[Cross Media Case 2017] Sifra Soer over Fashion Finds
16-03-2017 15:26:01 Door: Katja Brokke | Hits: 2596 | Tags:

Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands stuurt Fashion Finds in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Sifra Soer, Manager Online Commercial Content bij Hearst.

Kun je Hearst introduceren?

Hearst Netherlands is de uitgeverij waar mode, beauty en lifestyle samenkomen. Als enige uitgeverij in Nederland bespeelt Hearst de hele doelgroep, zowel man als vrouw, in het hoge segment. De afgelopen jaren heeft Hearst zich ontwikkeld van een traditionele printuitgeverij tot een fullservicebedrijf dat content creëert voor verschillende platformen. We bieden dynamische contentoplossingen voor print, digitaal en social, in de vorm van copy, fotografie, video, custom media en social producties.

Hoe kijken jullie naar crossmedia?

Al onze media zijn eigenlijk crossmedia, er is vrijwel geen uiting meer die enkel in print of alleen online of op social verschijnt. Alles is met elkaar verweven en versterkt elkaar – en de boodschap – op die manier. We zoeken altijd naar de juiste vertaling voor onze verschillende platformen om een verhaal zo goed mogelijk te laden en aan te laten sluiten op de belevingswereld van onze consument.

Kun je Fashion Finds omschrijven?

Batavia Stad Fashion Outlet benaderde Hearst om de outlet in Lelystad te positioneren als de fashion destination voor modieuze dames en heren die op zoek zijn naar verborgen juweeltjes. Het ging er niet zo zeer om het shoppen met korting onder de aandacht te brengen, maar meer de veelheid aan merken en coole collecties waardoor een meer high-end publiek geïnteresseerd raakt in Batavia Stad als plek om te shoppen.

Hearst heeft hiervoor alle kanalen van Esquire, ELLE en Harper's Bazaar ingezet, en mode-autoriteiten van deze titels aan het woord gelaten en als stylist laten optreden om aan de hand van video, gestylde looks, interstitual banners, een shoppingroute en redactionele (print en online) en social content de boodschap te laden dat Batavia Stad Fashion Outlet een geweldige shopbestemming is. Batavia Stad Fashion Outlet zette verder de eigen website en bewegwijzering op locatie in.

Welke bureaus waren betrokken bij de campagne?

Concepting, ontwikkeling en uitvoering lag bij Hearst Create, Mediaxplain verzorgde de inkoop en tracking.

Welke media zijn ingezet?

We hebben print (advertorials en losse insteker), online content (advertorials en video advertorials), social posts (Facebook, YouTube en Instagram), een interstitual banner met video, nieuwsbrieven en social advertising ingezet bij de titels Esquire, Harper's Bazaar en ELLE.

We zijn tot deze keuze gekomen om een zo volledig mogelijke lading aan de boodschap te geven en uitingen op maat te kunnen creëren die aansluiten op de belevingswereld van onze consumenten. Door zowel Harper's Bazaar, ELLE als Esquire in te zetten bereikten we de volledige doelgroep (man en vrouw) in het hoge segment in de leeftijd 25-55 jaar. Met de losse insteker met daarop een echte shoppingroute activeerden we de doelgroep om daadwerkelijk te gaan shoppen.

Wat waren de resultaten van de campagne?

We hebben bij Esquire het volgende bereikt:
- 3 x printoplage: 85.650
- Unieke views content Esquire.nl: 11.029
- Video views Esquire: 14.299
- Bereik Facebook: 282.935

Bij Harper's Bazaar hebben we bereikt:
- 3 x printoplage: 134.397
- Unieke views content HarpersBazaar.nl: 8.248
- Video views HBZ: 22.339
- Bereik Facebook: 262.704

Bij ELLE hebben we bereikt:
- 3 x printoplage: 237.792
- Unieke views content ELLE.nl: 52.848
- Video views ELLE: 34.811
- Bereik Facebook: 649.421

Sanne Bokma, senior marketingmanager van Batavia Stad Fashion Outlet: “De Fashion Finds-campagne was voor ons de perfecte 360 -gradencontentpartnership, met inzet van print enonline en een vertaalslag bij Batavia Stad Fashion Outlet in-centre. Met name de vertaling van de verschillende merken binnen Hearst naar een diversiteit aan content passend bij de identiteit van Batavia Stad Fashion Outlet was voor ons zeer waardevol. Een heel prettige samenwerking en we zijn bijzonder tevreden met het resultaat.”

www.hearst.nl
www.bataviastad.nl

 

www.crossmediaawards.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `