[Interview] Franska Stuy over Franska.nl
04-11-2016 10:19:00 Door: Marianna Beets | Hits: 6998 | Tags:

Franska.nl is live. De website is vernoemd naar oprichter Franska Stuy, die in 2015 na 17 jaar afscheid nam van Libelle. We spreken haar over nieuwe avonturen, gezelligheid en haar vriendinnen.

Het wordt weer gezellig! Vertel.

Ik vond dat het tijd werd dat er ook eens een lekker gezellig online magazine kwam. En als ik vind dat het ergens tijd voor is, dan doe ik het ook. Ik ben van de afdeling ‘Kein geloel, fussballen!’

Waarom heb je gekozen voor online en niet voor een tijdschrift?

Gewoon doen, niet wachten of eindeloos overleggen, past dus heel erg bij mijn én bij online. Heerlijk. Je bedenkt iets en hoppa!, je knalt het erop. Precies wat ik het allerleukste vond aan internet toen ik er tig jaar geleden voor het eerst mee kennismaakte. Ik was op slag verslaafd.Nooit overgegaan.

Wat zijn de kernwaarden van Franska.nl en waarom?

Hersens, hart en humor. En dat is precies wie ik ben. Het is een persoonlijk magazine, dus dat moet aansluiten bij mij. En bij mijn vriendinnen natuurlijk.

Hoe val jij op op het wereldwijde web, er is zoveel aanbod!

Zoals franska.nl is er geen een. Een super-Hollands general interest magazine. En ook nog eens echt persoonlijk, echt dichtbij, zelfs echt handmade! Probeer dat maar eens te vinden ergens anders. Ja ja, Handmade! Ik heb het logo zelf geschreven en maak ook alle tekeningen zelf.

Je vertelde tijdens de lancering dat je uiteindelijk bij je vriendinnen terechtkwam, waar je het nu samen mee doet. Hoe zie je dat terug op de site? Brengt dat een bepaalde sfeer mee? (ook offline)

Als je zoveel wilt als ik, heb je inderdaad wel wat extra handjes en hoofden nodig. Gelukkig dacht ik op tijd aan het gezegde: ‘Je moet het niet van je kennis hebben, maar van je kennissen’.  Toen ik me dat herinnerde, heb ik een voor een iedereen benaderd.

Mijn vriendinnen stel ik allemaal persoonlijk voor op franska.nl. Ze hebben allemaal een eigen pagina, waar je alles van hen op terug kunt vinden. En natuurlijk is het ook erg gezellig. Ze hebben onderling contact over hoe ze dingen aanpakken en hebben het dan waarschijnlijk ook over mij... bedenk ik me nu.  En als ik ze aan de lijn heb, nemen we werk en privé lekker in een gesprek door. Vriendinnen die met je werken, dat maakt het ook meteen gezellig. Heb laatst wel gelachen met een van hen, die zei: ‘Stuy, je gaat me er toch niet uitgooien als ik niet goed ‘scoor’ he’? Oeps. Ik zag me meteen al helemaal in m’n eentje zitten op m’n verjaardag!

Goed dat je over de sfeer begint, ik zal ze eens snel allemaal uitnodiging voor een etentje, dat is er tot nu toe bij ingeschoten. Beetje druk op het moment.

Hoe ga je je geld verdienen? Wat is je verdienmodel?

We gaan leuke samenwerkingen doen met partners. Dat gaan we op een heel erg persoonlijke en unieke (nu nog geheime) manier aanpakken.

Wat zijn de commerciële mogelijkheden voor adverteerders?

Ik ga voor tailormade. Heb geen standaardoplossingen. Dat is juist het leuke van een persoonlijk magazine. Het moet bij jou passen, bij ons passen en bovenaan staat dat mijn lezers/bezoekers het leuk moeten vinden.

Je hebt vast al nagedacht over wat je allemaal kunt gaan doen met Franska.nl. Welke plannen liggen er op stapel? (crossmediaal?)

Als ik ga nadenken wordt het snel enorm groot, breed en veel. Voorlopig denk ik aan online. We zijn nog niet eens twee dagen in de lucht. Maar  er is al van alles door mij  hoofd gegaan, dus ik kan me zomaar voorstellen dat er nog spannende dingen gaan gebeuren. Ik doe nooit aan een wishlist, alleen maar aan een to-do-list, dus bel me over een tijdje nog maar eens.

Wat is het laatste nieuws?

Het laatste nieuws is dat ik overstelpt wordt door enthousiaste, vrolijke, lieve mails en facebook-berichten. Heerlijk! Ga ik nu even allemaal beantwoorden.  

www.Fanska.nl

Lees ook: Franska.nl is gelanceerd

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie