[Cross Media Case 2019] Charissa de Koning over In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG
28-03-2019 09:34:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 3440 | Tags:

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Charissa de Koning, senior creative commerciële content bij TMG.

Kun jij TMG introduceren?

TMG is één van de grootste mediabedrijven in Nederland. TMG wil zoveel mogelijk consumenten bedienen met hoogwaardige, gepersonaliseerde en relevante content op het gebied van nieuws, sport en entertainment. Informerend, duidend, inspirerend en verbindend, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Daarbij zijn wij de mediapartner met impact. Wij helpen de adverteerder efficiënt en effectief bij het realiseren van zijn marketingcommunicatiedoelstellingen.

Hoe kijken jullie vanuit TMG naar crossmedia?

Media en mediumtypes kunnen, door ze op de juiste wijze in te zetten, elkaar versterken waarmee een optimale bijdrage geleverd wordt aan het gewenste reclame-effect. Door het juiste medium, met de daarbij behorende doelgroep, in te zetten in het mediaplan, kan de content aansluiting vinden. Wat is de naam van de case?

Kun je de case omschrijven?

Het gaat om In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG. ASUS is gepassioneerd door technologie en gedreven door innovatie. ASUS streeft naar een moeiteloos en vreugdevol digitaal leven voor iedereen en is altijd op zoek naar ongelooflijke ideeën en ervaringen. Door middel van een branded-contentmediastrategie bij TMG wilde ASUS meer naamsbekendheid verwerven en een top of mind awareness genereren.

Met de Zenphone, ROG Phone en de Zenbook in de hoofdrol creëerde Telegraaf Media Groep (TMG) een plan om met een crossmediale campagne het merk en de producten onder de aandacht brengen onder een brede doelgroep (16-40 jaar, 70 procent mannen en 30 procent vrouwen).

Zo besteedden we aandacht aan de specificaties, de looks, het uithoudingsvermogen en het gebruiksgemak van de producten en laadden we ASUS als young, trendy, agile en reliable merk.

Welke media- en reclamebureaus waren betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Telegraaf Media Groep en ASUS Benelux (opdrachtgever).

Welke media en mediumtypes zijn voor de campagne ingezet?

Door de lezers te activeren, te betrekken en mee te nemen In search of Incredible op de titels Metro en De Telegraaf. Gedurende een heel jaar zijn diverse branded content-verhaallijnen gepubliceerd, waaronder een waanzinnige reportage van een reisfotograaf en een kitesurfer die een ongelofelijke surfserie maakten op het giftigste meer ter wereld in Tanzania. Het duo gebruikte de Zenbook tijdens hun reis om te editen en hun videoverslagen mee te maken. Met print, online en social media volgden we de mannen tijdens het voorbereiden van de reis, met als klap op de vuurpijl dat deze reis opgepikt werd door diverse media, waaronder een interview aan tafel bij Pauw.

Een tweede voorbeeld is de Festival Activatie & Content, waarbij we lezers en festivalgangers vroegen om een Metro-verslaggever uit te dagen op Pinkpop en Guilty Pleasure. Nathan voerde ter plekke met de festivalgangers opdrachten uit en maakte van elke uitdaging een #festivalselfie met een Zenfone. De opvallendste momenten werden getoond in een branded video en de maker van de leukste #festivalselfie maakte kans om een ASUS Zenphone te winnen.

Maar dit was nog niet alles. ASUS was dé hoofdsponsor van de grote Metro Give-Away-Show live op Facebook en deed Metro op 15 november live verslag op Facebook van de grote introductie van de nieuwste ASUS ROG Phone in combinatie met een outsert en een verslag in de krant, een aankondiging op social, display advertising en een aftermovie op het YouTube-kanaal van Metro.

Wat waren de resultaten van de campagne?

Door de verschillende journalistieke aanpakken en juiste timing gedurende het jaar heeft ASUS haar merk kunnen laden. Dit is gedaan via diverse media: Metro print, online, social voor de jonge doelgroep en De Telegraaf-homepage voor het bereik van de massa. Door middel van deze mediamix én een displaycampagne print en online heeft ASUS het publiek meerdere malen in een jaar kunnen bereiken.

Met een Memo2-onderzoek is gedurende het hele jaar de TMG-campagne gemonitord. De Cross Media Tracker deed onderzoek naar het effect van de branded content-campagne op de awarenessdoelstelling van ASUS. Uit deze effectmeting is gebleken dat er een significante stijging te zien is in de categorie laptops op het jong/trendy imago van ASUS.

Daarnaast zien we een uplift op de merkwaarde stijlvol met eveneens een significante stijging. Zowel de online- als printinzet van TMG zorgt voor een verhoging van de geholpen reclameherinnering van ASUS. Binnen de campagne heeft de online branded content voor de hoogste stijging op het gebied van bekendheid gezorgd.

www.asus.com
www.tmg.nl

Lees hier alles over de Cross Media Awards 2019.

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie