[Interview] Tanya Köhler over haar nieuwe rol als Strategy Director bij Timm & Pimm
04-02-2015 09:57:00 Door: | Hits: 8166 | Tags:

Per 16 januari vervult Tanya Köhler de rol van Strategy Director bij social media bureau Timm & Pimm. Wij spreken haar over Timm & Pimm en haar eerste twee weken.

Dag Tanya, gefeliciteerd met je aanstelling bij Timm & Pimm! Hoe is het met je, hoe bevalt je nieuwe rol als Strategy Director?

Dankjewel, het gaat goed! Ik zit op dit moment in een rollercoaster haha. Heel positief hoor. Alles loopt lekker tegelijk: zoals gesprekken met nieuwe klanten, ontmoeten van huidige klanten, de strategie van Timm & Pimm zelf en lopend werk en campagnes van onze klanten. Daarnaast het leren kennen van alle collega’s, de inrichting van ons nieuwe/oude kantoor (we zijn uitgebreid) en het wegwijs worden in de nog voor mij onbekende systemen. Ik kan nog wel even door gaan…  Welk onbekend systeem? Ja, als social bureau communiceren we ook social via een beveiligde workspace met onze klanten. Dat is nog even wennen voor mij na jaren achter elkaar gemaild te hebben met klanten, maar het werkt super. De sfeer is goed, m’n collega’s zijn enthousiast en zitten vol passie en creativiteit. Dus ja, het bevalt allemaal erg goed.

Waar staat Timm & Pimm voor? Wat doen jullie?

Timm & Pimm is een online marketing bureau in Amsterdam gespecialiseerd in social media en is opgericht in 2011.  Wat wij stimuleren is de digitale informatie uitwisseling tussen merk en consument zodat vraag vanuit de consument en aanbod vanuit het merk/het bedrijf beter bij elkaar aansluiten. We ontwikkelen social media strategieën voor organisaties en nemen de uitvoering hiervan uit handen. Dit doen we volgens een transparant proces en in lijn met de bestaande marketingstrategie en planning. Zo bouwen we unieke en waardevolle relaties met de doelgroep via verschillende social media portals.

Natuurlijk was ook mijn vraag aan de oprichters wie Timm en wie Pimm is. Timm & Pimm is een personificatie van onze dienstverlening. Timm (Temporary Interactive Media Manager) is verantwoordelijk voor de strategie, het plan van aanpak, de campagnes en advertising. De Timmers leggen de basis van een effectief social media beleid en voor de succesvolle implementatie hebben we Pimmers (Permanent Interactive Media Manager) die gespecialiseerd zijn in de uitvoering, contentcreatie en het community management op zich nemen. Zo leveren we een continue kwalitatieve dienstverlening tegen lage kosten.  

Social media is hotter than hot! Waarom? En waarom moet elke organisatie het opnemen in zijn marketingstrategie?

Social is onderdeel van het dagelijkse leven geworden. We zien aan de ene kant dat er verschuivingen plaatsvinden qua social kanalen en gebruik en we zien nieuwe toetreders (ouderen bijvoorbeeld). Wat ook gebeurt, is dat consumenten meer bewust zijn van de voordelen en nadelen van social. Aan de andere kant zijn organisaties zich ook steeds bewuster van de mogelijkheden en impact ervan op de organisatie.

We adviseren zeker niet iedere organisatie om zomaar social op te nemen. En al helemaal niet omdat het hot is. Het moet logischerwijs passen en aansluiten op de behoeften van de doelgroep van de organisatie. Als je je doelgroep wilt bereiken is het handig om daar te zijn waar je doelgroep is. En social moet bij het bedrijf passen. Alleen er zijn is niet voldoende, wat ga je doen met social met je bedrijf? Op welke manier ga je de dialoog aan? Waar ga je je doelgroep mee triggeren of hoe ga je je doelgroep servicen? En wat gaat het onder aan de streep opleveren?

Het is tevens belangrijk dat de hele organisatie is ingericht op social. Wat ik daarmee bedoel, is dat social als touchpoint onderdeel uitmaakt van customer journey. We adviseren om social niet los in te zetten maar te laten aansluiten op alle touchpoints van de consument. Daarbij nemen we niet alleen de online touchpoints mee, maar ook hoe de consument offline in contact komt.

Er liggen nog zoveel uitdagingen en mogelijkheden online en specifiek op social, op bestaande kanalen en op nieuwe kanalen. Dus het is heel logisch dat budgetten meer en meer de social kant op gaan. Dit hoeft niet altijd ten koste te gaan van de meer traditionele middelen. Zoals ik al zei, geloven wij er in dat verschillende kanalen elkaar versterken waardoor de online dialoog nog effectiever wordt.

Met welke klanten hebben jullie onder andere al samengewerkt?

We werken onder andere  voor de merken van ALDA Events (zoals I AM Hardwell, Armin Only en Amsterdam Music Festival), Stage Entertainment, AEG, Oxxio, Tempo Team Special Labels en Stinger.

Hoe zal social media zich ontwikkelen in 2015?

We zien budgetten verschuiven en het aandeel van social in budgetten nog steeds toenemen. Vanuit klantzijde zal meer en meer duidelijk worden wat de inzet uiteindelijk oplevert en zal social nog meer structureel een serieus onderdeel uit maken.

Digitale informatie uitwisseling werkt twee kanten op: het is een kwestie van vraag en aanbod. We zien dat er een steeds heftigere ‘wedstrijd’ plaatsvindt tussen bedrijven en consumenten. Bedrijven doen er alles aan om data te vergaren van consumenten. Bij consumenten wordt de bewustwording steeds groter en zij doen er steeds meer aan om hun privacy te borgen. Dit speelt terwijl de basis wel blijft om de vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Een consument wil geholpen worden om zo snel mogelijk de juiste keuze te maken. Bedrijven willen zo weinig mogelijk waste.

Een voorbeeld? Een man is thuis aan het werk en laat zijn laptop open staan, zijn vriendin die even snel wil kijken voor schoenen zoekt op zijn  laptop naar nieuwe schoenen. De weken erna krijgt de man overal alleen maar advertenties te zien voor damesschoenen.

Wat als bedrijven nu eens beter uitleggen waarom ze data nodig hebben en consumenten beter weten wat hun voordeel is als ze bepaalde gegevens afgeven? Want juist goed geserviced worden en aangeboden krijgen waar je interesses liggen, is als consument ook wel weer fijn.

Door een juiste inzet van de online dialoog - waarin dit vertrouwen in relevante en oprechte informatiewisseling centraal staat- geloven wij er in bedrijven te helpen hun relatie met consumenten te versterken en hen aan zich te binden.  Hier gaan wij het verschil maken in 2015.

Wat is het laatste nieuws? 

We zijn druk bezig met verschillende nieuwe klanten en projecten waarmee we binnenkort naar buiten kunnen, dus wordt vervolgd! Ok, één tipje van de sluier:  we gaan mensen blij maken!

www.timmenpimm.nl

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter 

 Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn 

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie