[Interview] Klaartje Kuypers over BrandDeli, Monica Geuze en L’Oréal
14-08-2015 12:55:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 11347 | Tags:

Speciaal voor L’Oréal Paris ontwikkelde BrandDeli een concept voor Casting Crème Gloss haarkleuring, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor beautyvlogger en influencer DJ Monica Geuze. Vandaag spreken wij Klaartje Kuypers, COO bij BrandDeli.

Dag Klaartje, BrandDeli gaat als een speer, wow! Hoe is het met je?

Heel erg goed. BrandDeli is een te gek bedrijf met een mooie groep van enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Ik heb het hier enorm naar mijn zin. Dat het met onze cijfers erg goed gaat helpt nog eens extra mee.

Vertel ons alles over de L’Oréal campagne in samenwerking met ZenithOptimedia

Voor deze productlijn van L’Oréal Paris was het echt tijd voor een nieuwe aanpak: aan ons is gevraagd hoe we ervoor kunnen zorgen dat de barrières rondom het product worden weggenomen en jonge vrouwen overtuigen om het product te proberen. Ons creatieve team is aan de slag gegaan met een hele wensenlijst aan communicatie doelstellingen die in het concept verwerkt moesten gaan worden.

De strategie was om de doelgroep door middel van storytelling het verhaal van Casting Crème Gloss te vertellen, waarbij de uitgangspunten inspireren en educatie waren. Op die manier konden de productbenefits op een zo natuurlijk mogelijke wijze worden benadrukt.

Het vertellen van een verhaal waar de doelgroep graag naar luistert, zorgt ervoor dat de productboodschap op heel natuurlijke wijze tussen de oren komt van de consument.

De concept naam, zegt alles. Met Haarverhaal vielen alle puzzelstukjes voor de campagne in elkaar. Drie inspirerende vrouwen vertellen letterlijk hun haarverhaal en we maken het voor de doelgroep nog geloofwaardiger en aantrekkelijker om er naar te kijken doordat een van de vrouwen de bekende vlogger Monica Geuze is. Zij is gelijk ook het gezicht van de campagne.

Vanwaar de keuze voor Monica Geuze als gezicht van de campagne?

De juiste koppeling tussen TV en online is doorslaggevend voor het succes van deze campagne en de vlogger is de bruggenbouwer. We hebben Monica gevraagd om het gezicht te zijn voor deze campagne, omdat zij haar volgers op een geheel eigen wijze aanspreekt. Ze heeft zelfstandig een heel succesvol vlog opgebouwd met veel vrouwelijke volgers die echt fan van haar zijn. Om goed met de doelgroep te kunnen communiceren is het belangrijk om een geloofwaardig verhaal te vertellen. Dat Monica zelf haar haar kleurt en het product daarom goed bij haar past, heeft zeker meegespeeld in de keuze. En niet onbelangrijk; ze is natuurlijk prachtig om te zien en ook haar uitstraling is een match met hoe L’Oréal Paris het graag ziet.


Welke rol neemt online videoplatform Makers Channel in binnen de campagne?

Een heel belangrijke. Nog voordat Makers Channel was gelanceerd, hebben we deze campagne voor L’Oréal Paris ontwikkeld. Het was dus echt een primeur. We hoopten er onder andere op dat deze campagne extra traffic zou genereren naar Makers Channel. De lancering was spannend maar in korte tijd weten veel mensen de weg naar Makers Channel al te vinden. Dat heeft dus heel goed uitgepakt. De campagne draait volledig om HaarVerhaal en dat is ook het platform waarop alle content te vinden is en de interactie met Monica in de vorm van haarvragen plaatsvindt.

Jullie zetten stevig in op videocontent! Wat zijn jullie core doelgroepen en hoe zet BrandDeli haar digitale strategie hier op in?

BrandDeli verlengt haar core doelgroepen van de TV zenders door op online, dit betekent dat BrandDeli zeer goed jongeren, vrouwen en mannen bereikt in een bijpassend Umfeld voor de doelgroep. Zodoende kan online inzet aanvullend bereik genereren voor TV campagnes. Wat betreft de digital strategie zal BrandDeli haar online portfolio verder uitbreiden met passende websites. Kwalitatieve video content die past bij de core doelgroepen van BrandDeli zijn hierin essentieel.

Door het verrijken van het portfolio en een groei in volume te realiseren, biedt dit juist weer kansen voor online branded content zoals L’Oréal en BrandDeli samen hebben neergezet.

Wat betekent dit voor adverteerders?

Dit betekent dat adverteerders niet alleen voor online video bij BrandDeli terecht kunnen, maar dat digital branded content een echte focus heeft. BrandDeli is niet voor niets een ‘deli’ en dus van alle markten thuis. Ons creatieve team levert fantastische branded concepten en campagnes, ongeacht het medium.

Wat is het laatste nieuws?

De marktaandelen van onze zenders stijgen nog steeds, niet alleen overdag maar  juist in primetime. Het TV-landschap wijzigt. Niet alleen wordt er steeds meer naar specifieke themazenders gekeken, ook wordt er meer digitaal en op andere devices gekeken. Hier liggen nog verdere kansen. BrandDeli is daarom druk bezig om haar online portfolio verder te ontwikkelen. Enerzijds met technologische ontwikkelingen, maar ook door het portfolio uit te breiden met premium video content. Dit jaar onder meer door Makers Channel en WildHitz onderdeel te maken van ons portfolio. Digitaal wordt steeds belangrijker. Wij willen bij deze ontwikkeling vooraan in de rij staan.

www.branddeli.nl
www.haarverhaal.nl


Lees het interview dat we deden met Monica Geuze hier


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie