[Interview] Lodewijk Varossieau over de campagne van SuperRebel en Yuki
Yuki is de nieuwste klant van reclamebureau SuperRebel. Wij spreken Lodewijk Varossieau, CEO van SuperRebel.com.
Het gaat helemaal super. We merken dat de markt aantrekt en dat er steeds meer behoefte komt aan creativiteit. Bedrijven willen weer investeren, maar hebben niet meer zulke grote budgetten als vroeger. Daarom willen ze meer bereiken met minder geld. Dat vraagt om slimme ideeën. Campagnes die sneller dan gemiddeld veel exposure genereren. Dan komen ze best vaak bij ons terecht. Vrijwel al onze klanten laten mooie groeicijfers zien en wij zijn er trots op dat we daar een bijdrage aan mogen leveren.
Kun je ons meer vertellen over de campagne met Yuki? Wat betekent de boodschap ‘Yuki spreekt vloeiend UBL’?
Yuki is een onafhankelijk Nederlands software bedrijf dat is opgericht door de oprichters van Exact Software. Het bedrijf ontwikkelt online boekhoud software. Omdat we in het verleden - bij mijn vorige bureau - heel veel werk voor Exact hebben gedaan, mochten we deelnemen aan een pitch voor de nieuwe reclamecampagne. Uiteindelijk heeft SuperRebel de opdracht gekregen om een campagne te ontwikkelen rondom UBL.
Welke middelen zetten jullie in? Maken jullie hierin gebruik van een crossmediale inzet?
We hebben gekozen voor een opvallende en duidelijke campagne met Interbest snelwegmasten, radio en online. De campagne loopt nu een week en de reacties zijn eerlijk gezegd overweldigend. We realiseren een geweldig groot bereik bij de doelgroepen in zeer korte tijd. En dat is waar je het voor doet. We willen campagnes maken die snel resultaat opleveren met als doel zoveel mogelijk blije klanten.

Vertel ons wat meer over SuperRebel.com!
Dit is onze nieuwe positionering: "SuperRebel.com is an international creative agency. We develop brave new brands and we energise existing brands. By all means. We are the ultimate agency for entrepeneurs and entrepeneurial marketeers who want to get the best out of their brands. Just like we do with our own brand. #superrebelyourself"
We gaan nog meer doen waar we goed in zijn. Intussen weten we precies waar we het verschil mee kunnen maken. Bovendien weten we precies welke klanten bij ons passen. Dat zijn ondernermers en ondernemende marketeers. Beslissers dus. We helpen ze keuzes maken. Zoals we zelf ook doen. Je kan niet voor alles en iedereen werken. Deze tijd vraagt om een scherpe en heldere positionering.
Wat gaat SuperRebel in 2015 nog neerzetten?
Wat is het laatste nieuws?
We hebben het heel druk. We zijn leuke nieuwe campagnes aan het ontwikkelen voor onder andere Haribo, ERU, Brugge Tripel, Princess Traveller, New Heroes en Karcher. Vandaag gaat obly.com live, het project waarin we ook partner zijn. Daarnaast hebben we een hele mooie nieuwe klant waarover we helaas nog niets mogen zeggen. En zijn we uitgenodigd door een aantal hele spannende nieuwe opdrachtgevers om onze visie op hun merk te geven en rumoer te gaan creëren rondom hun merk. Deze zomer gaan wij ons zeker niet vervelen.
Het is echt geweldig om te zien wat een klein bureau als SuperRebel allemaal teweeg brengt en voor elkaar krijgt. Dat komt niet in de laatste plaats doordat we een ongelofelijk gemotiveerd team hebben, collega's die dag en nacht met hun werk bezig zijn. We bestaan nu ruim 4 jaar en ik heb het gevoel dat we op oorlogssterkte zijn. Met dit team kunnen we heel ver komen. Let maar op.
Lees ook:
[Interview] Lodewijk Varossieau over SuperRebel.com en de Zzip-campagne
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie