[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer
15-05-2020 10:33:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 5859 | Tags:

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse.

Kun jij Greenhouse introduceren?

Greenhouse is een brand & performancebureau met meer dan 550+ internationale experts in media, data, tech en creatie. Deze specialisten komen samen met het allerbeste antwoord op de vragen van klanten zoals AXE, één van de populairste verzorgingsmerken van Nederland.AXE steunt wereldwijd de acceptatie van de LGBTQ+-gemeenschap. Hiervoor heeft het merk een unisex bodyspray en showergel ontwikkeld: AXE Unite. Een deel van deze productverkoop gaat rechtstreeks naar de Amsterdam Gay Pride Foundation.

Hoe kijken jullie vanuit Greenhouse naar crossmedia?

Greenhouse gelooft in de digital magic die ontstaat als alle specialismen (media, data, tech en creatie) volledig op elkaar zijn afgestemd. Voor AXE Pride Unite hebben we met een interactieve crossmediale campagne een complete Amsterdam Pride City Take Over gerealiseerd. Deze case heeft bijgedragen aan een #1-positie in meest verkochte AXE-producten bij Kruidvat.

Wat is de naam van de case?

AXE gets you ready to move closer

With AXE Unite love is love

De purpose van AXE is; Axe gets you ready to move closer. AXE wil mensen dichter bij elkaar brengen. Een goede geur draagt daaraan bij, maar samen feesten ook. Of je nu hetero, homo of transgender bent.

Kun je de case omschrijven?

Met een interactieve crossmediale campagne vierde AXE dat jij mag zijn wie je wilt zijn. En daarna ook! Wie je dan ook bent, op wie je dan ook valt. Love is love. Tijdens de Pride was AXE in heel Amsterdam te zien. De Pride City Take Over van de hoofdstad begon bij aankomst op de trein- en metrostations. Bezoekers werden groots ontvangen door impactvolle digitale out-of-home-schermen met de boodschap: Love out loud.

De wandelroute naar en langs de Canal Parade werd volledig gedomineerd door #AXEloveoutloud. De grootste overname was het digitale scherm op het Rembrandtplein, waar bezoekers hun liefdesboodschap konden delen met duizenden Pride-passanten. Mensen konden met hun smartphone of met hulp van het AXE Unite team een persoonlijke tekst achterlaten en binnen enkele seconden was hun boodschap zichtbaar op het scherm.

Tot slot opende AXE de Canal parade spectaculair met een act én sloot AXE de Canal Parade met een AXE billboat, een varend billboard met de tekst Keep on Lovin!

Ook buiten Amsterdam vierde AXE de liefde. In Tilburg, tijdens Roze maandag, zijn er DOOH-schermen ingezet met de tekst Tilburg Love out loud. Met high impact banneradvertenties en social posts deelde AXE de boodschap van acceptatie en gelijkheid. Voor meer engagement onder de doelgroep is er een Snapchat AR-lens gemaakt.

Welke media- en reclamebureaus waren betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Media: Greenhouse/Mindshare

Concept: Greenhouse (Linda Boonman)

Design: Greenhouse (Harm Denissen), U Studio

Tech: Greenhouse (Tom Klaversma, Robin Janssen)

Account and Project Management: Greenhouse (Alies van hout)

Klant: Unilever AXE (Anouk Phielix)

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet?

Onze doelstelling was awareness + reach creëren voor de (limited edition) AXE Unite-producten. Waar AXE normaal gesproken een duidelijke doelgroep heeft (mannen van 13 tot 30 jaar), is de limited edition AXE Unite voor iedereen. Daarom was het belangrijk om niet alleen mannen, maar ook vrouwen aan te spreken binnen deze campagne.

Door met een minimaal mediabudget maximale impact te generen voor deze AXE Unite Limited Edition was er gekozen voor een dominante inzet van high impact DOOH-schermen tijdens Pride Amsterdam. Waarbij door inzet van slimme media tactics, gebaseerd op tijd en locatie waar bezoekers zich op dat moment massaal bevonden, we alleen al tijdens De Canal Parade meer dan honderdduizenden mensen wisten te bereiken.

Voor meer interactie met het merk was er ook een high impact interactief DOOH-scherm ingezet op het Rembrandtplein, waar bezoekers hun liefdesboodschap konden delen. Daarnaast strekte de campagne zich uit over meerdere mediabronnen zoals social; Facebook-, Instagram- en Snapchat-uitingen zoals een Snaplens en Snapads.

Samen met Kruidvat gaven we deze campagne nog meer impact. De Kruidvat-winkels werden versierd met de typerende regenboogkleuren om aandacht te vragen voor de AXE Unite-producten.

Wat waren de resultaten van de campagne?

Een succesvolle campagne waarbij we voor AXE tijdens de Amsterdam Pride week alles uit de kast wisten te behalen.

  • Nummer #1 in meest verkochte douchegel bij Kruidvat in campagneperiode.
  • Nummer #3 in meest verkochte deodorant bij Kruidvat in campagneperiode.

 

Interactie

  • +300 gedeelde berichten binnen 5 uur op het interactieve scherm op het Rembrandtplein.
  • #Loveoutloud werd massaal gedeeld online. Zo was AXE niet alleen zichtbaar in Amsterdam, maar ook ver daarbuiten.
  • De AR-snap Lens heeft 4,9M impressies behaald met een reach van 493.839, met een SwipeUp van 0,93 procent.

 

Display

  • De Reach & Frequency KPI van de social campagne (50 procent) was behaald met een totaal van 940.024 mensen.

www.greenhousegroup.com
www.axe.com
www.crossmediaawards.nl

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `