[Interview] René Zeedijk over MediaScience en UNICEF
09-03-2016 12:53:00 Door: Marianna Beets | Hits: 4953 | Tags:

René Zeedijk is managing partner en medeoprichter van MediaScience, een digitaal mediabureau waar dynamiek en innovatie de constantes zijn. René Zeedijk staat op plaats 88 in DeMedia100. Wij spreken hem.

Dag René, hoe is het met je?

Het gaat goed met mij, zowel persoonlijk als met MediaScience. Er is veel gebeurd de laatste maanden bij ons op kantoor. Van nieuwe klanten zoals UNICEF sinds begin dit jaar, nieuwe inrichting van onze organisatie tot het feit dat mede compagnon Boudewijn van Ewijk ons gaat verlaten.

UNICEF heeft voor jullie gekozen, fantastisch nieuws. Waarom hebben ze voor jullie gekozen en wat gaan jullie voor Unicef doen?

We zijn hartstikke trots dat UNICEF het volledige digitale advertising account bij ons onderbrengt. Afgelopen jaar waren we al actief voor UNICEF met het uitvoeren  van de Social strategie. De goede resultaten hebben er dan ook voor gezorgd dat UNICEF grote stappen heeft gezet op het gebied van Social. Sinds 1 februari dit jaar is nu ook het totale online account bij ons neergelegd.

Medeoprichter Boudewijn van Ewijk, zal terugtreden als partner van MediaScience. Kun je daar iets meer over vertellen?

Boudewijn van Ewijk, Simon Aurik en ik zijn in 2011 begonnen met MediaScience en hebben een fantastische start meegemaakt en hele mooie jaren samengewerkt en gebouwd aan MediaScience. Boudewijn was met de name de stuwende operationele en technische kracht achter MediaScience en stond mede aan de wieg van het in-house ontwikkelde inzichtenplatform Vision. Hij gaat zijn hart achterna en zich meer bezighouden op het snijvlak van digitale technologie en business voor adverteerders. We gaan Boudewijn ontzettend missen, maar hij laat een sterk bureau achter met een groot specialisme in de optimalisatie van digitale marketing voor merken.

In december leverde jij  een belangrijke bijdrage aan het ‘Forum 2016’, het is inmiddels maart. Hoe zie jij het resterende jaar zich ontwikkelen?

Ik gaf al aan dat 2016 het jaar wordt van Live Marketing. We staan middenin het eerste kwartaal van 2016 en ik zie deze ontwikkeling steeds meer groeien. In onze maandelijkse Exchange Barometer laten we de ontwikkeling zien op de exchanges. De grote groei die programmatic marketing heeft doorgemaakt ten opzichte van afgelopen jaar is opvallend. Ook de groei op mobiel gaat hard en digital radio via The Media Exchange/OMS gaat mooie stappen maken op het vlak van programmatic, zoals ik ook heb aangegeven op het forum.

Wat is het laatste nieuws?

MediaScience gaat een belangrijk partnership aan om mobiel nog veel beter aan te laten sluiten op outdoor. Persoonlijk neem ik zitting in de jury voor de nieuwe AMMA categorie “Beste Media Performance”.  Daar heb ik veel zin in.

www.mediascience.nl

  

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie