[Cross Media Man 2016] Genomineerd: Jeroen Koopman
11-04-2016 08:20:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 2945 | Tags:
Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising bij de Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2016. Wij spreken hem. - See more at: http://www.nederlandsmedianieuws.nl/interviews/Cross-Media-Man-2016-Genomineerd-Willem-Albert-Bol-Persgroep.html#sthash.s2QJZhvb.dpuf
Willem-Albert Bol, Manager Marketing Advertising bij de Persgroep Nederland, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2016. Wij spreken hem. - See more at: http://www.nederlandsmedianieuws.nl/interviews/Cross-Media-Man-2016-Genomineerd-Willem-Albert-Bol-Persgroep.html#sthash.s2QJZhvb.dpuf

Jeroen Koopman, Creative Producer bij NewBeTV, is genomineerd voor Cross Media Man het Jaar 2016. Wij spreken hem.


Kun jij NewBeTV introduceren?

NewBeTV verenigt de wereld van traditionele en online media met grensoverschrijdende en vernieuwende formats en producties. Samen met de markt voor online video en crossmediale formats is NewBeTV explosief gegroeid en heeft daarin zijn voortrekkersrol weten uit te bouwen. Van een eigen live TV-zender, volledig gerund door YouTubers, tot aan de allereerste on-demand comedyserie voor KPN, TOON. Van een dagelijks RTL5-programma volledig bestaand uit online content, de eerste Nederlandse viral in VR, tot aan de eerste Amerikaanse o.t.t.-serie gemaakt met Nederlands YouTube talent. Maar ook achter de schermen, als enige Europese partij in de Raad van Advies van de grootste internationale marktplaats voor online video.


Wat zijn jouw activiteiten bij NewBeTV?

Als oprichter en creative producer bij NewBeTV ben ik verantwoordelijk voor de bedrijfsstrategie en de creatieve ontwikkeling, initiatie en verkoop van nieuwe formats en producties.


Wat is jouw visie op crossmedia?

De betekenis die wij toekennen aan crossmedia is veranderlijk. Crossmedia gaat voor ons namelijk over het continu inhoudelijk aanpassen en optimaliseren van content aan de constant veranderende verwachting van de kijker bij een platform.

In de groeifase van een nieuw platform gaat crossmedia voor ons over het bieden van nieuwe ervaringen, maar groeit dat in verloop van tijd naar optimaal inspelen op een verwachtingspatroon, elk platform op z’n eigen manier. Als bedrijf hopen wij de initiator te zijn die ‘nieuw’ om weten te zetten in ‘vertrouwd’.


Hoe zie jij crossmedia de komende jaren ontwikkelen?

De komende jaren zal er steeds minder nadruk komen te liggen op het ‘cross’ in crossmedia. Niet omdat het verdwijnt, maar omdat het dusdanig ingeburgerd raakt dat er steeds minder (bewust) onderscheid te maken valt tussen ‘media’ en ‘crossmedia’.

De kijker zal steeds vanzelfsprekender content consumeren op alle platformen, zonder zich heel erg bewust te zijn van een constante platformswitch. Media is crossmedia. Singlemedia zal de uitzondering op de regel worden. Een kleine voorbode is #FIRST, waarbij het unique selling point juist “alleen maar lineair op TV!” is.


Op welke cross mediale case of cross mediaal product van NewBeTV ben jij trots?

De TV zender #FIRST.

#FIRST is TV voor jongeren die geen TV meer kijken, door jongeren die geen TV meer kijken. Waar andere broadcasters de weggelopen TV kijker proberen te bereiken door on-demand en online content aan te bieden, deed #FIRST exact het tegenovergestelde.

#FIRST is dagelijks, lineair, 100% live televisie, nergens anders terug te kijken. De eerste TV-zender volledig bedacht, gerund en gepresenteerd door een groep populaire Nederlandse YouTubers. In hun stijl, design en tone-of-voice, en alles in interactie met de kijker.

#FIRST zendt 5 dagen per week van 15.30 tot 17.00 uur live uit op kanaal 13, exclusief voor alle 4,2 miljoen Ziggo-klanten.

#FIRST doet vrijwel alles in interactie met de kijkers thuis. De speciaal voor #FIRST ontwikkelde interactieve overlay maakt het mogelijk dat kijkers via Twitter, Skype, Instagram en Telegram actief mee kunnen doen met de uitzending, maar ook met elkaar kunnen napraten, 24/7 tijdens en na de uitzending. #FIRST is nergens integraal terug te kijken en heeft geen herhalingen. Om #FIRST mee te maken moet je er dus bij zijn. Het Snapchat-gevoel op TV.

#FIRST bundelt de kracht van live-TV met de populariteit en veelzijdigheid van YouTube, om zo jonge kijkers naar TV te trekken. Dat doen we door #FIRST enerzijds te benaderen als een YouTube-kanaal en alle creatieve vrijheid bij de makers te laten. Anderzijds zetten we bij #FIRST de kracht van live-TV optimaal in: het is nergens integraal terug te kijken, heeft geen herhalingen en alles wordt gemaakt in interactie met de kijkers. Om #FIRST mee te maken moet je er dus bij zijn.

- In het tijdvak 15.00 – 18.00 scoort #FIRST meer dan 200.000 kijkers per week*.

Dat is ruim 2x zoveel als de jongerenzender van BNN (101 TV). Daarmee is #FIRST bijna een top 10 digitale zender ondanks dat het slechts voor de helft van Nederland te ontvangen is (andere top-10 kanalen zijn bij alle kabelaars terug te vinden, #FIRST exclusief bij Ziggo).

- Per uitzenddag ontvangt #FIRST gemiddeld tussen de 2000 – 4000 berichtjes van kijkers, die via die weg interactief meedoen met de uitzending.**

- Wekelijks trending topic op #ditisfirst***

*Bron: SKO wk 7, 2016.

**Bron: 1080Dots

***Bron: Twimmer.com


Wat zie jij zelf als jouw belangrijkste crossmedia-wapenfeit van 2015?

-Succesvolle lancering live TV zender #FIRST, volledig gerund door YouTubers.

-Productie eerste fictieserie voor het nieuwe on-demand platform KPN Presenteert: TOON.

-Productie eerste viral in VR voor Buitenlandse Zaken, in het kader van het Europees voorzitterschap

-Lid raad van advies Stream Market, de grootste internationale marktplaats voor online video

-Winnaar TV Beelden 2015 in de Online categorie (+2 van de 3 nominaties)


Wat is het laatste nieuws?

Succesvolle lancering van TOON, de eerste comedyserie voor het nieuwe on-demand platform KPN Presenteert. Zowel de productie van de serie, als de marketing van de serie is door NewBeTV gedaan.

www.newbetv.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie



Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `