[Interview] Bart Peute over Your Ticket Provider
16-07-2015 14:05:00 Door: | Hits: 8025 | Tags:

Op het e-ticketing platform Your ticket Provider kun je de online kaartverkoop voor jouw event regelen. Onlangs is de nieuwe website gelanceerd waarop ook 100% veilig tweedehands ticketverkoop mogelijk is. Vandaag spreken we Bart Peute, directeur van Your Ticket Provider.

Dag Bart, festivals en events zijn booming! Je zal het wel druk hebben of niet?

Zeker! We zitten nu midden in het seizoen en hebben meer dan 120 events in de verkoop staan. Daarnaast zijn we druk bezig met een aantal nieuwe functionaliteiten.

Wat is Your Ticket Provider precies en wat doen jullie? 

Wij voegen echt waarde toe aan de kaartverkoop en maken e-ticketing weer leuk. Bij Your Ticket Provider kan een organisator van een evenement binnen 5 minuten de kaartverkoop starten. Het is heel eenvoudig en volledig self service tot en met de entree waar je de tickets voor het event kunt scannen met onze scanapp.

We zetten ook online remarketing acties op en meten de ROI van deze acties, zodat de organisator nog sneller en meer tickets kan verkopen. Natuurlijk weten de organisatoren het beste wat er in de markt speelt, dus daar hebben we veel persoonlijk contact mee en met deze input ontwikkelen we weer nieuwe functionaliteiten.

Wie zijn jullie klanten? Kan iedereen zijn online ticket verkoop bij jullie regelen?

Ja, dat is het mooie van het systeem. We hebben een aantal klanten die helemaal zelfstandig een evenement opzetten en ook zelf de entreecontrole doen, maar ook klanten die evenementen van duizenden bezoekers organiseren. Denk bijvoorbeeld aan Loveland, X Sense, Vers Vermaak en vele anderen. 

Nu verkopen jullie ook tweedehands tickets, waarbij de bezoeker gegarandeerd binnenkomt bij aanschaf. Hoe gaan jullie dit aanbieden?

Iedere organisator kan bij het aanmaken van een evenement deze functionaliteit aan- of uitzetten. Dus een organisator die de ticketverkoop van een evenement via ons doet, kan het als service naar de bezoeker aanbieden waarbij de verkoop en koop 100% veilig via ons platform lopen. De verkoper ontvangt gegarandeerd zijn geld en we sturen de koper een nieuw ticket zodat hij altijd binnen komt.

Hebben jullie last van partijen als TicketSwap?

Ik zie het als een andere dienst en niet zo zeer als concurrentie. We liepen vaak tegen het probleem aan dat we bezoekers bij de entree moesten weigeren die een tweedehands ticket hadden gekocht via een partij als TicketSwap of een ander kanaal. Om deze reden bieden we nu 100% veilig tweedehands ticketsale aan als extra service naar de bezoekers en organisatoren.

E-tickets hebben in de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen! Waar liggen de kansen en gevaren binnen de branche van online ticketing? 

Er liggen nu heel veel kansen in samenwerkingen met andere innovatieve partijen. Zo hebben wij bijvoorbeeld een samenwerking met Lockerbox, zodat je een kluisje van tevoren kunt kopen en wij de kluisnummers en pincodes toesturen. Wie houdt er nou van wachten?

Daarbij zie ik de verschuiving naar mobiel en het slim inzetten van verkoop- en bezoekersstatistieken als de belangrijkste trends. Hier zijn we ook helemaal op ingericht. Gevaren in de branche van online ticketing zijn onder andere de fraude dat nog veel gepleegd wordt met tweedehands tickets en valse tickets. 

Hoe zal de markt van online kaartverkoop zich ontwikkelen denk je?

Er zullen veel partijen komen en gaan, aangezien het versturen van een barcode niet ingewikkeld is. Echter het bieden van een volledige service, inclusief het opzetten van de ticketverkoop, promotie en de entree-afhandeling vereist een stuk meer ervaring en kennis. Hierdoor zullen er ook weer een aantal partijen verdwijnen. De partijen die de nodige ervaring hebben en blijven innoveren, hebben de meeste kans in deze markt.

Welke mogelijkheden bieden jullie aan adverteerders?

We bieden de mogelijkheid om op ieder ticket van een organisatie te adverteren. De adverteerder heeft op deze manier al een aantal contactpunten met de bezoeker, voordat deze het festival terrein betreedt. In overeenstemming met de organisatie hebben we uitgebreide profielinformatie over deze doelgroep.

Wat kunnen we nog verwachten van het YTP-platform dit jaar?

Dit kwartaal wordt de nieuwe versie van ons platform gelanceerd met nog uitgebreidere verkoop- en bezoekersstatistieken voor de organisatoren, zodat deze meer inzicht hebben in onder andere bezoekersprofielen en verkoopgegevens.

Wat is het laatste nieuws?

Met Amsterdam Dance Event komen we naar buiten met een nieuwe innovatie waar ik nog niet te veel over kan zeggen, dus kijk tegen die tijd gerust nog eens op onze website!

www.yourticketprovider.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie