[Interview] Astrid Prummel en Susanne van Nierop over Out in the Open
09-09-2016 15:33:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 7505 | Tags:

Astrid Prummel en Susanne van Nierop starten Out in the Open; brand publishers voor organisaties die meer te melden hebben. Wij spreken deze brand publisher.

Dag Astrid en Susanne. Gefeliciteerd met deze lancering. Blij & Feest & Champagne?

Dank je wel. We zijn zeker blij en hebben er een glas bubbels op gedronken. Nu zijn we vooral hard aan het werk.

Wat is een brand publisher?

Goeie vraag Bas: de term is nieuw, maar hij spreekt ook wel een beetje voor zich. Wij helpen merken met het uitgeven van hun verhalen. Verhalen die gemaakt zijn met een journalistieke insteek en met gevoel voor de ontvanger, zoals media dat doen.

Wat doet Out in the Open?

Nou dat dus. En we bedenken en ontwikkelen prikkelende journalistieke formats voor organisaties die ‘out in the open’ willen gaan. In welke verschijningsvorm dan ook.

Waarom zijn jullie Out in the Open begonnen? Wat is jullie founding story?

Onafhankelijk van elkaar ontdekten we dat merken behoefte hebben om het verhaal achter hun reclameverhaal te vertellen. Alleen weten ze vaak niet goed hoe, waar en wie ze daarbij zou kunnen helpen. Het afgelopen jaar raakten we daarover met elkaar in gesprek en vervolgens werd ons door reclamebureaus en adverteerders gevraagd of we snel met Out in the Open wilden beginnen.

Hebben jullie al klanten?

Ja, maar daar kunnen we helaas nog niet te veel over zeggen. De eerste factuur is de deur uit.

Astrid, je was 9 maanden bij FHV BBDO. Wat kun je vertellen over jouw verblijf en vertrek bij FHV BBDO?

Achteraf was dit voor mij de kraamkamer van Out in the Open. 

Jullie hebben samen 30 jaar voor Adformatie gewerkt. In jullie jaren bij Adformatie hebben jullie gezien hoe de opkomst van online en social media veel kwam brengen maar ook de bijna monopolie positie van Adformatie deed wegsmelten...

Adformatie was en is een sterk merk en heeft net als andere media veel voordeel gehad van de komst van online media. Geen enkele branche is gebaat bij een monopolist, dus je kunt gerust zeggen dat het vak in de breedte beter is geworden. Door de overname door Sijthoff is er meer ondernemerschap bij Adfo Groep gekomen wat meebewegen met de markt makkelijker maakt. Verandering is de enige constante. Onze les is dat dit de leukste tijd is om in media en marcom te werken. Er is ruimte voor nieuwe initiatieven zoals het onze.

Wat zijn jullie ambities met Out in the Open?

Het doel is om merken en hun doelgroepen dichterbij elkaar brengen. Alleen samen kunnen ze de uitdagingen die er liggen in de maatschappij of hun vakgebied oplossen. We gaan het niveau van de enorme hoeveelheid informatie die op mensen worden afgevuurd – of het nu B2B of B2C is – omhoog brengen. Als we het goed doen zijn er over een jaar brand publishers in verschillende sectoren aan het werk die samen met beeld- en videomakers gave redactionele content met inhoud maken.

Wat is het laatste nieuws?

De visitekaartjes zijn binnen, het huurcontract is getekend en onze presentatie is af. We zijn er helemaal klaar voor.

www.outintheopen.nu


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie