[De MediaBelofte 2016] Genomineerd: Angela Pellaupessy | Improve Digital
26-11-2015 11:20:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 3273 | Tags:

Angela Pellaupessy is Country Manager Benelux bij Improve Digital. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2016. Wij spreken haar.

Dag Angela, gefeliciteerd met jouw nominatie! Hoe is het met je?

Heel goed, dankjewel en natuurlijk super blij met mijn nominatie! Werd erdoor verrast en krijg uit verschillende hoeken leuke reacties op mijn nominatie!

Kun je Improve Digital introduceren?

Improve Digital is een van origine Nederlands technologie bedrijf, opgericht door Janneke Niessen en Joelle Frijters. Wij zijn de leverancier van reclametechnologieën voor uitgevers in Europa, voor het geautomatiseerd verkopen van hun online advertentieruimte. We doen dit sinds 2008 en waar we destijds gestart zijn met desktop advertising, doen we dit al geruime tijd op mobiel vlak en uiteraard ook voor video advertising. Onze technologie wordt door uitgevers gebruikt voor het automatiseren en optimaliseren van hun advertentie strategie, waarbij real time bidding de boventoon voert.

Waaruit bestaat jouw werk bij Improve Digital?

Als Country Manager ben ik eindverantwoordelijk voor onze publishers in de Benelux, waarbij je moet denken aan partijen als Sanoma, Marktplaats, RTL, Zoover, Funda etc. Ik heb het geluk om met een fantastisch team van mensen samen te werken zonder wie ik deze mooie klus niet zou kunnen klaren.  We hebben als doel om onze klanten telkens weer naar een hoger niveau te tillen, niet alleen op het vlak van harde omzet, maar ook op het gebied van kennis en ervaring in deze continue veranderende markt die programmatic advertising is.

Je bent ook board member bij IAB. Wat zijn jouw activiteiten voor IAB?

Als onderdeel van de Taskforce Programmatic houd ik me vanuit het Educatie stuk bezig met het verspreiden van de kennis van programmatic advertising binnen alle lagen van het medialandschap, maar ook bij onderwijsinstellingen. Afgelopen September hebben we in samenwerking met de BVA een educatiedag georganiseerd rondom programmatic advertising voor een groep van 50 top adverteerders. Voor mij is het geweldig om te zien hoe gepassioneerd deze groep marketeers zich steeds meer lijken te verdiepen in wederom iets nieuws in hun werkgebied en dat velen zeer tevreden de dag verlieten.

Hoe kijk jij vanuit het perspectief van Improve Digital naar adverteren en adverteerders? Wat moeten adverteerders doen? En wat moeten zij laten?

Wij werken als technologie partij nauw samen met uitgevers, waarin we dagelijks zien wat de veranderende wensen en eisen zijn van adverteerders. Een veel gehoorde vraag is wat er binnen programmatic advertising gedaan kan worden aan de diverse marges die worden ingehouden op het advertentiebudget alvorens het bij de uitgever belandt? Hoewel veel partijen, die vaak in dienst staan van de adverteerder, een toegevoegde waarde hebben, is het nu voor adverteerders en marketeers belangrijk om te begrijpen wat hun partners doen met hun budget. Zeker nu je ziet dat programmatic technologieen zoals die van Improve Digital ook gebruikt worden voor het verhandelen van video advertenties, welke op termijn naar verwachting ook gebruikt gaan worden voor tv advertenties, is het nu tijd voor adverteerders om echt te begrijpen wat dat programmatic dan inhoudt. Je hoeft als marketeer niet precies te weten hoe de techniek werkt, echter vragen als waar? en waarom? is mijn advertentie op die specifieke site vertoont? zijn simpele vragen die elke mediapartner makkelijk moet kunnen beantwoorden, met een scala aan cijfermatige inzichten, indien gewenst, zodat adverteerders zelf kunnen bepalen wat hun programmatic strategie moet zijn. Vervolgens kunnen adverteerders zelf bepalen of ze deze expertise in huis willen halen, of willen blijven uitbesteden, adverteerders zoals Coolblue en KLM zijn goede voorbeelden hiervan.

Wat een adverteerder absoluut moet laten – zichzelf niet onderwijzen/van de domme houden op het gebied van programmatic advertising en het klakkeloos uitbesteden zonder zich er ook maar enigzins in te verdiepen, wederom voor eerder genoemde redenen.

Wat zijn jouw ambities?

Mijn ambitie is altijd geweest om heel veel energie uit m’n werk te halen en vooral dat te doen wat ik echt leuk vind en waar ik goed in ben. Sinds ik de overstap naar Improve Digital heb gemaakt, zie ik de vele mogelijkheden die technologie biedt voor de toekomst, niet alleen in mijn geval in de media industrie, maar ook daarbuiten. Het gevolg is namelijk dat je met veel slimme mensen werkt en altijd vernieuwend bezig bent, vooruit op de markt, iets wat ik heel spannend vind en wat zeker een lange termijn ambitie van mij is.

Wat is het laatste nieuws?

In lijn met onze strategie dat wij één systeem gaan bouwen waar publishers alles mee kunnen, zullen wij nog voor het jaareinde een nieuw product op de markt brengen dat daarbij aansluit. Ik kan er nu nog niet teveel over zeggen, maar houdt Improve Digital in de gaten...

@Angela_Improve
improvedigital.nl


Het overzicht van de genomineerden voor de MediaBelofte 2016 staat hier

 

De MediaBelofte 2016 wordt gesponsord door