[Interview] Sjoerd Valkering (Indeleiderstrui): Wij brengen al het nieuws, van akkefietjes tot mooie momenten op de fiets
16-09-2021 14:31:23 Door: Saskia van Weert | Hits: 1943 | Tags:

Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Sjoerd Valkering van Indeleiderstrui.

Dag Sjoerd, kun jij Indeleiderstrui introduceren?

In de Leiderstrui is een site voor en door wielerliefhebbers. We focussen ons op alles wat er zich in de hoogste regionen  van de wielersport afspeelt en brengen dit razendsnel en op onze kenmerkende, ietwat informele manier. Daarnaast brengen wij dagelijks content aan de man via onze website en verschillende social media, zodat de wielerliefhebber elk moment van de dag gebeiteld zit met nieuwtjes, spraakmakende video’s en alles rondom de grootste wielerwedstrijden bij de mannen en vrouwen.

Hoe ziet de doelgroep eruit?

De bezoekers zijn voornamelijk mannen en 45 jaar en ouder. Wielrennen is een sport die graag onder andere door relatief oudere mensen wordt beoefend. Dit geldt dus ook voor kijkers van de sport en website bezoekers van Indeleiderstrui. Het percentage vrouwen is voor een sportsite nog relatief hoog met 35 procent.

Wat wil de websitebezoeker van Indeleiderstrui?

De websitebezoeker bij In de Leiderstrui wil elk moment van de dag voorzien zijn van het nieuws rondom Nederlandse renners als Mathieu van der Poel en grote wedstrijden als de Tour de France en daarnaast meekrijgen wat er zich afspeelt in het peloton; van akkefietjes tot mooie momenten die zich op de lange dagen op de fiets voordoen.

Wat is er het afgelopen jaar gebeurd met jullie bereik?

Als we de Tour de France van 2021 met die van 2020 vergelijken, dan is ons verkeer met 30 á 35 procent toegenomen. Dit terwijl de ronde niet eens heel spectaculair was. De uiteindelijke winnaar Tadej Pogacar was veel te dominant en er was geen Nederlandse klassementsrenner die echt voor veel verkeer zorgde.

Hoe kijk je naar de ontwikkelingen in de online mediawereld en jullie zelf?

Wij proberen onder andere mee te gaan met Google en wat de nieuwe vereisten gaan worden. We proberen onze CMS daarop aan te passen. Verder ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren als die cookies straks echt niet meer mogen en wat de alternatieve standaard gaat worden. Ook gaan we mogelijk nog in de toekomst testen met een paywall, maar dan hebben we eerst meer verkeer nodig.

Wat maakt jullie platform aantrekkelijk voor adverteerders?

We zijn relatief uniek. Er zijn niet zoveel nieuwssites die alleen over wielrennen gaan. Daarnaast hebben we al een aardig bereik opgebouwd. Die combinatie biedt unieke kansen voor adverteerders om hun doelgroep te bereiken.

Hoe kijk jij aan tegen het publiceren van branded content?

Wij staan daar voor open.

Wat is het laatste nieuws?

Dat onder andere Matthieu van der Poel weer terug in de koers is. Voor ons zorgt Van der Poel altijd wel voor verkeer.

Indeleiderstrui.nl maakt deel uit van het portfolio van [M]media. Met meer dan 90 verschillende websites en apps bereikt [M]media ruim 10 miljoen mannen en vrouwen per maand in het hart van de doelgroep. Daarmee hebben ze het sterkste mannen- en vrouwennetwerk van Nederland. Afhankelijk van de campagnedoelstelling kijken ze naar de sterkste advertentieoplossing binnen het eigen netwerk. Een one-stop-shop om mannen en/of vrouwen digitaal te bereiken. Alles voor een krachtig resultaat.

www.indeleiderstrui.nl
www.mmedia.nl

Lees ook:

[Interview] Dennis Schouten (Voetbalflitsen.nl): We bieden het laatste voetbalnieuws en lopen met onze tools voorop op social media
[Interview] Roy Keijsers en Arjan Kropman: Op Autowereld.com vindt de lezer vaak antwoord op belangrijke vragen
[Interview] Tim Biesbrouck: Motorsport.com biedt een schat aan kennis, contacten en exclusieve informatie
[Interview] Paul Bongers en Gwenn de Graaf (Datumprikker): We staan te springen om mensen weer bij elkaar te brengen
[Interview] Ruud Dimmers: RacingNews365 heeft de meeste exclusieve content over de Formule 1
[Interview] Michael Ras: Bezoekers waarderen de positief-kritische tone of voice van Autoblog.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie