[Cross Media Case] Maarten Luijk over EMTÉ Fijnproevers
09-04-2015 11:25:00 Door: | Hits: 6871 | Tags:

Op 20 mei worden de Cross Media Awards uitgereikt. EMTÉ supermarkten stuurde de campagne ETMÉ Fijnproevers in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Maarten Luijk, online marketing manager bij EMTÉ supermarkten.

Kun jij EMTÉ Supermarkten introduceren?

EMTÉ Supermarkten is een foodretail organisatie onder de vleugel van Sligro foodgroup. We hebben in totaal ca 6.000 werknemers en een jaarlijkse omzet van 950 miljoen euro. De afgelopen 2,5 jaar zijn wij bezig om ons merk ook online en mobiel beter te positioneren. Hiervoor hebben we een nieuwe website, nieuwe mobiele apps en een loyaliteitsprogramma EMTÉ Fijnproevers gelanceerd. Daarnaast zijn we gestart met het 360 graden inzetten van onze landelijke actie campagnes waarmee we het merk EMTÉ crossmediaal op de kaart zetten.

Hoe kijken jullie vanuit EMTÉ Supermarkten naar Cross Media?

Wij zien cross media als essentieel onderdeel van onze organisatie. Op alle touchpoints die de consument met ons kan hebben - winkel, posters, pos materiaal, abri's, tv commercials folder, digitale folder, website, twitter, facebook, youtube, pinterest, banners - moeten we hetzelfde uitstralen en moet de campagneboodschap eenduidig zijn. We streven er dan ook naar om de landelijke acties die wij belangrijk vinden 360 graden onder de aandacht te brengen. Budgettechnisch is dit natuurlijk niet altijd mogelijk, maar waar we dit toe kunnen passen, proberen we het te doen.

Kun je de case omschrijven?

In september hebben we ons nieuwe loyaliteitsprogramma EMTÉ Fijnproevers gelanceerd. Dit hebben we gedaan middels diverse kanalen zowel online als offline. Onze winkels en de winkel medewerkers waren hierbij essentieel aangezien die het verhaal aan onze klanten moesten gaan vertellen. De promotie in de winkel is ondersteund met een interne winkelwedstrijd, kick off meetings in bioscopen in het land, een promotiecampagne in de winkels tijdens lancering en de weken daarna, een abricampagne, een bannercampagne, pre-roll campagne, social campagnes en adwords. In totaal hebben we binnen een paar weken tijd meer dan 100.000 actieve fijnproevers mogen verwelkomen in ons programma. Al met al dus een zeer succesvolle introductiecampagne. Daarnaast heeft de nieuwe EMTÉ app ook nog enkele weken in de aanbevolen lijsten van zowel de app als play store gestaan.

Welke bureaus waren betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Web design is gedaan door Jungleminds, Aegis/ Kobalt voor de abri campagne en PauwR voor het online deel.

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet? Hoe zijn jullie tot deze keuzes gekomen?

POS materiaal, abri's, folder, website, banners, adwords, pre-rolls, social advertising, krant, PR bureau. We hebben alleen TV niet ingezet eigenlijk, aangezien dit budgettechnisch niet uitkwam en we met TV erg veel waste hebben.

Wat waren de resultaten van de campagne?

100.000 aanmeldingen voor EMTÉ Fijnproevers binnen enkele weken tijd. Ruim 50.000 downloads voor de EMTÉ app in de actieperiode.

Wat is het laatste nieuws?

Laatste nieuws is dat EMTÉ Fijnproevers genomineerd is voor de Dutch Interactive Awards. Daarnaast zijn we nog veel verder gegroeid met het aantal actieve EMTÉ Fijnproevers. Ook het aantal downloads van de EMTÉ App blijft stijgen aangezien deze ook een sterke verbondenheid heeft met het FIjnproeversprogramma door de allereerste digitale loyaliteitspas van Nederland die hierin geïntegreerd is. Draai je telefoon een kwartslag wanneer je de app opgestart hebt en je zien je digitale fijnproeverspas en je actuele punten aantal.

www.emte.nl
www.emte.nl/fijnproevers
www.emte.nl/emteapp

 

Klik hier voor een overzicht van alle tot nu toe gepubliceerde cases van de Cross Media Awards 2015

www.crossmediaawards.nl

Bestel hier kaarten voor de uitreiking van de Cross Media Awards op 20 mei

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: