[Interview] Ubbo Maagdenberg over Emark en Salesforce
28-09-2015 08:12:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 5080 | Tags:

Deze maand was Ubbo Maagdenberg van Emark uit Haarlem een van de gastsprekers tijdens de Dreamforce conference in San Francisco waar 150.000 bezoekers op af zijn gekomen. Dat Maagdenberg aanwezig was, was geen toeval. Afgelopen weel maakte Emark bekend dat ze de hoogst haalbare Salesforce Marketing Cloud partnerprogramma status heeft behaald. Emark voldoet zo aan de hoogst mogelijke eisen van het partnerprogramma en is hiermee de grootste implementatiepartner van Salesforce Marketing Cloud in EMEA.

Wat is Salesforce?

Salesforce is het Customer Success Platform en biedt zakelijke cloudoplossingen waarmee bedrijven en instellingen op een nieuwe en op een zo effectief mogelijke manier contact leggen met hun klanten. Salesforce Marketing Cloud is een krachtig, digitaal marketingplatform en biedt 1-op-1 klantinteractie via onder andere e-mail, advertenties, social, web, mobiel en apps. Dit klantcontact draagt allemaal bij aan merkervaringen, verkoopbevordering en effectieve communicatie. Wereldwijd zijn er duizenden bedrijven die Salesforce toepassen.

Afgelopen week maakten jullie bekend dat jullie de hoogst haalbare partnerstatus hebben bereikt binnen Salesforce Marketing. Bovendien hebben jullie recentelijk een nieuwe vestiging geopend in Barcelona. Vertel!

We groeien momenteel erg hard. Emark heeft hoog ingezet op het werven en opleiden van het beste, digitale marketingtalent in Europa. Dit komt goed uit nu we de EMEA Platinum status bereikt hebben van het Salesforce Marketing Cloud partnerprogramma waar we in maar liefst 7 talen ondersteuning bieden. Om aan de vraag in Zuid-Europa te kunnen voldoen hebben we net een vestiging in Barcelona geopend. Ook groeien we hard in Nederland en zijn daarom net over in ons pand aan de Nieuwe Gracht in Haarlem. We ondersteunen klanten als Scotch & Soda, KLM, Randstad, Dagrofa Retail, O’Neill, Manpower, Salomon, Corona Direct en Nationale Nederlanden. De erkenning vanuit Salesforce als Platinum Marketing Cloud partner benadrukt dat we op de juiste koers liggen en opent de poorten voor verdere internationale groei en investering in kwaliteit.

Waarom heeft Salesforce jou uitgenodigd om te spreken tijdens Dreamforce

Wij zijn een van de frontrunners als het gaat om marketing automation in Europa. Salesforce vindt onze visie op de toekomst interessant en ons succes inspirerend. Salesforce wilde graag dat wij die visie zouden delen met hun klanten, om die ook te inspireren tot digital transformation. 

Wat is jullie specifieke visie precies?

Onze visie is dat klanten een holistisch beeld hebben van service en product. Consumenten heroverwegen iedere dag hun aankoopbeslissingen, daarbij is prijs niet de enige factor. Service en context is daarbij extreem belangrijk. Wij zijn verder gegaan dan alleen de Salesforce software te implementeren; wij activeren de software en helpen marketing en service afdelingen met hun transformatie van een blastcultuur naar een 1-op-1 communicatiecultuur. De absolute kracht van het succesvolle Salesforce, maar ook een geweldige uitdaging voor bedrijven.

Over welke uitdagingen heb je gesproken?

Om 1-op-1 communicatie op schaal te kunnen brengen voor je klanten/propects heb je software én een partner nodig die dat voor een bedrijf mogelijk kunnen maken. Wij werken voor klanten in 7 verschillende talen en hebben inmiddels actieve klanten in bijna 50 landen. Dit soort technische en culturele uitdagingen op schaal kun je alleen aan met software die daarvoor gebouwd is en een partner die de ervaring heeft om je bedrijf te transformeren naar een multichannel company. 

En wat is jou zelf het meest opgevallen tijdens Dreamforce in San Francisco?

Naast Salesforce IoT Cloud, dat er 150.000 mensen van over de hele wereld zijn ingevlogen om te luisteren naar de visie van sprekers en Salesforce op de toekomst van organisaties. Daarnaast dat tijdens het congres heel helder uiteen is gezet wat een bedrijf nodig heeft om te groeien en te ontwikkelen en welke tools je daarvoor goed kunt gebruiken. 

www.emark.com
www.salesforce.com/iot-cloud/
www.salesforce.com/dreamforce/DF15/


Lees ook:

Emark behaalt hoogst haalbare status Salesforce Marketing Cloud partnerprogramma
Emark verhuist en breidt internationaal netwerk uit


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie