[Cross Media Case 2016] Annemiek Gierveld over G+J Custom Content en #nsfavourites
30-03-2016 09:39:00 Door: Marianna Beets | Hits: 2529 | Tags:

Op 20 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. G+J Custom Content dingt mee naar de award voor Cross Media Case van het Jaar met de #nsfavourites campagne. Aan het woord is Annemiek Gierveld, Account Director G+J Media.

Kun jij G+J Custom Content introduceren?

G+J Custom Content vertaalt voor externe opdrachtgevers marketingdoelstellingen in effectieve redactionele content die gebruikers informeert, inspireert en activeert. Custom Content is het bureau binnen het mediahuis G+J en is gespecialiseerd in het ontwikkelen van magazines, digitale media en video. Daarbij wordt alle aanwezige internationale kennis van G+J ingezet om de meest diverse consumentengroepen via journalistiek, branded content en advertentieverkoop te bereiken.

Hoe kijken jullie vanuit G+J Custom Content naar Cross Media?

Glamour is door de jaren heen een ijzersterk merk geworden. Bij Glamour zijn alle samenwerkingen gebaseerd op 360-graden-concepten. Alle campagnes worden ondersteund door het magazine, internet, social media, events, tv, radio, outdoor en POS materiaal instores.

Kun je de case omschrijven?

De Nederlandse Spoorwegen willen abonnementhouders stimuleren vaker gebruik te maken van hun abonnement. Doelstelling hiervan is retentie. Klanten worden door #nsfavourites geactiveerd, enerzijds met inspirerende content in de vorm van een praktische en eigentijds vormgegeven gids, anderzijds met 16 aantrekkelijke aanbiedingen. Functionaliteiten als een kaart voor de snelste route van het station naar elke tip en een wishlist zodat de gebruiker zelf een lijstje favoriete locaties kan samenstellen en bewaren, verlagen de drempel om te gaan nog verder.

De content bestaat uit onlangs geopende hotspots en all-time favourites in 4 Nederlandse steden, geselecteerd door bloggers & influentials. Deze content werd geplaatst in een print magazine en een responsive digital magazine dat naar 700.000 NS abonnees werd gemaild.

Welk bureau was betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

G+J Custom Content is verantwoordelijk voor het concept, design en de content van het digitale magazine. De verantwoordelijke partij voor technische realisatie is DutchGiraffe / Digital Creatives.

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet?

Door een online magazine uit te geven geef je een grotere beleving aan het klantcontactmoment en een online magazine biedt meer ruimte voor inspirerende content, interviews, video’s.

Bloggers geven aan vaste klanten van NS hún tips.

Traffic naar het online magazine werd aangejaagd door middel van een EM aan vaste klanten en via de eigen middelen (de NS-Nieuwsbrief, Facebook, Twitter en Instagram).

Aansprekend beeld en video met korte teksten inspireren de klanten eropuit te gaan.

De aanbiedingen geven de benodigde urgentie om NU te gaan.

Wat waren de resultaten van de campagne?

Het resultaat is #nsfavourites, een responsive digitaal magazine met 4 stedengidsen, verkozen door vooraanstaande Nederlandse bloggers en influentials en 16 aantrekkelijke aanbiedingen. In het digitale magazine kan de gebruiker zelf een lijstje favourites samenstellen en bewaren, en bovendien wordt de snelste route van het station naar elke tip eenvoudig weergegeven.

Wat is het laatste nieuws?

Op dit moment laat NS een onderzoek uitvoeren. In april zijn kwantitatieve en kwalitatieve resultaten bekend.

Eerder verscheen een artikel over de introductie van het #nsfavourites concept.

www.genj.nl/custom-content
www.genj.nl
www.ns.nl/nsfavourites


Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `