[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 07:51:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 13537 | Tags:

In september 2017 maakt Ster bekend dat er per 1 januari 2018 een nieuwe tariefstructuur komt: zowel bureau- als volumekorting gaan verdwijnen. Het nieuws slaat in als een bom, vooral in de mediabureauwereld.

Niet verwonderlijk want bureau- en volumekorting zijn belangrijke pijlers in het businessmodel van mediabureaus.

De reacties van mediabureaus lopen uiteen. Een aantal mediabureaudirecteuren voorspelt dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zal verliezen.

Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Frank Volmer, directeur van Ster.

Frank Volmer: "Het is het onderhandelingsspel. Zij willen kijken of ze het ministerie of het bestuur van de Ster zover kunnen krijgen dat ze zullen ingrijpen op het commercieel beleid. Mediabureaus weten natuurlijk heel goed dat de reclamebestedingen voor radio en televisie in 2018 stabiel zullen zijn. Er zal geen enorme daling optreden in de omzet van Ster, daar hoeft niemand bang voor te zijn. Sterker nog; wij zijn nu januari aan het inplannen en dat ziet er goed uit."


www.ster.nl

www.quadia.com


Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie