[Interview] Jaap van Oort (DigitasLBi) over Virtual Reality en de Audi A4 Experience App
28-09-2015 16:12:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 4311 | Tags:

Op 1 oktober spreekt Jaap van Oort, Strategy Director DigitasLBi Amsterdam, over de Audi A4 VR App op de Interactive Media Summit, op 1 oktober in TivoliVredenburg in Utrecht. Wij spreken hem.

Dag Jaap, kun je DigitasLBi introduceren?

Wij zijn een global marketing en technologie bureau dat bedrijven transformeert voor het digitale tijdperk.

Wat is de Audi A4 Experience app?

Deze app presenteert de Audi A4. Niet alleen in beeld maar brengt direct ook het bijbehorende gevoel over vergelijkbaar met het levensecht ervaren van een nieuwe auto. Met behulp van een virtual reality bril of de Cardboard-versie - binnenkort te bestellen in de Audi webshop - kunnen geïnteresseerde kopers via de Audi A4 Experience app virtueel plaatsnemen achter het stuur van de A4, voor een 360 graden kijkje in het interieur.

De Audi A4 VR App maakt gebruik van een innovatieve manier van interactie, waarbij de gebruiker zelf zijn verhaallijn kan bepalen. Daarnaast wordt er binnen de app seemless geswitched tussen 2D en 360-beelden.

Je spreekt op 1 oktober op Interactive Media Summit, wat kunnen de deelnemers van jou verwachten?

De ins en outs van de ontwikkeling van de Audi A4 Experience. Waarom Audi voor Virtual Reality kiest, hoe de app is ontwikkeld en welke rol de app speelt in de marketing mix.

Hoe zie jij virtual reality de komende jaren ontwikkelen? 

Digitaal speelt een steeds belangrijkere rol in ons level. Merken zijn op zoek naar manieren om hun verhaal beter te kunnen delen, en mensen zijn meer dan ooit op zoek zijn naar experiences. Virtual Reality, een techniek die al jaren bestaat, komt nu beschikbaar voor de massa. Elk merk dient zich vandaag de dag af te vragen hoe Virtual Reality de product- of winkelervaringen kan verrijken.

Wat is het laatste nieuws?

Na een succesvolle introductie in Nederland staat Audi op het punt de Audi A4 Experience in meerdere landen uit te rollen.

www.digitaslbi.com/nl


De Interactive Media Summit vindt plaats op 1 oktober, in TivoliVredenburg, Utrecht.

 

Met korting naar de summit

Gebruik de speciale promocode NMN2015 en profiteer van 26 euro korting: www.interactivemediasummit.paydro.net/event/interactive-media-summit/NMN2015

Het Interactive Media Summit wordt georganiseerd door One Shoe, Control en ImproVive in samenwerking met het Nederlands Film Festival en vindt plaats op 1 oktober in TivoliVredenburg.

www.interactivemediasummit.com