[Interview] Willem-Albert Bol (Persgroep) over nieuwsmedia in een crossmediaal tijdperk
06-03-2018 17:06:00 Door: Bas Vlugt | Hits: 22777 | Tags:

Willem-Albert Bol behoort tot de selecte groep van mensen die op niveau zowel aan bureau-, adverteerders- als exploitantzijde hebben gewerkt.

In het geval van Willen-Albert Bol zijn dat respectievelijk posities bij TBWA, Vodafone, Sanoma en De Persgroep.

Het maakt hem een perfecte gesprekspartner als het gaat om de dynamiek in de media.

We leven in een periode van hoogconjunctuur maar in de media voelt dat niet altijd zo - een understatement. Digitalisering giert door de media. Dingen worden social, digital, mobile. Online is alles maar ook weer niet helemaal alles want businessmodellen zijn moeilijk en de uitdagingen groot.

Er is van alles aan de hand en iedereen zoekt iets. De vraag is alleen wat.


Willem-Albert Bol: "Laat ik beginnen met deze bekende uitspraak: ontwikkelingen worden op korte termijn vaak overschat en op lange termijn onderschat. Ik denk dat er heel veel aan de gang is en als we hier over twinitig jaar op terugkijken, zulllen we zeggen: wat er toen veel gebeurd. Maar nu we daar middenin zitten overdrijven we vaak. Het is niet zo dat alles verandert. Als je een goed merk bent en je hebt een relevante rol naar jouw doelgroep toe - of je nu een klein magazine bent of een groot nieuwsmerk of een televisiezender - dan gaat de wereld echt niet van de ene op de andere dag kapot of omver. Maar onderliggend is er door de digitale transformatie wel iets aan de hand. De vraag is: is die verandering wel zo heftig...

Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep.

Kijken!

www.persgroep.nl
www.persgroep.nl/adverteren
www.quadia.com


Bekijk nog veel meer interviews op Nederlands MediaNetwerk TV


www.nederlandsmedianetwerk.tv

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie