[De MediaBelofte 2016] Genomineerd: Camiel Verhey | MEC
26-11-2015 09:39:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 4704 | Tags:

Camiel Verhey is Mobile Director bij MEC. Hij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2016. Wij spreken hem.

Dag Camiel, gefeliciteerd met jouw nominatie! Hoe is het met je?

Hallo Bas, met mij is alles goed ik sta aan de vooravond van een vakantie naar Argentinië dus bij de uitreiking van de Mediabelofte op 2 december zal ik lekker uitgerust zijn. Leuk dat ik genomineerd ben!

Kun je MEC introduceren?

MEC is van origine een media & communicatie bureau. Echter kan je ons tegenwoordig beter omschrijven als een digital marketing agency, want wij zijn veel meer dan een media inkoop bureau.

Binnen MEC hebben we drie belangrijke focus pijlers; Engagement, Performance en deze worden ondersteund met de derde pijler Paid media.

Mobile valt samen met het social media team & influencer marketing team, onder Engagement. Met een groep van 20 inhouse specialisten bedenken, creëren en produceren wij verschillende content en campagnes voor onze klanten.

MEC is instaat om Engagement at scale te brengen, omdat het samen met Paid Media en Performance het hart van elke communicatie en marketingstrategie vormt. Daarnaast zijn data & insights leidend in al het werk dat wij leveren.

Waaruit bestaat jouw werk bij MEC?

In mijn rol als Mobile Director ben ik verantwoordelijk voor de strategie en propositie met betrekking tot van Mobile. In het specifiek houd ik mij veel bezig met hoe innovatie, data en technologische ontwikkelingen t.a.v. mobile een rol kunnen vervullen in het mobiele marketing speelveld. Hierbij speelt de contextuele omgeving van mobiel een heel belangrijke rol, want de smartphone is tenslotte veel meer dan een advertentie scherm.

Mobile advertising. Wordt de belofte al ingelost of blijft het nog moeilijk? Wat zijn de knelpunten?

Dat hangt een beetje af van wat je verstaat onder belofte. In heb verleden heb ik al eens het volgende gezegd;  Of het nu gaat om nieuwe smartphone functionaliteiten, ontwikkelingen op het gebied van mobile audiences of mobiele hardware ontwikkelingen, één ding is zeker: alle interacties zijn direct of indirect mobiel gerelateerd. De wereld om ons heen krijgt steeds meer een mobiele focus. Voor de gebruiker betekent de groeiende mobiele focus dat er veel te kiezen valt, waarbij men zelf bepaalt welke ontwikkeling te omarmen en welke niet. Belangrijker, en waar wij in ons vakgebied vooral mee te maken gaan krijgen, is de vraag hoe merken, producten en services op de juiste manier inspelen op deze keuzes.

Als je praat over belofte in de zin van of iedereen in de markt al op de juiste manier inspeelt op deze keuzes, dan is het antwoord nee nog niet iedereen. Echter als jij kijkt naar de verschuiving van aandacht en de stappen die er door zowel publishers, adverteerders evenals agencies gemaakt worden om optimaal gebruikt te maken van de mogelijkheden rondom mobile advertising vind ik zeker dat we de goede kant op gaan.

Belangrijkste knelpunt blijft dat we inmiddels allemaal wel doorhebben dat we er niet meer omheen kunnen, maar er nu nog het vertrouwen moet komen dat er ook daadwerkelijk goede manieren zijn om mobile marketing te bedrijven.

Wat moeten adverteerders doen? En wat niet?

Adverteerders moeten doen wat in lijn ligt met hun strategie en voorkomen dat ze dingen gaan doen, “om het doen”. Dan krijg je namelijk leukedingetjes.nl campagnes en die resoneren niet in een goed campagne resultaat. Om het even bij mijn eigen gebied te houden, het is met mobiel niet persee noodzaak dat je alle ontwikkelingen omarmt, maar het gaat erom dat je dat gene benut wat noodzakelijk is voor het contact wat je wilt realiseren met je doelgroep. Voor de ene adverteerder is dat een live videostream in 360° via de YouTube app, maar voor een andere betekent dit niks meer dan een nette responsive website of landingspagina achter de banner die wordt ingezet.

Wat zijn jouw ambities?

Ik heb een internationale achtergrond qua opleiding en spreek mijn talen (Spaans & Engels), mijn media ervaring is echter tot op heden meer nationaal gericht. Ik zou nog wel een keer beiden willen combineren.

En ja… ik zou ergens ook nog wel graag professioneel kitesurfer willen worden, maar ik vrees dat met mijn skills dat dat er niet meer in zit

 Wat is het laatste nieuws?

We hebben zojuist een succesvolle MEC15 sessie afgerond met 12 mensen die de merken vertegenwoordigen waar wij voor werken. Het onderwerp was Mobile Marketing, heel interessant om te zien hoe elk merk op zijn eigen manier stappen aan het maken is op het gebied van Mobiel, maar vooral ook hoe ze onderling ook weer van elkaar leren.

@camielverhey
mecglobal.nl


Het overzicht van de genomineerden voor de MediaBelofte 2016 staat hier

 

De MediaBelofte 2016 wordt gesponsord door