[Interview] Lodewijk Varossieau over de nieuwe positionering en website van reclamebureau SuperRebel.com
28-10-2015 09:03:00 Door: | Hits: 5989 | Tags:

Reclamebureau SuperRebel.com heeft onlangs haar nieuwe website en positionering gelanceerd. Wij spreken Lodewijk Varossieau, CEO van SuperRebel.com

Lodewijk, nieuwe website plus nieuwe positionering! Why? Was een scherpere positionering van SuperRebel nodig?

Dat was zeker nodig. We willen het bureau zijn dat heel snel merken in de markt zet en bestaande merken opfrist. We zijn goed in het bouwen van sterke merken en geen activatiebureau. Daarom hebben we nog maar drie disciplines: design, advertising en online. Met de focus op innovatie. Het is ons doel om één van de allersterkste (bureau)merken te worden. Daarom moeten we ook continu scherp blijven op ons eigen merk. Vanaf nu zijn we 'Creative Agency for Brave Brands'. 

Onze PR-tak gaat onder leiding van Maaike Vliegenthart vanaf 1 januari verder binnen Gr8 Industries waarin sponsorship, PR en social media nu samenkomen. Dat is een unieke combinatie. SuperRebel.com is het bureau dat merken snel bekend en beroemd maakt, en Gr8 Industries is het bureau dat ervoor zorgt dat mensen merken in hun hart gaan sluiten. 

Waarin verschilt de nieuwe positionering van de oude? Ik lees dezelfde mission statement op de website als toen ik je in juni sprak.

We waren heel breed en niet genoeg gefocust. Onze nieuwe site met de nieuwe positionering is sinds eind september live. We krijgen ongelofelijk veel goede reacties en nog meer nieuwe leads. De positionering is wel degelijk anders. We willen echt werken voor ondernemers en ondernemende marketeers. Mensen die samen met ons keuzes maken en beslissingen nemen. Met als doel creatievere en effectievere campagnes en designrichtingen. 

Betekent een nieuwe positionering ook een verandering in de focus op klanten?

Vanzelfsprekend. We willen nog veel meer het verlengstuk van onze opdrachtgevers zijn. Hoe beter wij onze klant begrijpen, hoe beter uiteindelijk het resultaat is. Bovendien is ons nieuwe mission statement 'be brave'. We willen werken voor merken met lef. 

Hoor ik nou goed dat er een SuperRebel magazine aankomt? 

Ons magazine komt in januari uit. Het gaat over merken met lef, ondernemers met lef, designs met lef en campagnes met lef. 

Kun je hier iets over vertellen? Inhoud, redactie, frequentie?         

Ons magazine komt één keer per jaar uit. Iedere uitgave heeft een eigen thema en het wordt elke keer door een andere art director of designer gemaakt. Het nieuwe nummer verschijnt in januari en het zal geen verrassing zijn dat het thema BRAVE wordt.  

Naast de nieuwe website dan natuurlijk…wat is het laatste nieuws bij SuperRebel? 

Er wordt heel hard en met heel veel plezier gewerkt voor bestaande en nieuwe klanten. Met een team dat bestaat uit ervaren en heel veel jonge talentvolle mensen. We doen alles om creatief beter te worden. We merken dat het opleiden van jonge mensen erg goed past bij ons bureau. Misschien wordt het volgende project dus wel SuperRebel University! 

Een echt grote verandering is het feit dat Berry Van Nes en ik - we zijn samen voor 50% eigenaar van zowel SuperRebel.com en Gr8 Industries - de taken iets anders hebben verdeeld. Ik ben nu 100% in de lead bij SuperRebel.com en Berry is 100% in de lead bij Gr8 Industries, waarvan jullie nog veel gaan horen. Het eerste mooie nieuws was de nominatie SponsorRing. Gr8 Industries krijgt een volledig nieuwe postionering en wil hard gaan groeien in de drie kerndisciplines. Het zijn zelfstandige bedrijven, maar we werken intensief samen. Langzamerhand zijn we echt één van de allerleukste bureaus om voor en mee te werken. Daar ben ik echt supertrots op! 

www.superrebel.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie