[Interview] Victor Knaap over MediaMonks en Mexico
20-02-2018 15:53:00 Door: Suzanne van der Meij | Hits: 3899 | Tags:

MediaMonks opende begin dit jaar zijn elfde internationale kantoor, in Mexico-Stad. Zeventien jaar na de oprichting van het bedrijf in Hilversum, is het nu wereldwijd vertegenwoordigd in tien landen en vier continenten. Wij spreken met Victor Knaap, CEO van MediaMonks.

Hallo Victor, een nieuwe stad toegevoegd aan de lijst. Welke kansen zijn er voor MediaMonks in Mexico?

We hebben bewust voor Mexico-Stad gekozen als bestemming voor ons elfde kantoor, omdat de vraag naar high-end geïntegreerd productiewerk in de Latijns-Amerikaanse regio heel hard groeit. In april 2016 opende MediaMonks al een kantoor in São Paolo, zes maanden later volgde de Buenos Aires. Afgelopen jaar hebben we met gevestigde Mexicaanse merken en bureaus zoals Leo Burnett, Visa en Aeroméxico al aan fantastische producties gewerkt. De officiële opening van het nieuwe kantoor in Mexico-Stad, het derde kantoor in Latijns-Amerika, is hier voor MediaMonks een logische vervolgstap op.

Hoe ziet de Mexicaanse creatieve markt eruit?

Als productiebureau zijn we veelal afhankelijk van de creatieve ideeën van reclamebureaus. In Mexico-Stad zitten meerdere bureaus, zoals de al eerder genoemde Leo Burnett, maar bijvoorbeeld ook Ogilvy en Publicis, die fantastisch werk maken. Er zit ongelofelijk veel talent. De projecten die we tot dusver hebben geproduceerd voor Mexicaanse klanten variëren van TVC's tot apps en digitale platformen. Naast het inzetten van onze productiecapaciteiten voor de lokale markt, hebben we al veelvuldig samengewerkt met internationale klanten om campagnes in Mexico en de rest van de Latijns-Amerika uit te rollen. 

Hoe heeft MediaMonks zich voorbereid op het Mexicaanse avontuur?

We zijn al een paar maanden onder de radar aan de slag met hele mooie producties, zodoende kwamen we met steeds meer bureaus en merken in contact. 

Hoe ziet het team van MediaMonks Mexico-Stad eruit?

Het team in Mexico-Stad wordt aangestuurd door Marcelo Planchart en Alexander van Rijn die eerder geholpen hebben met het opzetten van São Paolo. Met de opening van het kantoor in Mexico zijn we in totaal met meer dan 200 Monks werkzaam in Latijns-Amerika.

Waar is MediaMonks op het moment mee bezig naast Mexico-Stad: wat zijn de algemene ontwikkelingen en plannen?

Als creatief digitaal productiebureau, en dus technologiegedreven bedrijf, houden we ons uiteraard bezig met technisch gedreven projecten zoals het creëren van platforms, dynamic content en interactieve merkbelevingen in VR/AR. Maar het grappige is in Mexico, of in elk land waar je opnieuw begint, dat je een iets andere reputatie kunt hebben. Zo hebben we in onze eerste weken in Mexico zes TVC-shoots gedaan. 

Al plannen voor een volgende locatie?

In principe staat er dit jaar geen nieuwe office opening gepland, maar die beslissing wordt gedreven door kansen in de markt, dus er is wel een longlist van locaties waar we regelmatig naartoe gaan.

Wat is het laatste nieuws?

Daar zijn we op dit moment mee bezig...

www.mediamonks.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie