[Interview] Joost Istha (ZIGT): "Toegang tot data van onze klanten is essentieel om ons werk te kunnen doen"
09-11-2017 05:54:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 4782 | Tags:

Joost Istha is oprichter, eigenaar en CEO van mediabureau ZIGT, Cross Media Bureau van het Jaar 2017.

ZIGT werd op gericht in 2001 en is uitgegroeid tot een van de grootste nationale mediabureaus met 70 mensen in Nederland en 10 in België

Joost Istha: "De markt wordt wereldwijd gedomineerd door 5 grote internationale netwerken. Vrijwel overal wordt 70 tot 80 procent van de markt door deze spelers ingenomen, waar tussen de 150.000 en 200.000 mensen actief zijn in reclame, media en onderzoek. Naarmate de ballen groter worden, wordt de ruimte tussen de ballen ook groter.

Dus zie je overal in de wereld onafhankelijke mediabureaus gedijen en wij zijn er daar een van. Wat ons vervolgens onderscheidt, is onze propositie; wij werken alleen voor opdrachtgevers. Op geen enkele wijze worden wij betaald door leveranciers, mediapartijen of uitgevers.

Ik word nog steeds gebeld door media-exploitanten die zeggen; als jij ons medium bij jouw klant weet te verkopen, dan zit er voor jou ook iets in. Maar wij hebben geleerd nee te zeggen, heel hard nee. Ik zeg dan: verwerk de korting in jouw prijs, dan kan ik die doorgeven aan onze klanten.

Door alleen te werken voor adverteerders is vertrouwen optimaal. Dat is nodig voor bijvoorbeeld het delen van data. Dat vinden wij belangrijk want zonder dat kunnen wij ons werk niet optimaal doen."

Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum heeft Nederlands MediaNetwerk TV een heerlijk gesprek met Joost Istha. Kijken!


www.zigt.nl

www.quadia.com


Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie