten kunnen doen om adverteerders op crossmedia gebied beter te bedienen?

Het zou voor ons interessant zijn als exploitanten en bureaus meer inzicht geven in de impact van een crossmediale aanpak. Dat is op dit moment vaak een intuïtieve beslissing. Duidelijke cijfers over de combinatie van kanalen en de impact van ROI zouden een aanvulling zijn om campagnes beter te onderbouwen en resultaten te meten en vergelijken met andere campagnes.

Hoe kijkt Yuki naar social en mobile als advertentiemedia?

Als een kans en uitdaging. Onze werving bijvoorbeeld loopt volledig via Social Platforms als LinkedIn en Facebook. Natuurlijk streven we er naar om al onze online advertenties ook ‘mobile friendly’ te maken.

Wat is het laatste nieuws?

Wij zijn continu bezig met het door ontwikkelen van onze software, daarnaast koppelen we ons online platform met steeds meer externe oplossingen. Ook internationaal groeien we hard. We zijn 2 jaar geleden begonnen in België en hebben een maand geleden de deuren geopend in Barcelona. Hier zitten we met een team van developers. Op gebied van marketing zitten er dit jaar ook nog diverse, crossmediale, campagnes aan te komen!

www.yuki.nl  
www.superrebel.com

 


De Cross Media Awards 2016 zullen worden uitgereikt tijdens het Cross Media Diner op woensdag 20 april in het Compagnietheater in Amsterdam.

Dit diner is in korte tijd uitgegroeid tot het netwerkevent voor adverteerders, exploitanten en bureaus rondom het thema crossmedia. De deelnemerslijst in opbouw staat hier.

Wil je aan het Cross Media Diner deelnemen? Dat kan! Maar wacht niet te lang met het bestellen van kaarten, capaciteit is niet onbeperkt – het diner was in alle voorgaande edities uitverkocht.

Kaarten voor het Cross Media Diner 2016 bestel je hier

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `