[Interview] Karlijn van Ruiten over Sourcy
24-01-2017 11:29:47 Door: Katja Brokke | Hits: 8242 | Tags:

Sourcy is sinds lange tijd weer terug op televisie. Hiermee wil het mineraalwater meer bekendheid genereren buiten de horeca. Wij spreken met marketingmanager Karlijn van Ruiten over de Vol Nederlands Karakter-campagne, de samenwerking met Brand New Telly en het veranderende marketingklimaat.

Hallo Karlijn, eindelijk weer op televisie?

Ja heel mooi, erg trots op het resultaat. Tot dusver waren we als merk vooral zichtbaar in de horeca, maar daar komt nu verandering in.

Wat heeft jullie doen besluiten om een tv-campagne op te zetten?

Mensen kennen ons merk vooral omdat ze vaak Sourcy krijgen geserveerd in restaurants, maar wij willen nu ook graag bij de mensen thuis komen. Veel werk te doen dus aan de bekendheid van het merk Sourcy. Televisie helpt daar nog altijd goed bij.

Waaruit bestaat de campagne nog meer?

Onze commercial is het hele jaar op tv te zien, maar je komt Sourcy ook tegen op billboards, in de bladen en met heel veel nieuwe varianten in de winkel. Daarbij zijn we bezig met de ontwikkeling van een heel gave premium, die straks heel Nederland wil hebben.

Met welke bureaus hebben jullie samengewerkt?

Brand New Telly heeft de commercial gemaakt, in samenwerking met OneSize. Na een pitch eind 2015 werken wij voor verschillende Vrumonamerken (onder meer Sourcy en Crystal Clear) samen met Brand New Telly. Daar hadden we al eens mee samengewerkt in 2008. We waren dus al een beetje bekend met de manier van werken. De focus van het bureau op advertising in de vorm van content die kijkers willen zien en die tegelijkertijd scherp de boodschap van een merk voor het voetlicht brengt, werkt heel goed. Ook zijn het vernieuwende reclamemakers, wat te zien is aan de executie van de Sourcycommercial.

Mineraalwater heeft steeds meer moeite om haar reputatie hoog te houden door de campagnes die voorstanders van kraanwater voeren. Hoe ga je hiermee om?

Water is er in meerdere kwaliteiten. Mineraalwater is echt een mooi product, het heeft een constante kwaliteit, anders mag het de naam mineraalwater niet dragen, en het wordt gewonnen uit een oorspronkelijke bron, die verplicht beschermd is. Steeds meer mensen kunnen de smaak van mineraalwater en de voordelen daarvan goed waarderen, dus wisselen ze graag kraan- en mineraalwater met elkaar af. In 2016 bijvoorbeeld werd er in de Nederlandse supermarkten 351 miljoen liter water verkocht. Het gaat dan om 40 procent koolzuurhoudend en 60 procent koolzuurvrij verpakt water. Voor ons is het daarom belangrijk om goed aanwezig en in beeld te zijn.

We vertellen graag over onze Nederlandse roots, want wij vinden het zelf eigenlijk best bijzonder dat Sourcy water is dat een heel bijzondere weg in de Nederlandse grond heeft afgelegd. Het mineraalwater is in 1250 jaar via de Utrechtse Heuvelrug naar Bunnik gesijpeld en heeft door die natuurlijke filtering haar unieke smaak en samenstelling gekregen. Het zit daardoor niet alleen vol mineralen, maar ook vol Nederlands karakter.

Wat is jouw mening over het veranderende marketinglandschap?

Ik las een heel mooie lijst marketing insights van Roland van Kralingen, waar ik de volgende drie uit zou willen filteren:

1. It’s not about marketing, it’s about partnering. Ik geloof heel erg in 1+1=3. De samenwerking tussen mediabureaus en reclamebureaus wordt ook steeds belangrijker wat mij betreft.

2. It’s not about big data, it’s about big insights. Zonder insights geen succesvolle waardecreatie als het gaat om innovatie en communicatie.

3. It’s not about brand communication, it’s about brand theatre. Daar zijn we met de nieuwe Sourcy-film goed in geslaagd, al zeg ik het zelf!

Wat is het laatste nieuws?

De visie van Vrumona is voor elke dorst een gezondere keuze. We komen met Sourcy dan ook met veel innovaties die de categorie gezonder maken. Sourcy komt met twee nieuwe smaken in de Sourcy met smaak-range, te weten Sourcy Komkommer en Sourcy Grapefruit.
Over een aantal andere innovaties kan ik nu nog niks los laten, maar Sourcy zit niet stil, dat kan ik wel vertellen!

www.vrumona.nl
www.sourcy.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie