[Interview] Tom Rijpert en Vincent van de Wetering (MediaMonks) over Interactieve Film
26-09-2015 13:06:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 6636 | Tags:

Op 1 oktober spreken Tom Rijpert, Film Director bij MediaMonks en Vincent van de Wetering, Creative Director bij MediaMonks, tijdens de Interactive Media Summit in TivoliVredenburg over de laatste ontwikkelingen op gebied van interactieve film. Wij spreken ze.

Dag Tom en Vincent, kunnen jullie MediaMonks introduceren?

MediaMonks is een creatief digitaalproductiebureau. Met een in-house team van 300 Monks verspreid over kantoren in Hilversum, Londen, New York, Los Angeles, Singapore en Dubai zijn we een van de grootste productiebureaus ter wereld.

We werken samen met creatieve bureaus zoals SMFB, Tribal DDB, 72andSunny en Wieden+Kennedy om wereldwijd digitaal werk te creëren voor merken als IKEA, Weber, adidas, Google, en Old Spice.

Onze Monks zijn bedreven in alle aspecten van digitale productie, reikend van films, games en mobile tot de ontwikkeling van grote .com’s en platformen. Ons werk wordt erkend door meer dan vijftig organisaties wereldwijd waaronder Cannes, Eurobest, FWA, de Webby’s, Lovie’s en Awwwards.

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen op gebied van interactive film?

Online zie je een grote verschuiving van desktop naar mobile. Dit brengt zowel beperkingen als nieuwe interactiemogelijkheden met zich mee. Tegelijkertijd wordt er steeds meer geflirt met nieuwe media zoals de Oculus Rift en Google Cardboard die virtual reality naar het grote publiek kunnen brengen.

Jullie spreken 1 oktober op Interactive Media Summit, wat kunnen de deelnemers van jullie sessie verwachten?

Aan de hand van cases als Geox: 7 Days of Rain, IKEA: Where Good Days Start, Weber: BBQ Cultures en Old Spice: Muscle Surprise behandelen we de recente geschiedenis van film in het digitale landschap.

Op het gebied van interactive film is er dus nog veel ontwikkeling gaande. Hoe zien jullie de ontwikkeling van deze discipline in de toekomst?

Interactieve film staat op dit moment op een interessant punt. Flash, de techniek waarmee bijna alle grote interactieve films tot nu zijn gebouwd, is recent afgeschreven. Tegelijkertijd beleven er op dit moment allerlei technieken hun doorbraak waardoor er meer mogelijkheden zijn dan ooit, denk aan 360 video en VR. Interactieve film wordt innovatiever en -  excuus voor dit modewoord - steeds meer immersive.

Wat zijn de meest interessante of opvallende projecten die jullie hebben gezien wat betreft interactive film?

Old Spice Nature Adventure en Real Life First Person Shooter vertellen of een hele toffe manier ‘live verhalen’. Andere kant van het spectrum zoekt Oculus met Story Studio de grenzen op van interactieve animatiefilms in 3D. De mogelijkheden die deze nieuwe vertelvormen bieden zijn eindeloos en maken ons razend enthousiast om hier met MediaMonks aan bij te dragen.

www.mediamonks.com


De Interactive Media Summit vindt plaats op 1 oktober, in TivoliVredenburg, Utrecht.

 

Met korting naar de summit

Gebruik de speciale promocode NMN2015 en profiteer van 26 euro korting: www.interactivemediasummit.paydro.net/event/interactive-media-summit/NMN2015

Het Interactive Media Summit wordt georganiseerd door One Shoe, Control en ImproVive in samenwerking met het Nederlands Film Festival en vindt plaats op 1 oktober in TivoliVredenburg.

www.interactivemediasummit.com