[Interview] Patrick van Hooy over Value Zipper
27-06-2017 00:39:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 17190 | Tags:

Vanuit de Quadia Studio's in Hilversum heeft Bas Vlugt een meer dan boeiend gesprek met Patrick van Hooy; oprichter, eigenaar en commercial director van Value Zipper.

Patrick van Hooy, die verschillende posities in sales had bij TMG, Sanoma en De Persgroep, richtte Value Zipper op in 2014: "In gesprekken met kleinere uitgevers merkte ik dat het voor deze partijen lastig is om advertentie-inkomsten te vinden. Tegelijkertijd zag ik de advertentiemarkt fragmenteren. Sanoma maakte bekend een aantal titels te gaan verkopen, die gingen naar verschillende partijen toe. Dat maakte het voor adverteerders steeds moeilijker om de juiste plek voor de juiste advertentie te vinden."

Ook veranderde het gesprek tussen exploitant en adverteerder, dat werd complexer: "Het ging niet meer om het plaatsen van een advertentie maar om crossmediale campagnes over verschillende platforms. En het ging over content, branded content en partnerships. Op basis van de vaststelling dat adverteerders en exploitanten elkaar steeds moeilijker konden vinden en dat hum gesprek complexer werd, zag ik kansen voor een nieuw bedrijf. Dat is Value Zipper geworden."

www.valuezipper.nl
www.quadia.com


Bekijk op Nederlands MediaNetwerk TV ook de interviews met


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie