[Interview] Maira Evers over de herpositionering van The Gardeners
29-09-2016 08:09:00 Door: Katja Brokke | Hits: 5505 | Tags:

Maira Evers, oprichter en eigenaar van The Gardeners, heeft de afgelopen tijd met haar team aan de herpositionering van haar bedrijf gewerkt. Nu is het dan zover en wordt The Gardeners opnieuw gelanceerd. Wij spraken haar over de afgelopen periode en het veranderende marketinglandschap.

Hallo Maira, hoe gaat het met jou en The Gardeners?

Ja goed! Zowel persoonlijk als met The Gardeners. Er gebeurt veel bij ons. Naast de herpositionering hebben wij ook een aantal nieuwe collega’s erbij. Ook ben ik heel erg trots op een aantal mooie nieuwe klanten en projecten: onder andere Under Armour, Affordable Art fair, NS en Naturalis. Natuurlijk blijft het werk dat wij doen voor onze bestaande klanten, zoals het Bloemenbureau Holland ook doorgaan.

Wie zijn je nieuwe collega’s?

Begin dit jaar zijn er drie mensen bijgekomen. Zoals Stephanie (accountmanager) die van DDB en Lemon Scented Tea komt, Renee Schenk (Account Executive) en Manon van den Brand (senior pr-manager). In augustus is Nikki de la Rambelje begonnen als creatief (afkomstig van Kumpany en de Combinatie van Factoren) en in september is Nadine Marcar begonnen als Account Director (afkomstig van N=5 en Lowe).

Sinds kort vorm ik ook samen met Kim Triesscheijn (Creative Director) en Laura Snapper (Client Services Director) het MT. Laura is nu bijna vijf jaar werkzaam bij ons en Kim een jaar. Beiden hebben een behoorlijke staat van dienst in de reclamesector. Echt te gek dat ik de dagelijkse leiding met deze twee ga doen en er niet meer alleen voor sta!

Vertel eens over The Gardeners.

Acht jaar geleden ben ik The Gardeners gestart met de visie dat consumenten de nieuwe media zijn, zij brengen een merk verder. Deze visie staat eigenlijk nog steeds overeind. Wij zijn begonnen als online pr- en social bureau, inmiddels zijn wij uitgegroeid tot een allround creatief bureau dat concepten en campagnes bedenkt en ontwikkelt. Wel altijd met een sterke voorliefde voor pr en social media, daar komen we vandaan en hier zijn we goed in. In alles wat we doen - of het nou het ontwikkelen van een strategie of campagne is – staat de doelgroep centraal.

Daarom geloven wij zo sterk in de combinatie van storytelling (het bedenken van een merkverhaal) in combinatie met het (door)vertellen van het verhaal; in onze bewoording storybuilding. Het pr-denken zit stevig verankerd in onze wortels. We proberen altijd positieve en sympathieke concepten te bedenken die mensen en pers leuk, interessant en de moeite waard vinden om te delen met anderen. Hierbij denken we middelenvrij.

Het hangt van de vraag van de klant af wat we uiteindelijk ontwikkelen. De ene keer is dit een 360-gradencampagne, de andere keer een specifieke onlinecampagne. Altijd met de gemene deler: where good things grow, ons nieuwe motto. We willen werken voor mensen en merken met goede intenties en daardoor werk maken waarvan mensen een glimlach van op hun gezicht krijgen.

Wat onderscheidt jullie van de rest?

Dat wij naast het bedenken en vertellen van een verhaal (storytelling) ook het verhaal door de doelgroep verder kunnen laten vertellen (storybuilding). Doordat wij zo’n breed netwerk hebben opgebouwd van pers, influencers, bloggers en dergelijke, kan men er zeker van zijn dat een verhaal bij ons ook veel aandacht krijgt.

Waarom koos je voor een herpositionering?

Wij waren in de laatste twee jaar al langzaam aan het veranderen, meer volwassen aan het worden. Inmiddels zijn we van sec online pr-bureau uitgegroeid tot een bureau dat strategischer denkt en complete 360-gradencampagnes kan opzetten waarbij pr en social media wel heel belangrijke onderdelen zijn gebleven. Het werd tijd om de verandering die achter de schermen al een tijdje aan de gang was, zichtbaar te maken. Daarom een nieuwe huisstijl, die in alles is doorgevoerd: van een nieuwe website tot en met de visitekaartjes.

Merk je dat het medialandschap verandert?

Ja. Mediabureaus worden creatieve bureaus of willen juist meer pr in huis. Traditionele reclamebureaus willen het mediadeel erbij of schuiven op naar digitaal. Het medialandschap is volop in beweging. Ik vind het alleen maar leuk om te zien. Er wordt minder in hokjes gedacht en daardoor is er naar mijn idee meer mogelijk.

Wat is het laatste nieuws?

Wij zijn momenteel druk bezig met leuke projecten voor onder andere Marktplaats, Rabobank en intermediair.

www.thegardeners.nl

 

Credits

Design huisstijl en website: Jarr Geerligs | Website: Canners

 

 

 

 

 

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie