[DeMediaBelofte 2016] Genomineerd: Chantal Lo-A-Tjong | Wayne Parker Kent
16-11-2015 22:07:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 4775 | Tags:

Chantal Lo-A-Tjong is Senior Account Manager bij Wayne Parker Kent. Zij is een van de tien genomineerden voor DeMediaBelofte 2016. Wij spreken haar.

Dag Chantal, gefeliciteerd met jouw nominatie! Hoe is het met je?

Dank je wel! Hier gaat het natuurlijk top; zeker na zo'n mooie nominatie. Het kwam een beetje als een verrassing, als ik eerlijk ben. Je bent een heel jaar zo hard aan het knallen dat je af en toe vergeet dat er mensen meekijken. Maar het is leuk om te horen dat ik schijnbaar iets goed doe haha.

Kun je Wayne Parker Kent introduceren? En waar staat de naam voor?

Wayne Parker Kent is een online uitgeverij. In ons portfolio zitten magazines als NSMBL, Froot en Famme. Voornamelijk lifestyletitels. Officieel zijn we nog een publisher maar het komt steeds vaker voor dat we hele content campagnes ontwikkelen. Soms zetten we deze campagnes weg op onze eigen titels en soms zijn ze platformonafhankelijk. Dit jaar ontwikkelden we bijvoorbeeld MusicState.nl; een muziekplatform van KPN gericht op jongeren. En onze naam leggen we nooit uit; je snapt 'm of je snapt 'm niet. Dus mocht je ooit bij ons solliciteren; vraag vooral niet waar de naam voor staat. Anders sta je al met 1-0 achter voordat je je eerste kop koffie op hebt.

Waaruit bestaat jouw werk bij Wayne Parker Kent?

Binnen Wayne Parker Kent maak ik onderdeel uit van het salesteam. Het is een diverse groep prettig gestoorde harde werkers; dus daar pas ik mooi tussen. Het is onze taak om merken op een zo natuurlijk mogelijke manier te koppelen aan onze titels. We geloven in de kracht van native advertising en willen onze bezoeker alleen in aanraking brengen met commerciële uitingen die relevant zijn en waarde toevoegen. Dat is trouwens niet alleen fijn voor de bezoeker maar ook voor het merk.

Je werkte eerder bij onder meer Sanoma en NRC Media. Februari dit jaar kwam je naar Wayne Parker Kent. Waarom heb je deze stap gezet?

Ik wilde voor een club werken die zich volledig richt op digitale media. Natuurlijk doen die twee andere partijen dat ook maar Wayne Parker Kent is écht volledig digitaal georiënteerd. Dat we alles zelf in huis hebben, is ook echt een verademing. Als we willen hebben we een nieuwe site binnen een paar weken van de tekentafel op het web. Die snelheid werkt echt enorm motiverend. Oh, en de vrijdagmiddagborrels zijn een stuk heftiger. Ook belangrijk.

Hoe kijk jij naar de ontwikkeling van uitgevers en het uitgeversvak?

Wat ik merk is dat de manier waarop men content tot zich neemt steeds meer mediumonafhankelijk lijkt te worden. Social, virtual reality, websites; de gebruiker maakt het weinig uit. Zolang ze het gevoel hebben dat de content relevant is. Dat ze er deel van uit maken, op een bepaalde manier. Twee dingen worden straks belangrijk: bereik en invloed. De enige manier om die twee dingen op peil te krijgen en houden, is via goede content en slimme distributie. Het is in ieder geval een interessante tijd op uitgeversgebied; er gaat een hoop veranderen.

Wat zijn jouw mediamerken?

Zelf ben ik hooked on Instagram, Facebook en Snapchat. 

Wat zijn jouw ambities?

Mezelf ontwikkelen. Dat is een beetje een dooddoener hè? Toch zit het 'm daar wel in. Ik wil elke dag blijven leren en groeien. Bij Wayne Parker Kent zit zo'n diversiteit aan expertise. In de periode dat ik bij dit cluppie zit, heb ik al zoveel geleerd. Dat houdt de motor wel draaiende; die nieuwe ervaringen en indrukken. Wayne Parker Kent groeit momenteel aardig hard en ik hoop in dat proces nog lang mee te groeien.

Wat is het laatste nieuws? 

Dat we bezig zijn met een ambitieus en vernieuwend televisieproject waar we hopelijk binnenkort meer over kunnen vertellen én een hele toffe videocampagne voor een groot techmerk gaan draaien. Klinkt mysterieus hè? Daar houden we wel van.

wayneparkerkent.com

 

Het overzicht van de genomineerden voor DeMediaBelofte 2016 staat hier

DeMediaBelofte van het Jaar wordt gesponsord door