[Interview] John Lommers over Canday
18-03-2015 10:20:00 Door: | Hits: 4011 | Tags:

Canday, creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie, heeft onlangs veel nieuwe accounts binnengehaald, waaronder Profile Car & Tyreservice en Velthuis kliniek. Wij spreken John Lommers, oprichter van Canday.

Dag John, Canday gaat lekker, in de afgelopen periode 8 keer gepitcht en 7 keer gewonnen! Gefeliciteerd! Hoe is het met je? Druk?

Eén van mijn meest favoriete uitspraken is die van oud-F1 coureur Mario Andretti: “Als je alles onder controle hebt, ga je niet hard genoeg.” Dat merken we! Canday staat in de belangstelling van grote en groeiende merken wat een heerlijke motiverende sfeer creëert en bij iedereen iets losmaakt. Dat is een heerlijke flow.

Wie is Canday, wat doen jullie, waar zitten jullie?

Canday is een nieuw, creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie en bedenkt en ontwikkelt interactieve campagnes die merken en mensen verbinden en in beweging brengen.  Ideeën, die aandacht trekken door hun magie - vorm & verhaal - en die effect hebben door hun slimme mechanisme - tactiek & technologie.  Vier pijlers, die opgeteld het verschil maken. Die benadering valt bij onze cliënten behoorlijk in de smaak en maakt de rit naar Heeswijk-Dinther in Noord-Brabant klaarblijkelijk de moeite waard.

In 2012 koos jij voor rebranding. Welke herpositionering is Canday ondergaan?

Veel bureaus zijn te afhankelijk van de oprichters. Dat terwijl een modern bureau een bredere dynamiek en cultuur nodig heeft. Een omgeving die talent ruimte geeft uitzonderlijke dingen te kunnen, maar ook mogen doen. Voor die mentaliteit staat Canday. Mensen bij elkaar brengen die geloven dat het kan, omdat ze weten hoe. Die mentaliteit verbindt en geeft talent richting. Of het nou gaat om strategie, techniek, vorm of content;  er moet ruimte zijn voor ambities. Daarom kies ik ook voor werknemersparticipatie. Canday is namelijk niet alleen van mij, maar ook van hen die er in geloven.

Welke klanten heeft Canday afgelopen jaar aan zijn portfolio mogen toevoegen?

In Business to consumer, Kwantum, Swiss Sense, Velthuis Kliniek, Profile Car & Tyreservice, Look-O-Look, Leolux, Euronics, Perzona, Heesen Yachts en natuurlijk ‘Het nieuwe Overtoom is Manutan'.

In Business to business, CSU, Pelikan, Quantore, Eriks en Energyst.

Hoe onderscheidt Canday zich met interactieve merkcommunicatie van andere bureaus?

Canday werkt niet voor, maar met haar cliënten. Ons motto ‘Samen aan iets moois beginnen’ heeft impact aan klantzijde. Hierdoor halen we samen alles uit het idee, uit het team, de cliënt en uit de businesskansen. Hierin spelen we geen verstoppertje, hierin nemen wij onze verantwoordelijkheid. Cliënten voelen dat. Die magie zoeken wij op. 

Wat gaat Canday in 2015 neerzetten?

Wij willen het meest geliefde shortlist-bureau van Nederland worden. Daar gaat momenteel onze meeste energie naartoe. 

Wat is het laatste nieuws?

We zijn blij dat Carlijn Danser voor Canday koos. Carlijn heeft een aantal jaren bij Fitzroy gewerkt en heeft na een tijdje in het buitenland te hebben gewerkt, de stap naar Canday gemaakt. 

www.canday.com

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter  

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn  

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie