[DeMediaBelofte 2016] Genomineerd: Maaike Kessels | Social Inc
17-11-2015 18:07:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 3391 | Tags:

Maaike Kessels is Junior Strategic Planner bij Social Inc. Zij is een van de tien genomineerden voor DeMediaBelofte 2016. Wij spreken haar.

Dag Maaike, gefeliciteerd met jouw nominatie! Hoe is het met je?

Lekker druk met allemaal toffe projecten van Albert Heijn en ABN AMRO. En natuurlijk nog steeds aan het nagenieten van de shortlist nominatie! 

Kun je Social Inc introduceren?

Social Inc is zoals de naam al doet vermoeden een full service social bureau. Dat gaat echt nog een flinke stap verder dan content creatie. Laatst hebben we een heel tof project gedaan voor employer branding en recruitment voor ABN AMRO, de andere keer ben je weer bezig met een communicatiestrategie voor Albert Heijn. Die veelzijdigheid maakt het heel interessant, en de gave lijst klanten is trouwens ook niet verkeerd.      

Waaruit bestaat jouw werk bij Social Inc?

In een notendop werk ik op klanten als Albert Heijn, ABN AMRO en Eneco waar ik mij voornamelijk bezighoud met strategie en research. Eigenlijk komt alles wat ik leuk vind bij elkaar in het strategie vak: van schrijven tot research, tot communicatie effectiever maken en een stukje psychologie. Dat varieert van de juiste insights vinden tot het maken van trendrapporten of het behapbaar maken van data. Dat laatste klinkt natuurlijk niet bepaald sexy, maar je merkt aan alle kanten dat er een grote behoefte is aan mensen die data kunnen vertalen naar sterke inzichten en aanbevelingen. Vanuit de klant, maar ook in de samenwerking met creatieven. Die moeten er uiteindelijk iets mee kunnen.

Eerder werkte je bij Etcetera, Ogilvy & Mather en KOKORO. Hoe kwam jij bij jouw keuze voor Social Inc?

Ik denk dat het belangrijk is als je jong bent om ervaring op te doen bij verschillende type bureaus, met verschillende expertises en visies op communicatie. Ik ben daarom blij dat ik ervaring op heb kunnen doen bij dit mooie rijtje, van traditionele internationale topbureaus tot kleinere en dynamischere boutique agencies. Zo maak je niet alleen kennis met veel verschillende mensen waarvan je veel kunt leren, het helpt ook jezelf om je eigen visie te ontwikkelen. 

Via een recruiter kwam ik in contact met Sonja Loth (red: director Social Inc).  Zij inspireerde mij met haar sterke visie over merken en content marketing. Daarbij wordt er echt geïnvesteerd in jonge mensen. Er wordt hier heel sterk gekeken hoe jouw talent het best ontwikkeld kan worden en – waar je minder sterke punten liggen. Wat ik tof vind is dat ze voor jong talent budget vrijstellen om opleidingen of seminars te volgen, zoals TheNextWeb of een opleiding bij Hyper Island.

Wat zijn jouw mediamerken?

  • De Correspondent: Duikt  op onderwerpen die traditionele nieuwsmedia laten liggen en heeft eigen verfrissende blik op nieuws
  • Vice: Voelt al jarenlang de tijdgeest perfect aan
  • Blendle: Vernieuwend verdienmodel
  • Vox: Interessante en vernieuwende manier van online journalistiek bedrijven

 

Wat moeten adverteerders doen om succesvol te zijn? En wat moeten ze laten?

Continu nieuwe positieve waarden aan hun merk toevoegen, zonder de al bestaande positieve merkwaarden te verliezen. Verder mogen adverteerders van mij best wat vaker de randjes opzoeken, in plaats voor veilig te kiezen. Ik snap dat het voor een adverteerder lastig is om het veilige midden los te laten, maar je moet ook durven opvallen.

Wat zijn jouw ambities?

Mijzelf verder blijven ontwikkelen als hybride strateeg. Daarnaast zie Ik zie het best voor me om een jaar naar het buitenland te vertrekken als ik wat meer werkervaring heb! Australië bijvoorbeeld. Om als strateeg te werken, of gewoon lekker een jaar lang te reizen. Hoewel ik de komende jaren nog wel even goed zit in Amsterdam ;)

Wat is het laatste nieuws?

Onlangs heeft Social Inc meegewerkt aan de lancering van de AH Community, een platform waar mensen inspiratie kunnen opdoen en ideeën kunnen delen met Albert Heijn, wat in korte tijd al een enorm succes is. Ook hebben we de eerste ranglijst gecreëerd voor NL merken op Instagram: de Instamonitor. Je had de Iconosquare tool voor internationale merken, met Instamonitor zijn wij nu de eerste in Nederland.

@maaikekessels
www.socialinc.nl


Het overzicht van de genomineerden voor DeMediaBelofte 2016 staat hier

DeMediaBelofte van het Jaar wordt gesponsord door