[Interview] Bram de Rooij over Kingsday en de Kerstboom eruit, Kamerplant erin!-campagne
15-01-2015 09:52:00 Door: | Hits: 6086 | Tags:

Reclamebureau Kingsday ontwikkelt voor het vierde jaar achtereenvolgens de campagne Kerstboom eruit, Kamerplant erin!-campagne voor Bloemenbureau Holland, dit jaar met illusionist Hans Klok. We spreken creative director Bram de Rooij over Kingsday en de campagne.

Dag Bram,  weer tevreden met de Kerstboom eruit, Kamerplant erin!-campagne dit jaar? Hoe was de samenwerking met Hans Klok?

De campagne doet het hartstikke goed en we horen ook van Hans Klok dat hij veel leuke reacties krijgt. Het meest bizarre aan samenwerken met Hans is dat je, zelfs als je er met je neus bovenop staat, nog steeds niet snapt hoe hij het doet. Er verdwijnt toch even een hele kerstboom met lichtjes en ballen. Magie, maar dan alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Wie is Kingsday, wat doen jullie, waar zitten jullie?

Kingsday is een jong reclamebureau en we verzinnen bijzondere campagnes waar mensen over praten. Dat doen we vanuit een schots en scheef pand aan de Herengracht in Amsterdam voor merken als MINI, Hartstichting, Smint, Vereniging Eigen Huis en Mooiwatplantendoen.nl.

Alweer de vierde keer dat jullie de campagne mochten doen! Van waar dit vertrouwen in jullie? 

We hebben samen met Mooiwatplantendoen.nl de campagne weer uit de mottenballen gehaald, omdat het zinnetje 'Kerstboom eruit, Kamerplant erin' nog steeds heel bekend was en zelfs Wikipedia heeft gehaald. En ook nu wijdt bijvoorbeeld de Volkskrant er weer een column aan. Kortom: de campagne is succesvol. 

Wat was de briefing van Bloemenbureau Holland dit jaar? De campagne gaat internationaal?  

De briefing was eigenlijk om iets bijzonders te doen wat vooral de hele wereld over kon. Dan kom je al gauw op een online film zonder al te veel dialoog, met een spectaculaire verwisseling.

Wat zijn de ambities van Kingsday voor 2015?

Wij zetten dit jaar zwaar in op onze internationale ambities. We willen graag in de Champions League van de reclame spelen.

Wat is het laatste nieuws?   

We gaan voor Mooiwatbloemendoen.nl weer iets heel spectaculairs doen voor Valentijnsdag!

www.kingsday.com

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter 

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn 

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie