Hans Erik Tuijt - Heineken - over Dance & Brands Event
06-10-2014 11:41:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 4214 | Tags:

Hans Erik Tuijt is global activation director Heineken. Hij is keynote-spreker tijdens het Dance & Brands Event op 17 oktober, een event dat geen marketeer op zoek naar insights over millenials mag missen.

 

Hans Erik Tuijt: ‘Wij targeten jongeren van 20 tot 25 jaar. We zoeken hen op door over de hele wereld Heineken music events te organiseren. Een paar jaar geleden hebben we daarom Sensation ook geïntroduceerd in Azië.’

Tuijt heeft verschillende reden om het merk Heineken te verbinden met dance. ‘De oorsprong van dance ligt in Nederland. De grote dj’s komen bij ons vandaan. Heineken heeft ook Nederlandse roots en gaat net als dance de hele wereld over.

Imago probleem
Dat bedrijven en merken terugschrikken om zich met dance te verbinden begrijpt Tuijt wel. ‘Dance heeft een imago probleem. Het zou Sodom en Gomorra zijn. Dat is ook de reden dat Heineken samen met dj Armin van Buuren de campagne The Experiment heeft ontwikkeld, met de slogan ‘Dance more, drink slow’. Van Buuren heeft speciale muziek – ‘Save my night - voor de campagne geschreven. Hij draagt onze awareness boodschap uit om ‘verstandig’ te genieten. Om meer te dansen en minder te drinken. In de campagne vragen we onze doelgroep te genieten van de muziek en dat niet persé te koppelen aan teveel alcohol en drugs.’

Discussie 
Het imago van dance hoeft geen reden te zijn om een merk er niet aan te verbinden. Tuijt: ‘EDM is een high profile industrie. Dat ga ik uit leggen op het D&B event. Wij zoeken juist deze partner op, ook al omdat onze doelgroep daar te vinden. Maar we gaan wél discussie aan middels genoemde campagne. De hele wereld kent EDM, dat is bijzonder en dat verbindt ook. Dance is een bijzonder fenomeen. Als het gevaarlijk voor het imago van ons merk was, zouden we het niet doen. We willen de komende 50 jaar ook nog steeds trots zijn op Heineken. Ja we zijn een alcoholbedrijf, we willen dat mensen genieten van hun biertje zonder over de top te gaan.’  (CL/PvWK)

Bureau First Day of Spring organiseert met BBP Media en MarketingTribune het eerste internationale congres over dance & Millennial marketing: Dance & Brands. Een dag vol inzichten en inspiratie. Bent u er ook bij 17 oktober bij Dance & Millennial Marketing Conference in het Concertgebouw? Klik hier voor meer info, de overige sprekers en voor de laatste kaarten. D&B vindt plaats binnen ADE, de week van het Amsterdam Dance Event.

www.danceandbrands.com