[Cross Media Merk 2018] Debby Gerritsen over VIVA
09-03-2018 17:08:00 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 3704 | Tags:

Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. VIVA is genomineerd voor de titel Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA.

Kun jij VIVA introduceren?

VIVA behoeft nauwelijks introductie. De titel is onbetwist hét mediamerk voor hedendaagse jonge vrouwen en zorgt geregeld voor rumour around the brand. VIVA laat zich het best omschrijven als dat leuke, soms luidruchtige bijdehandje binnen een vriendinnengroep. Met een online bereik van drie miljoen bezoekers en 20,5 miljoen maandelijkse paginaweergaven is VIVA Nederlands grootste magazinemerk voor jonge vrouwen.* Pijlers zijn fashion, reizen & uitgaan, seks & liefde en werk & carrière. Ook beauty, relaties en persoonlijke verhalen zijn vaste onderwerpen. Bovendien is de VIVA400 's lands grootste netwerk-event voor jonge vrouwen. 
*Bron: NOM/NOBO

Hoe onderscheidt VIVA zich van andere mediamerken?

VIVA is hét weekblad voor jonge vrouwen. Hiermee onderscheiden we ons aanzienlijk van andere titels in hetzelfde segment. VIVA is bijdehand, goed geïnformeerd, grappig, sexy, slim en ook nog eens fashionable. We bieden onze lezers wekelijks 84 pagina's ontspanning, inspiratie en aspiratie. VIVA neemt geen blad voor de mond, maar durft zich ook kwetsbaar te tonen.
Daarnaast is het uiterste succesvolle VIVA400, zowel een event als een netwerk voor én door ambitieuze, ondernemende vrouwen, al ruim tien jaar een begrip. Jaarlijks worden 400 toonaangevende koplopers genomineerd vanwege hun succes binnen een bepaald (vak)gebied. VIVA400 is een vaste pijler in het magazine en ook daarbuiten het gehele jaar zichtbaar door meerdere (netwerk)evenementen.

VIVA.nl is dagelijks sprankelend en gevat. Met entertainment, tutorials en het laatste nieuws op het gebied van reizen, uitgaan, mode, seks en werk. Het is ook dé aangewezen plek voor leuke video's en handige kortingscodes.
En het VIVA-forum mag zich met 2,6 miljoen gebruikers de grootste digitale vrouwencommunity van Nederland noemen. Het forum dankt haar succes vooral aan het feit dat geen onderwerp uit de weg wordt gegaan.
Speciaal voor zwangere vrouwen en jonge moeders brengen we bovendien acht keer per jaar VIVA Mama uit.

 

 

Wat waren de successen en hoogtepunten van VIVA in 2017?

We zijn er het afgelopen jaar in geslaagd om VIVA weer duidelijker en dwingender op de kaart te zetten. We hebben het blad zichtbaarder gemaakt door actuelere en meer urgente content te creëren. Met succes, want die content werd geregeld opgepikt door andere (landelijke) media.
Met name de lancering van onze campagne tegen seksueel geweld, toevallig precies een week voordat #metoo wereldwijd losbarstte, trok de aandacht.  VIVA is een volwaardig deelnemer aan het maatschappelijke debat en vertegenwoordigt daarin de jonge vrouwen van Nederland.

Welke stappen heeft jouw mediamerk in 2017 gezet op gebied van crossmedia?

In 2017 hebben we een nieuwe categorie toegevoegd aan onze welbekende VIVA400: de VIVA400 Visionista's, een springplank voor aanstormend talent. Het traject bestond uit drie rondes, gehouden op drie verschillende locaties, met uiteindelijk drie finalisten die om de winst moesten strijden. Uit de vele aanmeldingen selecteerde het VIVA400-team dertig deelneemsters voor een avontuurlijk roadtrip vol masterclasses in Amsterdam én Parijs, pitches en personal coaching door topvrouwen. Omdat dit platform een jongere, niet eerder aangesproken doelgroep heeft weten te bereiken, profileerde VIVA zich nadrukkelijker als autoriteit op het gebied van werkgerelateerde content. Bovendien werd zo een netwerk van actieve vrouwen gecreëerd, waardoor ons structurele partnership met Renault werd uitgebreid. Zo hebben we met Renault een nieuw shortform televisieprogramma op Net 5 geïntroduceerd waarbij Viva400 dames werden geïnterviewd in een auto.
Daarnaast werkten we in 2017 intensief samen met een drietal topinfluencers: Cynthia Schultz van Cynthia.nl, Yara Michels van Chapterfriday.com en onze werk-ambassadeur Sanny Verhoeven van Sannyzoektgeluk.nl. Met deze populaire jonge vrouwen lukte het om extra zichtbaarheid voor VIVA te verkrijgen onder hedendaagse en additionele doelgroepen.

Wat is jouw visie op cross media en de ontwikkeling van cross media met betrekking tot mediamerken?

Om in de huidige tijd een stoere (jonge) vrouw te bereiken én te raken, is het noodzakelijk om overal present te zijn. VIVA realiseert dat door middel van het magazine, de site, diverse social media-accounts, een eigen event en, waar nodig en mogelijk, televisieprogramma's. Op deze manier is VIVA overal aanwezig en on top of mind.

Op welke crossmedia case uit 2017 waarbij jouw mediamerk was betrokken, ben je trots?

Wij zijn het meest trots op de lancering van de VIVA400 Visionista's.

Hoe ondersteunt jouw mediamerk adverteerders?

Als er sprake is van een goede match tussen een adverteerder en ons merk kunnen we werkelijk alle kanten uitgaan. Zo fotografeerden we bijvoorbeeld een cover waarop de allernieuwste telefoon van Huawei figureerde en gaven we een 80's VIVA uit ter promotie van de nieuwe Netflixserie Glow. Ook wisten we social mediasensatie Lize Korpershoek en nog vier andere influencers te strikken voor een (cover)shoot om zo de lancering van de nieuwe lijn van Sloggi op de kaart te zetten.

Wat is het laatste nieuws?

VIVA wil in 2018, net als afgelopen jaar met het #IkOok-nummer, opnieuw een aantal belangrijke maatschappelijke vrouwenthema's aan de kaak stellen. Maar dan wel bekeken door de VIVA-bril, dus kritisch maar nooit zuur. Zo brachten wij onlangs een genderneutraal issue, zijn we bovendien bezig met een themanummer over huiselijk geweld en onderzoeken we het loonverschil tussen mannen en vrouwen. Ook zal VIVA ook dit jaar weer een aantal onderzoeken laten uitvoeren, zoals we onlangs nog hebben gedaan ten behoeve van ons Poezennummer, waarvoor we onderzoek naar vaginale klachten lieten doen, en naar seksuele intimidatie op de werkvloer.

www.viva.nl 

Lees hier alles over de Cross Media Awards 2018. 

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie