[Cross Media Bureau] Michiel Dieperink over FUSE
13-04-2015 10:14:00 Door: | Hits: 3995 | Tags:

Op 20 mei worden de Cross Media Awards uitgereikt. FUSE dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Michiel Dieperink, Managing Director bij FUSE.

Kun jij FUSE introduceren?

Een creatief, strategisch adviesbureau bestaande uit vakidioten voor de planning, inkoop en organisatie van Branded Entertainment.

Hoe onderscheidt FUSE zich op Cross Media gebied van andere bureaus?

FUSE is een uniek bureau door onze eigenzinnige ideeën en concepten waarbij content centraal staat. De kennis en ervaring op het gebied van crossmediale samenwerking is nergens zo groot als bij FUSE. Vanuit het lokale en internationale netwerk van relaties bieden wij oplossingen op maat op het gebied van Branded Entertainment.

Wat is jouw visie op cross media en de ontwikkeling van cross media?

Cross media is geen optie maar een must. Het begrip is door de digitalisering opnieuw gemunt, maar het verschijnsel is verre van nieuw. Communicatievraagstukken zijn uitsluitend op te lossen door een geïntegreerde inzet van diverse kanalen. Dat was zo, dat is zo en dat blijft zo. Het gedrag van de consument vereist dat we op meerdere borden tegelijk schaken. Of de consument daarbij de commercie in de houdgreep heeft of de commercie de consument, daar zijn we niet uit. Het denken in machtsrelaties is wellicht passé, maar voor diegenen die communicatie primair als dialoog en interactie opvatten geldt uiteindelijk dat er gescoord moet worden. De balans vinden tussen praten met de consument en praten met zijn portemonnee is misschien wel de grootste uitdaging waar marketeers voor staan.

Op welke cross media case van jouw bureau ben je trots? Kun je de case omschrijven? Welke media en mediumtypes zijn bij deze campagne ingezet? 

Wij zijn trots op de volgende drie cases:

Hornbach in Utopia: Hornbach heeft bijgedragen aan de start van het grootste realitytelevisie-experiment ooit. Aangezien Utopia vanuit bijna niets gebouwd moest worden kwamen alle producten en diensten van Hornbach op een logische wijze langs. De match ontstond in het gedeelde gedachtegoed van pionieren, dromen bouwen en idealen najagen.

Vodafone in The Voice of Holland: Vodafone heeft in dit programma het gebruik van mobiel internet bij een breed publiek onder de aandacht gebracht. Elementen die we bedacht hebben zijn onder meer de Red Room, de Thuiscoach app en de V-reporters.

Pepsico in Gezellige Tijden: In de samenwerking met de succesvolle soapserie GTST heeft Smiths een perfect platform gevonden om haar zes submerken te verenigen, zonder hun eigen identiteit te verliezen. We ontwikkelden een webonly-soap met een verhaallijn vol intriges, waarin de zes submerken tot leven kwamen. De link met GTST werd benadrukt door native ads in de GTST Quiz op televisie en de app.


Zetten adverteerders optimaal in op cross media? Wat adviseer jij ze? En wat zou je media-exploitanten adviseren op cross media gebied om adverteerders optimaal te kunnen bedienen?

Of alle adverteerders optimaal inzetten op cross media kunnen we natuurlijk niet zeggen. De adverteerders waar wij mee samenwerken zien crossmediale concepten als een uitdaging en nemen die uitdaging iedere keer weer aan. Hoofdgedachte daarbij is dat crossmedia een middel is, en niet een doel opzich.

Hoe veranderen media en marketingcommunicatie door de invloed van social en mobiel?

Op communicatie, werken met verrijkte data en directe conversie mogelijkheden maken het interessant.

Wat is de toekomst van het (reclame)bureau? En welke rol zullen mediabureaus en adverteerders gaan spelen?

Wij verwachten dat de toekomst niet zoveel zal veranderen. Een van de veranderingen die wij wel voorzien is dat digitalisering volledig zal gaan worden verankerd in het DNA van bureaus.

www.fuseint.com

 

Klik hier voor een overzicht van alle tot nu toe gepubliceerde cases van de Cross Media Awards 2015

www.crossmediaawards.nl

Bestel hier kaarten voor de uitreiking van de Cross Media Awards op 20 mei

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door: