[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering
24-03-2020 09:49:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 7695 | Tags:

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering.

Kun jij Pricewise introduceren?

Pricewise is één van de grootste vergelijkingssites voor de vaste lasten van Nederlanders. We breken markt voor markt open. Onze missie is consumenten helpen met het best passende advies voor hun vaste lasten en uitgaven. Onze visie is veel groter: een wereld van transparante markten waarin iedereen de volledige controle heeft over zijn financiële lasten. We helpen onze klanten door moeilijke zaken makkelijk te maken. We geven consumenten advies dat het beste bij de persoonlijke situatie, wensen en het budget past. Vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam helpen wisegirls en wiseguys jaarlijks honderdduizenden consumenten met besparen. Be wise, check your price.

Hoe kijken jullie vanuit Pricewise naar Cross Media?

Aan het begin van een goede crossmediale campagne liggen data ten grondslag. Zo krijgen we inzicht in complexe customer journeys en op basis van ons diverse verkeer targeten we lookalikes. Voor Pricewise betekent crossmedia daarnaast een 360 graden-marketingstrategie. Dat betekent dat al onze marketingactiviteiten zijn afgestemd op de Search, PPC (pay per click) en Above The Line kanalen (tv, radio en outdoor). Alle kanalen vullen elkaar aan op het juiste moment en zijn op elkaar afgestemd met de juiste geoptimaliseerde boodschap, zowel in doelgroep en frequentie als in uiting en timing. Zo gaan we van awareness naar interesse naar activatie.

Wat is de naam van de case?

Vind jouw beste zorgverzekering

Kun je de case omschrijven?

In 2019 hebben we de succesvolste crossmediale zorgverzekeringcampagne ooit gevoerd. Met ons crossmediale inhouse marketingteam gevuld met specialisten bedachten we een 360 graden-strategie. De campagne is in verschillende lagen opgebouwd, maar de centrale boodschap bleef per specifieke doelgroep hetzelfde. Met al onze kanalen creëerden we voor onze bezoekers een optelsom van verschillende contactmomenten, die elkaar in de juiste contactfrequentie ondersteunden en met een consistent doorvertaalde boodschap activeerden van bewustwording naar gedrag. Ons doel: zoveel veel mogelijk consumenten helpen met het vinden van een zorgverzekering die zowel goedkoopst is als bij de persoonlijke zorgbehoeften past. Voor ons betekent dat: zoveel mogelijk overstappers via onze website.

In de eerste fase hebben we vooral ingezet op zachte conversies, zoals zorgpremie-alert inschrijvingen, het opbouwen van remarketing en het vergelijken van de zorgverzekering. Richting het einde van het jaar hebben we meer ingezet op harde conversie, zorgpremie, besparen, én natuurlijk het eenvoudig vinden van de beste zorgverzekering. Het resultaat? Een verdubbeling van onze traffic en meer dan 50 procent stijging van onze conversies.

Het zorgseizoen is een van de belangrijkste periodes van het jaar en het is dan ook belangrijk dat Pricewise top of mind is bij verschillende media én de consument. Dit betekent voor ons: op het juiste moment op de juiste plek door de juiste mensen gezien worden met een geoptimaliseerde boodschap. Omdat ons product een online dienst is, wil je vooral dat mensen begrijpen wat ze via Pricewise kunnen doen. De centrale boodschap van de campagne is daarom per specifieke zorgdoelgroep (studenten, jonge gezinnen, zwangere vrouwen, sporters, senioren enzovoort) geoptimaliseerd.

We bleven daarnaast top of mind met onze boodschap met meer dan 360 publicaties in landelijke en regionale media met betrekking tot onze onderzoeken en adviezen over de zorgverzekering. En ook Bob en Emmy, op zowel radio als tv, kwamen steeds met dezelfde boodschap: vergelijk je zorgverzekering. Die druk op radio en tv is aan het einde van de campagne nog verder opgevoerd en kreeg ondersteuning van snelwegmasten.

