[Interview] Gert Veldhuis over Bushhouse
11-03-2015 13:21:00 Door: | Hits: 4917 | Tags:

Mediabureau Bushhouse, gespecialiseerd in buitenreclame campagnes, is een online platform voor A0 campagnes gestart. Online kun je in zes klikken je eigen A0 campagne maken. Wij spreken Gert Veldhuis, oprichter van Bushhouse.

Dag Gert, hoe is het met je? Je hebt een online platform voor A0 campagnes gebouwd? Wacht even...vertel alles hierover!

Het A0 segment is, in tegenstelling tot de grotere Out of Home formaten ingewikkelder. Dit komt onder andere doordat vrijwel elke gemeenteraad zijn zegje doet over wat wel en niet mag binnen haar gemeente. Commercieel wel/niet of ja charitatief als de campagne maar niet van buiten de gemeentegrenzen komt, dat soort zaken. Ga er dus maar aan staan als marketeer voor een franchiseketen. Je manager roept: "Over twee weken moeten voor onze 40 vestigingen campagnes op straat staan… Oh ja laat me morgen wel even weten wat het kost voor ik groen licht geef." Via ons online platform heb je nu direct inzicht door heel Nederland. Vergeet niet dat na 17:00 uur niemand meer bereikbaar is. Met ons platform werk je het 's avonds thuis snel even uit en de volgende morgen niet alleen verbaasde, maar vooral blije gezichten op de marketingafdeling.

Wie is Bushhouse, wat doen jullie, waar zitten jullie?

Bushhouse is een mediabureau gespecialiseerd in Out of Home Campagnes. We kopen voor onze opdrachtgevers de plaatsen in, laten de posters produceren en adviseren om het rendement te optimaliseren. Onze thuisbasis is in Apeldoorn maar ik flexwerk zelf ook regelmatig in Amsterdam, wat ik veelal dan combineer met afspraken in de Randstad.

25 jaar geleden ben je met Bushhouse gestart. Bushhouse heeft een transformatie doorgemaakt van productiebedrijf naar een mediabureau gespecialiseerd in out of home campagnes op Mast, Billboard, Abri en A0. Waarom deze ontwikkeling?

Onze start was in de zeefdruk en op het einde van onze productiefase had ik de eerste grootformaat printmachine dat onbemand kon produceren. Zelf bedacht en laten bouwen. Dit is geen bla bla verhaal, ik ben er nog steeds trots op. Maar met een team van 9 mensen blijf je in de marche opereren en ik heb toen zelf de keuze gemaakt om Bushhouse wat naar voren op te schuiven in de keten. Opdrachtgevers profiteren overigens nog steeds van deze kennis over poster producties.

Hoe hebben buitenreclame campagnes zich de laatste jaren ontwikkeld? En hoe zal het zich nog verder ontwikkelen?

Hier valt veel over te zeggen, aan welke kant zal ik beginnen? Tal van gemeenten hebben de laatste jaren onder andere het A0 segment ontdekt als inkomstenbron. Aan de ene kant misschien begrijpelijk, want met het verhogen van de WOZ  krijgen ze weinig bijval van hun inwoners en met de hondenpoepbelasting valt ook weinig binnen te halen. Maar ik denk dat de grenzen wel in zicht zijn als we het hebben over de prijselasticiteit van de adverteerder. LED schermen zien we sterk in opmars komen en bieden natuurlijk interessante mogelijkheden. Inspelen op de actualiteit van een actie is er één van. Ook verwacht ik veel van het interactief maken van buitenreclame campagnes. Op wachtlocaties zoals NS-stations en luchthavens kan dit van veel toegevoegde waarde zijn.

Wat voegt Bushhouse toe aan de mogelijkheden van buitenreclame campagnes?

Meedenken in creatieve mogelijkheden. Adviseren welke Out of Home mix per stad optimaal is. Verder krijgen we vaak complimenten over de snelheid.

Wat is het laatste nieuws?

Direct E-Mail Campagnes. Vanuit de automotive sector kwam die vraag vanuit bestaande opdrachtgevers op ons af. Let op: geen nieuwsbrief MailChimp achtige mailingen. Daar is niets mis mee, maar wij richten ons 100% op het bereiken van nieuw potentieel. Open percentages zo tussen de 30-45% en doorklik percentages tussen de 6 en 8,5% we zijn er erg content mee.

bushhouse.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter 

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn 

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie