[Interview] Anneliese Bergman over de samenwerking tussen Sanoma en SBS: KIJK Ouders van Nu
10-06-2015 13:00:00 Door: | Hits: 5862 | Tags:

Ouders van Nu en SBS lanceerden onlangs KIJK Ouders van Nu, het eerste online videoplatform in Nederland voor zwangere vrouwen en moeders van jonge kinderen. We spreken Anneliese Bergman, Brand director Parenting bij Sanoma.

Dag Anneliese, gefeliciteerd met de lancering van KIJK Ouders van Nu! Hoe is het met je?

Goed! Het is geweldig als je samen met de redactie van Ouders van Nu, de collega’s van KIJK.nl en SBS een wereldprimeur mag lanceren.

KIJK Ouders van Nu, een Netflix lookalike video on demand kanaal voor zwangere vrouwen en moeders van jonge kinderen, heeft het levenslicht gezien.  

Vanwaar de keuze voor een online videoplatform voor Ouders van Nu?

Op de redactie van Ouders van Nu komen de mooiste films, documentaires en videocursussen met het verzoek om redactionele aandacht. Waarom gaan we deze content niet delen met onze doelgroep? Want als wij dit geweldig materiaal vinden, dan geldt dat ook voor onze abonnees en leden.  

Wat kunnen we allemaal zien op het video on demand kanaal KIJK Ouders van Nu?

Het is nice to know en need to know content. De wereldberoemde filmbeelden, documentaires en cursussen zijn aangekocht door Rozan Hamaker van de inkoopafdeling van SBS. De redactie van Ouders van Nu heeft de selectie gemaakt. Het is uniek materiaal zoals bijvoorbeeld ‘Het wonder van een nieuw leven’ van Lennart Nilsson, producties van de BBC en National Geographic. Ook kun je series over het geven van borstvoeding kijken. En zoveel meer! Zoals yogacursussen, eigen producties met bevallingsverhalen en opvoedcursussen.

Een volgende stap in de samenwerking tussen Sanoma en SBS! Wat betekent de introductie van KIJK Ouders van Nu voor de gezamenlijke positie in online video?

De huidige directie is verantwoordelijk voor Sanoma/SBS. Het gaat met de samenwerking steeds beter. Een mooi voorbeeld is natuurlijk vtwonen tv en nu dus ook KIJK Ouders van Nu. Maar ook Linda TV komt dit najaar. Dus de Sanoma/SBS positie wordt steeds meer crossmediaal, sterk en onderscheidend.

Hoe belangrijk is online video voor de crossmediale inzet van merken? Hoe zal dit zich nog verder ontwikkelen denk je?

We leven in een beeldcultuur en vooral bij jongere mensen zie je toenemende interesse in bewegend beeld on demand. Content moet steeds meer relevantie, emotie en uniciteit hebben. Ook in de Verenigde Staten zie je dat online video een grote groei doormaakt. Zowel Ouders van Nu als KIJK.nl speelt dus in op deze behoefte. Mooie bewegende content, waar je ook maar bent. Op tablet, op smartphone, altijd binnen handbereik.

vtwonen is een groot crossmedia succes. Gaat Sanoma nog een keer crossmediaal scoren met het merk Ouders van Nu?

Ouders van Nu is al een zogenaamd 360 graden merk. Onder het merk vallen de Zwanger en Baby Box, zwanger specials, een maandblad, vier Naar en Op school specials, de grootste parenting website van Nederland - met meer dan 1 miljoen unieke bezoekers per maand, een Ouders van Nu voordeelpas, een Sinterklaasevent, een video on demand kanaal en voor 2016 staan er weer twee nieuwe lanceringen te wachten.   

Wat is het laatste nieuws?

Dat we in augustus met een mooie nieuwe lancering gaan komen. De Ouders van Nu schooltas. Een mooi, gratis af te halen schooltas met relevante samples. Business partners die de doelgroep Ouders met schoolgaande kinderen willen bereiken, kunnen zich bij ons melden.

www.kijk.nl/oudersvannu
www.sanoma.nl

Lees ook: Ouders van Nu en SBS lanceren KIJK Ouders van Nu

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter 

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn 

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie