[Interview] Joris Bouman (Bouman Online Strategie) over de Media Rally 2019
20-06-2019 12:31:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 5378 | Tags:

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Bouman rijdt mee. Wij bellen hem.

Dag Joris, na 5 jaar OMD en 7 jaar TMG ben je voor jezelf begonnen. Kun jij Bouman Online Strategie introduceren?

Hi Bas! Bouman Online Strategie levert een frisse en constructief kritische blik op de online activiteiten van publishers en adverteerders. Denk aan een QuickScan op de huidige activiteiten tot en met volledige opbouw en executie van een winnende strategie anno 2019.

Wat kan Bouman Online Strategie dat andere spelers niet kunnen?

Mijn combinatie van ervaring in online sedert 1995 (!) betekent dat ik een stevig gewicht aan kennis en ervaring kan inbrengen, zonder zaken onnodig te compliceren of te overschaduwen met ego. Vanuit de mediabureaukant ken ik de plussen en minnen vanuit adverteerdersperspectief. Bij TMG Digital heb ik de laatste jaren zeer veel ontwikkeld en gerealiseerd in mobile en social onder jongere doelgroepen. Deze jonge Nederlanders zijn zo rap en grillig in hun mediagedrag dat dat me tot een zeer wendbare en effectieve manier van denken en werken heeft gebracht. Oftewel: ik heb zowel het perspectief van (jonge) consumenten als van adverteerders scherp en ben gedrild in perfecte executie en strategie.

Kun jij jouw team introduceren?

Zeker! Tijdens de rally heb ik de eer om copiloot te zijn van de illustere Jeroen Verkroost. Jeroen en ik hebben in het verleden veel samengewerkt en daar een mooie vriendschap aan overgehouden. We zijn beiden snelle denkers maar toch sterk complementair in 'way of thinking'.

In welke auto gaan jullie rijden?

Een heer op stand (ik refereer aan Jeroen, ik ben een eenvoudige Soester) rijdt natuurlijk Jaguar, in dit geval de ragfijne XK8 convertible in de V8-uitvoering. Dat levert een roffel waar elk mens gelukkig van wordt. Daarbij komt dat de youngtimer-status van de Jààààg ervoor zorgt dat we ons niet in de luren laten leggen door ingebouwde navigatiesoftware die reeds verouderd is voordat ie de fabriek verlaat. Google knows is ons adagium en dus vertrouwen wij op Waze en Maps.

Heb jij iets met Zuid-Holland, waar de rally plaatsvindt?

Jazeker! Zuid-Holland vat voor mij de essentie van Nederland samen: getalenteerd, bijdehand, sympathiek, groen en tegelijkertijd afgrijselijk druk. Ik als jongen uit de provincie had altijd stevige aanpassingsproblemen als ik in Leiden bij familie logeerde. Maar na een paar avonden op het water wilde ik nooit meer naar huis. Met de leuke mensen uit Zuid-Holland heb ik sindsdien altijd snel een klik, ze zijn meestal prettig direct en free flowing.

Wat zijn de special skills van jullie team?

Ervaring: we grijpen allebei sinds onze achttiende verjaardag elke kans aan om een forse roadtrip te maken. Perceptie: we zijn allebei scherpzinnig en missen weinig. Focus & stamina: we hebben een groot concentratievermogen wat bij een rally toch wel het verschil kan maken.

Wie of welk bedrijf dagen jullie uit om het tijdens de Media Rally tegen jullie op te nemen?

De benzinesnuivers van MannenMedia springen meteen in het oog, maar ik weet van het wedstrijdzeilen dat je pas op de dag zelf weet wie je echte concurrenten zijn.

 

Natuurlijk schrijf jij jouw team ook in voor de Media Rally 2019! Dat doe je hier

www.mediarally.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie