[Interview] Lodewijk Varossieau over de campagne van SuperRebel en Yuki
30-06-2015 12:21:00 Door: | Hits: 5411 | Tags:

Yuki is de nieuwste klant van reclamebureau SuperRebel. Wij spreken Lodewijk Varossieau, CEO van SuperRebel.com.

Dag Lodewijk, nieuwe klant, nieuwe campagne…hoe is het met je?

Het gaat helemaal super. We merken dat de markt aantrekt en dat er steeds meer behoefte komt aan creativiteit. Bedrijven willen weer investeren, maar hebben niet meer zulke grote budgetten als vroeger. Daarom willen ze meer bereiken met minder geld. Dat vraagt om slimme ideeën. Campagnes die sneller dan gemiddeld veel exposure genereren. Dan komen ze best vaak bij ons terecht. Vrijwel al onze klanten laten mooie groeicijfers zien en wij zijn er trots op dat we daar een bijdrage aan mogen leveren.

Kun je ons meer vertellen over de campagne met Yuki? Wat betekent de boodschap ‘Yuki spreekt vloeiend UBL’?

Yuki is een onafhankelijk Nederlands software bedrijf dat is opgericht door de oprichters van Exact Software. Het bedrijf ontwikkelt online boekhoud software. Omdat we in het verleden - bij mijn vorige bureau - heel veel werk voor Exact hebben gedaan, mochten we deelnemen aan een pitch voor de nieuwe reclamecampagne. Uiteindelijk heeft SuperRebel de opdracht gekregen om een campagne te ontwikkelen rondom UBL.
 
UBL betekent Universal Business Language. Facturen worden niet meer gescand, maar direct ingelezen. De boekhoeding wordt gerobotiseerd. Dit bespaart heel veel tijd en zorgt ervoor dat ondernemers en accountants efficiënter kunnen samenwerken. Yuki loopt als één van de weinigen voorop in dit proces. De pitch was heel spannend en moeilijk. Ik ben echt heel trots dat wij de eerste campagne voor Yuki hebben mogen maken. Dit bedrijf geeft je energie. 

Welke middelen zetten jullie in? Maken jullie hierin gebruik van een crossmediale inzet?

We hebben gekozen voor een opvallende en duidelijke campagne met Interbest snelwegmasten, radio en online. De campagne loopt nu een week en de reacties zijn eerlijk gezegd overweldigend. We realiseren een geweldig groot bereik bij de doelgroepen in zeer korte tijd. En dat is waar je het voor doet. We willen campagnes maken die snel resultaat opleveren met als doel zoveel mogelijk blije klanten.
 

Vertel ons wat meer over SuperRebel.com!

Dit is onze nieuwe positionering: "SuperRebel.com is an international creative agency. We develop brave new brands and we energise existing brands. By all means. We are the ultimate agency for entrepeneurs and entrepeneurial marketeers who want to get the best out of their brands. Just like we do with our own brand. #superrebelyourself"

We gaan nog meer doen waar we goed in zijn. Intussen weten we precies waar we het verschil mee kunnen maken. Bovendien weten we precies welke klanten bij ons passen. Dat zijn ondernermers en ondernemende marketeers. Beslissers dus. We helpen ze keuzes maken. Zoals we zelf ook doen. Je kan niet voor alles en iedereen werken. Deze tijd vraagt om een scherpe en heldere positionering. 

Wat gaat SuperRebel in 2015 nog neerzetten?

In ieder geval blijven we investeren in ons eigen merk. SuperRebel Kidsgear is een feit. Deze maand hangt de eerste collectie in de winkels en verkoop voor de tweede collectie in de showrooms in Amsterdam en Breda. Hoe cool is het dat we ons eigen  kledingmerk hebben! Hiermee treden we in de voetsporen van bureaus als ACNE uit Zweden.
 
Verder zijn we bezig om onze prijslijst heel transparant en overzichtelijk te maken. Straks krijgen onze klanten een menukaart waaruit ze kunnen kiezen. Het hele menu. Of a la carte. Van onze diensten maken we producten. Het wordt best bijzonder.
 
Vanzelfsprekend zijn we continu bezig met het verbeteren van ons werk en de service. We willen uiteindelijk één van de allerbeste bureaus in Nederland worden. Niet alleen creatief, maar vooral ook strategisch. Dit laatste neemt mijn collega en partner Berry van Nes voor zijn rekening. Hij is een zeer goede strateeg en dat is essentieel voor ons bureau. 

Wat is het laatste nieuws?

We hebben het heel druk. We zijn leuke nieuwe campagnes aan het ontwikkelen voor onder andere Haribo, ERU, Brugge Tripel, Princess Traveller, New Heroes en Karcher. Vandaag gaat obly.com live, het project waarin we ook partner zijn. Daarnaast hebben we een hele mooie nieuwe klant waarover we helaas nog niets mogen zeggen. En zijn we uitgenodigd door een aantal hele spannende nieuwe opdrachtgevers om onze visie op hun merk te geven en rumoer te gaan creëren rondom hun merk. Deze zomer gaan wij ons zeker niet vervelen.

Het is echt geweldig om te zien wat een klein bureau als SuperRebel allemaal teweeg brengt en voor elkaar krijgt. Dat komt niet in de laatste plaats doordat we een ongelofelijk gemotiveerd team hebben, collega's die dag en nacht met hun werk bezig zijn. We bestaan nu ruim 4 jaar en ik heb het gevoel dat we op oorlogssterkte zijn. Met dit team kunnen we heel ver komen. Let maar op. 

www.superrebel.com
www.yuki.nl

Lees ook:

SuperRebel werkt voor Yuki

[Interview] Lodewijk Varossieau over SuperRebel.com en de Zzip-campagne

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

  Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

  Vacatures in media- en marketingcommunicatie