[Interview] Titus Eikelboom over mediabureau Stroom
06-07-2015 13:53:00 Door: | Hits: 4061 | Tags:

Het Rotterdamse mediabureau Stroom tekende voor de mediastrategie- en inkoop van haar nieuwe klant Vandebron. Stroom zet daarbij haar Sensor in om continu de effecten van zowel de offline als online media op de sitetraffic in kaart te brengen. Wij spreken Titus Eikelboom, eigenaar van Stroom.

Dag Titus, gefeliciteerd met Vandebron als nieuwe klant! Hoe is het met je?

Met mij gaat alles goed, dank je. We zitten hier lekker met z’n allen te zweten in ons mooie kantoor aan de Maas.

Wat gaan jullie precies voor Vandebron doen?

We hebben in eerste instantie voor Vandebron een zeer gedetailleerd doelgroepprofiel gemaakt. Op basis van deze insights hebben we de strategie voor de campagne opgezet. Hierbij sturen we erg op specifieke programma’s en sites waarvan we weten dat de doelgroep daar zit en de kans op conversie het hoogst is. Op dit moment loopt er een integrale campagne waarbij we een televisiecampagne inzetten die we tegelijkertijd syncen met second screen. Daarnaast wordt online video display gebruikt. De resultaten hiervan komen samen in onze Sensor.

Kun je wat meer vertellen over de tool Sensor?

Voor veel van onze adverteerders is extra site traffic een belangrijke indicator van het succes van hun campagne. Daarbij was het vaak een doorn in het oog dat de effecten van offline media zo moeilijk meetbaar zijn. Als men extra traffic meet, dan is het vervolgens ook nog lastig om te bepalen welke kanalen en programma’s hier in welke mate aan hebben bijgedragen. Met Sensor bieden we hier nu een antwoord op en kunnen we nu dus ook de CPC van TV vergelijken met bijvoorbeeld online display. Daarnaast integreren we tegelijkertijd de resultaten van onze brandtracking in het Sensor dashboard.

Vertel ons ook wat meer over Stroom! Wie zijn jullie, wat doen jullie, waar zitten jullie?

Wij zijn een Rotterdams strategisch media adviesbureau dat haar 70 klanten helpt om elke dag weer een beter marketingresultaat te boeken. Daarbij bieden we een breed palet aan media en onderzoeksdiensten aan. In een integrale aanpak waarbij we online & offline met elkaar verweven. Van strategie tot en met de gehele inkoop.

Hoe onderscheidt Stroom zich van andere bureaus?

Het echte onderscheid wordt gemaakt door onze mensen die door onze klanten worden geprezen als sparring partner. Onze adviseurs geven advies aan tafel met een flinke dosis kennis over zowel offline als online media. Doordat wij heel veel onderzoek doen, hebben zij veel insight bij de hand. We hebben op zijn minst dezelfde capaciteiten als grote mediabureaus, maar koppelen dit aan een persoonlijke resultaat gedreven dienstverlening. Niets voor niets zijn wij verleden jaar nog uitgeroepen als het beste mediabureau in termen van klanttevredenheid. 

Hoe veranderen media en marketingcommunicatie door de invloed van social en mobiel? Wat voor invloed heeft dit op de rol van mediabureaus en adverteerders?

Je moet, met de opkomst van nieuwe digitale disciplines, keuzes maken als bureau. De grote mediabureaus hebben de afgelopen jaren allerlei gespecialiseerde online partijen opgekocht die nu nog heel erg als silo’s van elkaar gescheiden zijn. Daardoor krijg je als adverteerder toch teveel een 'wij van wc-eend, adviseren wc-eend'-advies. Wij geloven dat merken juist veel baat hebben bij een integrale strategie waarin online & offline en branding & performance hand in hand gaan. Daarbij hoeven wij niet alle specialisten in huis te hebben, maar ze aan te sluiten op onze werkwijze en tooling.

www.stroomviainternet.nl

Lees ook: Stroom werkt voor Vandebron

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

  Word lid van de Nederlands MediaNieuws Groep op LinkedIn

  Vacatures in media- en marketingcommunicatie