Om potentiële overstappers aan Pricewise te binden en te concurreren met andere grote vergelijkingssites, ontvingen overstappers de Healthy Voordeelkaart. Een kaart waarmee je tot 70 procent korting krijgt op sport, voeding, wellness en verzorging (Meer health voor minder geld!). Deze incentive werd dan ook veelvuldig gecommuniceerd op onze website, reclames en via e-mails aan nieuwe en bestaande klanten.

Welke media- en reclamebureaus waren betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Pricewise maakt geen gebruik van externe specialisten: wij hebben een crossmediaal team inhouse. We doen dus alles zelf. We hebben voor deze zorgcampagne dan ook alle lagen van de marketingafdeling ingezet: pr, content, SEO, SEA, display/remarketing, e-mail, social media advertising, radio, outdoor en tv.

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet?

Voor groter bereik zijn er tv-commercials van Bob, Emmy en Raldy (Paul Haenen) ingezet op omroepen waar onze doelgroepen interesse in hebben. Voor een grotere naamsbekendheid en de kracht van herhaling is een gedeelte van de audio van deze tv-commercials ook gebruikt op de radio. De radiocommercials waren prominent aanwezig. De GRP-druk op radio en tv voerden we steeds verder op. De boodschap van de commercial is consistent doorgevoerd.

De verkorte reclame is ook als pre-rolls en remarketing ingezet op Youtube en Facebook. Op basis van data hebben we op Facebook verschillende groepen met verschillende zorgbehoeften getarget en ads ingezet.

We hebben unieke persberichten gebaseerd op de zorgverzekering en grootschalig consumentenonderzoek gepubliceerd, met als doel media-aandacht te genereren. Deze onderzoeken zijn door de hele campagne geïntegreerd.

Door middel van mail hebben we ook onze bestaande base geactiveerd. We stuurden wekelijks zorgpremie-alerts en mails die aanhaakten op de zorgblogs, campagne, persberichten en andere mediapublicaties. Ook hebben we onze campagneboodschap en incentive doorvertaald in onze SEA-campagnes. Organisch rankten we in de top drie op alle relevante zorg-keywords, mede dankzij linkjes uit persberichten en geoptimaliseerde content.

In de laatste weken ondersteunden digitale masten langs snelwegen door heel Nederland onze campagne.

Wat waren de resultaten van de campagne?

De campagne Vind jouw beste zorgverzekering is de succesvolste crossmediale campagne van Pricewise tot nu toe. Het resultaat? We hebben 70 procent meer consumenten geholpen dan in 2018.

Ook de naamsbekendheid van Pricewise is in de afgelopen paar maanden significant gestegen. In diezelfde periode zijn we ook de Beste Website van het Jaar geworden in de categorie vergelijken. Steeds meer consumenten maken gebruik van onze diensten.

Onze persberichten zijn veelvuldig gepubliceerd in landelijke dagbladen en op online titels. Dat heeft geleid tot meer dan 360 publicaties waarin aandacht werd geschonken aan onze unieke persberichten en onderzoeken. Pricewise was daarnaast consistent aanwezig in landelijke media zoals, kranten, op tv en op de radio. We zijn in de media vaak genoemd met het onderwerp zorgverzekering en worden nu gezien als kennisautoriteit. Met direct gevolg: meer directe aanvragen van journalisten van grote media, zoals Hart van Nederland, AD, BNR en De Telegraaf. Zij zien ons nu als expert op het gebied van de zorgverzekering. En dat zijn we ook.

Door alle media-aandacht, e-mails, rankings, advertenties, tv-commercials en onze nieuwe radiocommercials hebben we veel mensen aangezet tot websitebezoek. Onze traffic is in het zorgseizoen dan ook verdubbeld. Met de gewenste resultaten: een recordaantal overstappers via Pricewise.

www.pricewise.nl

Vrijdag 27 maart is de laatste dag dat je jouw cases kunt insturen voor Cross Media Awards 2020.

www.crossmediaawards.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie