[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM
21-01-2020 12:57:00 Door: Saskia van Weert | Hits: 2719 | Tags:

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team.

Fris ons geheugen eens op: wat doet je bedrijf?

5PM is het eerste Nederlandse bureau dat zich volledig focust op het helpen van uitgevers en merken aan meer succes op YouTube. We zorgen samen met de klant voor meer views, kijktijd, advertentieomzet, meer leads en conversies. In 2018 zijn we gestart, omdat we ervan overtuigd zijn dat YouTube enorme kansen en mogelijkheden biedt voor uitgevers en merken. Kansen die nu veelal nog niet worden benut.

Hoe kijk je terug op je deelname aan de Startup Competitie?     

Heel positief. De deelname heeft ons gedwongen om heel kritisch te kijken naar onze pitch. Iets wat ons zeker geholpen heeft in het beter vertellen van ons eigen verhaal. Tegelijkertijd wonnen we ook de SAN New Kid on the Block Accent. Dat kwam mede doordat we ook hebben deelgenomen aan de Startup Competitie. Daarnaast hebben we enkele zeer interessante contacten overgehouden aan onze deelname.

Hoe is het jaar 2019 voor jullie verlopen, zakelijk gezien?

Heel goed, we zijn heel sterk gegroeid. Zo begonnen we het jaar 2019 met vijf medewerkers en hopen we binnenkort onze twintigste medewerker te verwelkomen. Deze groei komt doordat we mogen werken voor verschillende heel mooie partijen. Waar begin vorig jaar onze grootste deel van de klanten uitgevers waren, zijn we qua klanten vooral gegroeid in het merkensegment. Zo helpen we alle verfmerken van AkzoNobel wereldwijd. Daarnaast werken we onder meer ook voor GAMMA, ANWB, Transavia en nog veel andere mooie merken. Ook zijn we verhuisd van een klein kantoor in de Houthavens naar een mooie en grotere plek in Amsterdam-West.

En, hoe staan de zaken er nu voor?

Goed, we groeien hard en ontwikkelen ons nog iedere dag. Onze specialisatie in YouTube-marketing is onze grote kracht. We zijn daar nu nog de enige in Nederland in, maar de kans bestaat natuurlijk altijd dat dit gaat veranderen. Daarom investeren we flink wat tijd in het uitbouwen van onze kennis om zo een voorsprong te behouden. De ontwikkelingen op het gebied van YouTube en onlinevideo volgen elkaar snel op en we willen hierin de beste zijn, daarom vinden we dit ook zo belangrijk. 

Welke ambities heb je met je bedrijf?

Op den duur willen we zeker internationaal groeien. We hebben al gesprekken gehad in het Verenigd Koninkrijk en zijn nu voorzichtig aan het kijken naar de Scandinavische markt. Binnenkort hebben we daar de eerste gesprekken gepland staan. We zijn heel benieuwd of dit ons gaat lukken.

Welk advies zou je andere startups willen geven?

Wat we vooral hebben gemerkt is dat plannen maken heel goed is, maar het snel kunnen inspelen op actuele veranderingen en ontwikkelingen in de markt minstens net zo belangrijk is. Wees dus duidelijk over het doel, maar flexibel in de weg ernaartoe. Daarnaast praktischer: meedoen met competities, zoals de Startup Competitie kost op korte termijn veel energie maar kan zeker lonen! Je ziet het bij ons. :)

www.team5pm.com

Lees ook:

Startup Competitie 2020: geef je op!

Op woensdag 15 april vindt het Cross Media Congres 2020 plaats in Amsterdam. Op dit congres spreken onder meer de 5 beste Nederlandse media- en marcom-startups van dit moment; zij zijn de winnaars van de Startup Competitie 2020. Ben of heb jij een startup in media en/of marcom? Meld je dan nu aan!

Stuur een mail aan Bas Vlugt waarin je jouw startup kort voorstelt.

Mail: bas@nederlandsmedianetwerk.nl.

Meer info lees je hier!

 

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `