[Interview] Monica Geuze over haar selfmade brand Monica Geuze
12-08-2015 11:54:00 Door: | Hits: 30020 | Tags:

Speciaal voor L’Oréal Paris ontwikkelde BrandDeli een campagne voor Casting Crème Gloss haarkleuring, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor beautyvlogger en influencer DJ Monica Geuze. Wij spreken haar over vloggen en branding.

Dag Monica, een paar jaar geleden had niemand van je gehoord en nu ben je een BN’er die de hele wereld over reist! Hoe komt dit? 

Hallo! Eigenlijk zou ik mezelf geen BN'er willen noemen. Ik vind dat er een groot verschil is tussen BN'ers - vaak bekend van tv en radio - en mensen met een groot bereik op internet. Dat ik deze zomer veel aan het reizen ben, komt omdat ik DJ ben van rapper Ronnie Flex en hij in de zomer veel buitenlandse shows heeft.

Waar ben je nu allemaal mee bezig?

Met mijn Youtube kanaal, ik ben DJ voor rapper Ronnie Flex en ik ben zelf ook te boeken als DJ. 

Bevalt het om een online hit te zijn?

Een groot bereik op internet hebben, heeft zijn voordelen en die bevallen me goed. Ik kom op veel leuke plekken en ontmoet leuke mensen. 

Eigenlijk ben je een selfmade brand: mediamerk Monica Geuze. Hoe krijg je dit voor elkaar? En wat is jouw strategie?

Ik had al een redelijk bereik op social media door mijn werk als DJ en daardoor ben ik begonnen met mijn Youtube kanaal. Vanaf toen is het eigenlijk heel hard gegaan, maar het helpt vooral als je regelmatig dingen post. 

Hoeveel tijd ben je kwijt aan social media?

Dat vind ik moeilijk te zeggen en is elke dag anders, maar ik ben wel heel de dag door bezig met Instagram en Twitter. Daarnaast film ik tussendoor items voor mijn dagelijkse vlog. 

Jij hebt een eigen YouTube kanaal met maar liefst ruim 60.000 volgers! Wat raad je anderen aan die ook vlogger willen worden? 

Inmiddels alweer 75.000! Je moet doen wat je leuk vindt en het vooral niet als een verplichting zien. Ook al verwachten kijkers wel na een tijdje dingen van je. Je bent niemand iets verplicht en moet lekker je eigen ding doen. 

Hoe verdien je geld met vloggen?

Door middel van advertenties voor je video's en samenwerkingen met merken die je betalen voor promotie. 

Ben je bewust bezig met je doelgroep?

Eigenlijk doe ik echt wat ik leuk vind en film ik gewoon mijn leven. Ik realiseer me wel dat ik jonge kijkers heb. Ik houd er dan soms wel rekening mee wat ik wel en niet online zet, maar deze jonge kijkers zijn niet per se mijn doelgroep. Ik ben er vooral mee begonnen, omdat ik het zelf leuk vond en niet met een visie op een bepaalde doelgroep. Die komt vanzelf. 

Momenteel ben je het gezicht van de Casting Crème Gloss L’Oréal Paris campagne. Een serieuze en grote stap als beautyvlogger! Is dit je eerste grote opdracht?

Dit is inderdaad één van mijn grootste opdrachten tot nu toe. Het is een samenwerking geweest met l'Oréal. Het wordt uitgezonden op televisie en op YouTube, voordat de video's starten. Ik vind het persoonlijk heel leuk om te zien als ik een video van mezelf aanklik en de commercial waar ik zelf de hoofdrol in speel voor mijn eigen video verschijnt.

Wat kunnen we in de toekomst nog meer van je verwachten? 

Dat ik nog lang door ga met vloggen en hopelijk veel ga draaien als DJ. Twee maanden geleden heb ik als DJ mijn eerste single uitgebracht die alweer de 3 miljoen views gepasseerd is. Ik kan ook niet wachten om nu mijn tweede single uit te brengen en te zien wat die me wellicht gaat brengen. 

www.youtube.com/monicageuze95

Lees ook: BrandDeli en ZenithOptimedia werken met L'Oréal

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie