[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 17:45:50 Door: Katja Brokke | Hits: 2541 | Tags:

VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018.

Hi Debby. Het stemmen voor de VIVA400-awards is weer begonnen. Hoe gaat het daarmee?

Echt fantastisch. We hebben nog nooit zo veel stemmen gehad en de reacties zijn allemaal heel positief. De lijst is beter dan ooit. We hebben gewoon ongelooflijk veel jonge talentvolle vrouwen in Nederland die elkaar een podium gunnen. Vrouwen zijn oprecht blij dat ze in de lijst staan en zetten alles in het werk om zo veel mogelijk stemmen binnen te halen. Mensen vergeten nog weleens: VIVA nomineert de vrouwen niet, vrouwen nomineren andere vrouwen.

Staat VIVA400 symbool voor de waarden waar de titel in 2018 voor staat?

Uiteraard. VIVA400 is bedoeld om succesvolle, ambitieuze jonge vrouwen in de spotlights zetten. Om te laten zien hoeveel talent en ambitie er rondloopt in Nederland. Vrouwen nomineren vrouwen, dus tegen het krabbenmandeffect in. Dat is écht women empowerment.

Welke pijlers definiëren VIVA?

VIVA is journalistiek en helemaal van nu. We weten wat er speelt onder jonge vrouwen en praten hier graag over in print, online en via het VIVA-forum. We nemen geen blad voor de mond, maar blijven altijd optimistisch en vrolijk. Maatschappelijke relevante (vrouwen)onderwerpen zijn belangrijk voor ons, maar we willen ook alles weten over de laatste mode- en beautytrends. Nieuwe muziek, films en series. De tofste reizen, lekker eten… en relaties en seks natuurlijk! Kortom, VIVA is op en top vrouw.

Hoe zien we die pijlers terug?

VIVA is een typisch voorbeeld van een sterk 360-gradenmerk. Met ons magazine, diverse socialmediakanalen, de website, het immense forum - met per maand ruim 2,6 miljoen gebruikers en 19,2 miljoen pageviews - en VIVA400 bereiken wij maandelijks meer vrouwen dan menig ander mediamerk.

Welke adverteerders trekken jullie nu vooral aan en wie zou je graag willen verwelkomen?

Iedere adverteerder die de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres. Maar de ene adverteerder is de andere niet en daarom denken wij graag mee over hoe we de doelgroep het best kunnen bereiken. Wij zijn in staat om met een orginele aanpak te komen en creatieve invalshoeken te bedenken. Daarnaast is het VIVA-forum met maar liefst achttien verschillende pijlers (van reizen tot zwangerschap en van geldzaken tot mode & beauty) een interessante tool voor adverteerders om in gesprek te gaan met hun doelgroep of om gericht een bepaalde groep te bereiken.

Wat is het laatste nieuws?

In aanloop naar de VIVA400 in november zijn we een nieuwe campagne gestart: Ik bepaal zelf. Ik bepaal zelf. Het staat voor eigen keuzes maken. Je eigen leven leiden. Het heft in eigen hand nemen. Je eigen pad kiezen. Of dat nou op de werkvloer, in de liefde, je gezin, je seksleven, geloof of overtuiging is. VIVA roept vrouwen op hun verhaal te delen. We starten met een online campagne en geven ze in print een podium hun verhaal te vertellen, zodat ze andere vrouwen kunnen inspireren en empoweren.

[Fotocredit: Carin Verbruggen]

www.viva.nl    
www.sanoma.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie